dubbel din inbouw frame

De Stip

Forumguru
Wie kan mij helpen?

Ik heb een O-2, waar de Columbus van vervangen is door een Kenwood DNX 7210. MIjn dashboard is voorzien van het luxe frame dat bij een Elegance Businessline hoort en nu zoek ik eigenlijk een mooi origineel passtuk om mijn radio er zo netjes mogelijk in te bouwen, lees afwerken.
Wat erbij zit zijn namelijk 2 passtukken en dat ziet er niet uit. Het wiebelt en zit scheef. Ik heb me laten vertellen dat er mooie mogelijkheden zijn die wellicht elders uit het VAG concern kmen. Zelfs Kenwood zou die leveren aan VW en dat moet passen in mijn situatie, daar een RNS 510 dezelfde afmetingen heeft als een Columbus.
Wie heeft een gouden tip voor me?

Jewepe

Forumguru
Ga eens voorbij bij de plaatselijke VW-dealer. Het dubbeldin inbouwframe van een Golf 5 past ook in je Octavia.

Kensel

Forumguru
Heb zelf onlangs bij de Skoda-dealer een dubbeldin frame besteld (was zo'n € 12,00) aangezien ik mijn Nexus heb vervangen voor een Kenwood DNX5210BT.
Deze werd 's morgens besteld en was 's middags om 15.00 al binnen (alleen als frame op voorraad is bij PON en voor een x tijd is besteld).

Zodra alles ingebouwd zit zal ik voor en na foto's plaatsen.

Kensel

Forumguru
Het gaat dus om een OII met nieuwe climatronic zoals in jou foto?
Of zoals onderstaand:
Naamloos.jpg
Met 3 aparte draaiknoppen zeg maar..

Kensel

Forumguru
Ik heb toevallig de zwarte losliggen. Daarvan is het nummer: 1Z0 858 069 C
Is inderdaad dezelfde.
Dit nummer is dus van de zwarte, maar geef je dat nummer bij de Skoda-dealer op, kunnen ze eventueel een andere kleur zo achterhalen.
Ik had zelf namelijk de frame nodig met dunne randen bovenin bij de radio.

Cyrus

Actief lid
Dank je! Ik denk dat ik "gewoon" zwart nodig heb voor mijn Elegance BL uit 2007, maar zal het even checken bij de dealer.

De Stip

Forumguru
Fijn Cyrus, ben blij dat je geholpen bent. Maar ik kan er niets mee, dus graag een eigen topic starten. is geen kat naar jou, maar zo word het wel heel erg diffuus.

Cyrus

Actief lid
@supersjors: volgens mij heb je hebt zoiets nodig. Deze is aan de prijs, maar beslist goed. Daar past het dash-paneel omheen wat bij inbouw van een Amundsen (+) / Columbus is toegepast.

12_331327-05.jpg

Kensel

Forumguru
@supersjors: Excuses, hierbij ook tip voor jou!

Zoals je al hebt kunnen lezen heb ik een soortgelijk systeem in de auto.
Kenwood Electronics Europe | Dubbel DIN Installatielijst >
Op deze site van Kenwood kun je kijken welk artikelnummer je nodig hebt vanuit Kenwood zelf. Deze zijn via een "Kenwood-dealer" bij jou in de buurt te bestellen (ook te vinden via de Kenwood site).

Heb je toevallig ook stuurwielbediening? Dan heb je hiervoor namelijk ook nog een extra kabel voor nodig.

Tot slot, heb je momenteel een quadlock aansluiting voor je radio? Dan moet je ook nog een kabel hebben om de quadlock over te zetten naar ISO (ISO kabel quadlock voor auto's van het VAG Concern - 8.95 : Kabeltje.com)

Hoop dat je hier wat aan hebt!

De Stip

Forumguru
Hoi Kensel,

Ben jij al helemaal los op je nieuwe combi (Skoda/Kenwood)? Ik ben er nog mee aan het vogelen, maar het bevalt me tot op heden prima en de rust dat er geen diefstalgevoelige Columbus meer inzit, is ook wat waard.
Weet jij inmiddels al meer over het plaatsen van eigen POI's in het systeem (flitsers en andere handy dingen)?
En ben jij al wat meer los op de updates die er voor de Kenwood te downloaden zijn? Ik vind het een omslachtig gedoe met die ZIP toestanden en zo.

Hoor graag van je, desnoods gaan we over dit topic verder in PM.

Grtz, Tony

EdK

Forumguru
Supersjors:

Heb jij hem zelf ingebouwd die Kenwood ?
Heb je toen achterop de unit gekeken of er geen mini USB aansluiting zat in gebouwd ?
Heb namelijk zelf de DNX 9260 BT en die heeft een USB kabel en een Ipod kabel die je naar bv je dashboard kastje kunt wegwerken
Maar er zit bij mij dus ook een mini usb aansluiting achterop de unit en die heb ik door middel van een kabel ook naar dashboardkastje gewerkt en op deze kan ik me laptop aansluiten en zo mijn POI met de poi loader van Garmin updaten
Je komt dan ook in de volledige structuur van je Garmin files !
Moet zeggen ergggg handig !

Kensel

Forumguru
Supersjors:
Ik ben zelf ook nog aan het vogelen.
Heb inmiddels wel door hoe ik alle 'basisfuncties' kan gebruiken (navigatie, Ipod, tuner, etc). Verder qua instellingen kom ik ook steeds wat verder door gewoon lekker uit te proberen.

Qua updates vanaf Kenwood of zelf POI's toevoegen heb ik nog geen tijd voor gehad om uitgebreid voor te gaan zitten, hoop dat ik dat van het weekend even kan doen. Zodra ik meer weet hou ik je/jullie uiteraard op de hoogte.

Maar ik heb even achterop gekeken en ik heb op de DNX5210BT geen mini-usb aansluiting zoals EdK beschrijft. Volgens het boekje moet ik updates e.d. ook d.m.v. een SD kaartje verrrichten.
Ben er nog steeds erg blij mee, zeker omdat ik nu de auto met een vertrouwder hart achterlaat (ondanks dat er alarm en alles opzit, vond ik het in de grote stad toch wat minder prettig om de auto achter te laten..)

De Stip

Forumguru
Doen we Kensel en mocht ik iets interessants ontdekt hebben, dan weet jij het ook. Het is een prima apparaat en natuurlijk is zo'n Columbus mooier qua integratie in je dash met alle bijbehorende graphics. Maar het comfort van een geïntegreerde Parrot carkit en de 200% verbetering van het geluid, is toch wel wat waard. Ik heb overigens een DNX7210BT en ook die gaat 's avonds mooi mee naar binnen. Een keer een leeggeroofde auto is al een keer teveel. Zoiets gun je niemand!
Die van mij heeft een USB aansluiting in het dashboard kastje en ook een iPhod/iPhone aansluiting met constante stroom. Op die manier is mijn iPhone continue inzetbaar en werkt met Bluetooth als een dolle.
De updates voor een 7210 gaan dus via de USB stick (zegt het boekje)

Bovenaan Onderaan