Dubbel uitlaatsierstuk VOOR 1.4 TSI

Op het salon een superb combi 1.8 TSI gezien met een RVS uitlaatsierstuk.

Nu wil ik zo een stuk bestellen (48€)uit de Skoda shop maar daar staat bij.
* ENKEL in combinatie met achterbumperspoiler FAA610002 voor 2.0 TDI et FAA600002 voor 1.4 TSI
En laat dat ongeveer een 488 € kosten en dit vind ik te veel.
Denk dat dit te maken heeft met de warmte van de uitlaat waar het sierstuk te dicht bij de bumper komt?
Zijn er mogelijkheden om dit toch te plaatsen?
http://www.shop.skoda.be/images/upload/articles/2910.jpg

coolrunnings

Actief lid
Ik rij zelf een Octavia met dubbel uitlaatsierstuk.
Hierbij hoort volgens de brochure ook een andere achterbumper, maar ik heb gewoon de standaard bumper er nog op zitten.
De normale achterbumper bevat een klepje bij de uitlaat wat eraf gehaald kan worden waardoor een dubbele uitlaat prima past.

Of dit ook voor een Suberb geldt, weet ik niet, maar lijkt me wel.

Maar waarom zeggen ze dat je een andere achterbumperspoiler moet nemen? Enkel voor dat klepje?
Of komt de uitlaat dichter bij de bumper en wordt deze te warm?
Of een marktstrategie en zien ze dit niet graag op een 1.4TSIer?

ertromp

Forumguru
Bij de Octavia hoeft er geen "klepje" verwijderd te worden als je de standaard 1.4 TSI uitlaat van een chromen sierstuk wilt voorzien.
Zelfs na vele kilometers rijden wordt het eindstuk niet dusdanig heet dat het effect heeft op je bumper. Van een dag in de volle zon wordt de bumper warmer dan van de uitlaat.

deusjevo

Forumguru
:ot:want O2:
Komt omdat die 1.4 standaard al een dubbel pijpje heeft.

De 1.2 TSI heeft één enkel pijpje en daarop kun geen dubbelpijps sierstuk van Skoda monteren.
Wel een ovaal sierstuk van Skoda dat ik ook heb, maar dan moet je wel weer dat stukje bumper verwijderen.

Zonet telefoon van de dealer het zou geen probleem zijn om het RVS uitlaatsierstuk te plaatsen.
De uitlaat komt sowieso uit de bumper en het stukje moet er gewoon overgeschoven worden er is genoeg plaats er moet niets verwijderd worden. Hij gaat het stukje bestellen en indien het toch niet zou passen is dit geen probleem legt hij het gewoon in stock en laat hij iets weten.
Maar hij was er zo goed als 100% zeker van dat het geen probleem zou zijn.

zouden deze sierstukken op een greenline passen?
of moet je dan ook een achterbumperspoiler kopen?

heb ze toch al besteld in ieder geval :)

Vandaag de wagen gaan betalen nu kan ik zeggen dat het de mijne is :).
En het sieruitlaatstukje was mooi gemonteerd zonder die extra dure achterspoiler.

Sk_Hans

Forumguru
Ik heb net vandaag een sierstuk met dubbele pijp laten monteren op mijn Octavia. Kostte 86 euro incl montage, zoals ook in de prijslijst stond. Wel vond ik het monteren vrij lang duren. Ruim een uur.

Pendragon

Donateur
Ik heb het bij mijn vorige Octavia ook laten doen (op mijn Superb zat het al) en het is een lastig klusje. Er moet eerst een stukje van de uitlaat af, want die kijkt niet recht naar achteren (klein bochtje in). Wanneer dit gedaan is komt het sierstuk er met ringklemmen op. En dat staat een heel stuk mooier dan de standaard uitlaat.

Sk_Hans

Forumguru
Volgens de dealer moest de achterdemper verwijderd worden om het sierstuk er volledig op te kunnen lassen.

Pendragon

Donateur
Ik zie inderdaad dat ze deze tegenwoordig lassen. Dan is het nu een andere dan toen ik hem kocht op mijn Octavia.

EdK

Forumguru
Volgens de dealer moest de achterdemper verwijderd worden om het sierstuk er volledig op te kunnen lassen.
Toch vreemd, heb een sierstukken op me Yeti 1,4TSI zitten en gekocht bij Superskoda.com en was orgineel Skoda artikel
Zelf gemonteerd en moest de schuine kanten van orginele dempers pijpjes (2st) afslijpen zodat ze recht waren en daarna schuif je de sierstukken er zo op en blijven zitten met een klem haak systeem

ertromp

Forumguru
Niet vreemd hoor dat er gelast wordt. Mijn Skoda 1.4 TSI heb ik gelijk bij aflevering laten voorzien van het sierstuk (FDC 610001) en deze is ook gelast. Hier heb ik zelf bijgestaan en om het sierstuk niet te ver naar achteren (onder de bumper vandaan) te laten komen moet er zoveel mogelijk tegen de demper aan gemonteerd worden. Er is dan te weinig ruimte voor de ringklemmen. Wellicht is klem/haak iets voor de Yeti? Ik ken dat systeem niet.

Bovenaan Onderaan