Dubbele antenne op O2?

Bakkertje

Forumguru
Beste allemaal,

Even een vraagje. Heeft de O2 (waar ooit een Colmbus inzat) een dubbele antenne voor de radio ontvangst? In mijn rechter achterruitje zit een antenne en op het dak ook 1. Die op het dak is in iedergeval ook voor de GPS.

Reden dat ik het vraag is dat de ontvangst van de radio nu met een JVC unit minder goed (lees slecht) is dan met de columbus. Bij Conrad verkopen ze een adapter (artikel: 320195 - 89) die het mogelijk maakt om 2 antennes aan te sluiten (zo lijkt het) dus wellicht dat dat een oplossing is..?

Maar dan moet ie natuurlijk wel 2 antennes hebben...

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Bijlagen

• 320195_BB_00_FB_EPS.jpg
    320195_BB_00_FB_EPS.jpg
    15,1 KB · Weergaven: 17

Ronnie

Forumguru
Bij VW/Skoda radio's/navi's wordt via de antennekabel de voeding voor de antenneversterker(s) meegestuurd (instelbaar met VAG-com optie 56 radio, Fernspeisung), waarschijnlijk is dit bij de JVC niet het geval, en is dus je antennesignaal te zwak. Hiervoor (aftermarket) worden bij de dealer adapters aangeboden.

Bakkertje

Forumguru
Hmm, da's een goede, dat zal waarschijnlijk niet gebeurd zijn inderdaad. Ik ga het meegeven aan de betreffende dealer. (hier had ik al een keer aangegeven dat de ontvangst slecht is).

Enig idee of er uberhaupt een dubbele antenne opzit?

Ronnie

Forumguru
Ik lees geregeld op het Duitse http://www.navi-forum.net/board/index.php en kwam het onderwerp daar ook tegen, vandaar. Van de VW Passat,Touran,Touareg,AudiA4 enz. weet ik dat wanneer ze uitgerust zijn met een RNS510, RNS310,MFD2dvd enz. ze 2 antennes hebben op de zijruiten en een haaievin(GPS) op het dak.

Bakkertje

Forumguru
Iemand een idee of de standaard antenne die bij een Columbus geleverd wordt een antenne is met phantom (fantoom) voeding is? In mijn speurtocht op internet heb ik daar niets over kunnen vinden..

Bovenaan Onderaan