Dubbele laadvloer

Epson

Nieuw lid
Hallo,

In januari zou mijn Superb combi normalerwijze geleverd worden.
Nu ben ik al wat aan het nadenken hoe ik de dubbele laadvloer praktischer kan maken.

Ik heb lang getwijfeld over deze optie, omdat hij naast een groot voordeel, ook een nadeel heeft.
Het is een firmawagen, en de minder courant gebruikte (kleine)(reserve) onderdelen, zou ik onder de uitschuifbare plaat wegleggen.
Nu is het zo dat de koffer verder in de meeste gevallen ook steeds redelijk vol zal zitten.
Dit wil dus zeggen dat het redelijk lastig zal worden om iets onder de uitschuifbare plaat te halen...

Wat ik zou kunnen doen, is met enkele smalle aluminium profielen links en rechts, en daar op enkele verbindingsbalken (ook uit aluminium) maken.

Zo ligt de bodemplaat vrij(eventueel met enkele kleine verwijderbare curverboxen), en kan je makkelijker bij hegeen er onder ligt.

Heeft er iemand hier ervaringen met deze dubbele laadvloer, of eventuele oplossingen voor dit probleem?

EdK

Forumguru
Ergens op het forum staat er iets over een home made dubbele bodem
Misschien dat iemand weet om wie het ging en om welk type wagen en het hierdoor makkelijker te vinden maakt hier.
En of je er wat aan hebt mbt jouw verhaal durf ik niet te zeggen, maar misschien dat je er wel een idee voor jezelf uithaalt of misschien een antwoord op je vraag

Joske

Forumguru
Nou, zoals belooft, de foto's.
Grotefoto-7L8GLK86.jpg

Zoals het er uitziet van boven, ga nog wel even op zoek voor een mooie afwerking vingergaatje van de klep.
Grotefoto-6363DDAV.jpg

Klep, even op de motorkap gelegd. Hij hoeft wat mij betreft niet gescharnierd te zitten, hij wordt zelden geopend.
Grotefoto-UHS3R7YG.jpg

Je ziet het, hij ligt al aardig vol.
Grotefoto-FNNOGCR6.jpg

Zowel links als rechts van de bagageruimte zitten er al twee gaten die voorgetapt zijn.
Grotefoto-CLAFVLRV.jpg

Ietsje duidelijke richting de achterzijde.
Grotefoto-RVAZE46C.jpg

Ietsje duidelijker richting de voorzijde, net achter de achterbak.
Grotefoto-D68M7AER.jpg

En tenslotte dan ook maar gelijk mijn bagageruimte verlichting.

Epson

Nieuw lid
Bedankt @Joske , geeft al een mooi idee van de mogelijkheden mbt zelfbouw...

Bij mij gaat het vooral om de dubbele laadvloer die ik zou moeten hebben, ook toegankelijk te maken bij een volgeladen auto.

Bovenaan Onderaan