Dubbele lamp mistlicht

dirk

Nieuw lid
Ik heb sinds kort via firma een octavia II als wagen gekregen.
N u heb ik gemerkt dat mijn mistlichten dubbele lampen hebben, doch krijg ik er maar ééntje geactiveerd.
Voor wat dient deze 2de lamp???
alvast bedankt voor jullie reactie.
Dirk

Zwolly

Actief lid
ik ga er van uit dat je mistlampen voor bedoelt...
het zijn de buitenste lampjes, dat zijn de zgn dagrijverlichtinglampjes (4x woordwaarde).....

Octavia_II

Actief lid
@dirk,

kijk even in je handleiding, hier staat nl. iets in hoe je deze moet aktiveren! (iets met de linker stuurkolom stalk wat je moet doen.....)

Groet,

Charlie

Luke

Forumguru
Ik geloof dat het als volgt moet; Binnen de 6seconden na aanzetten van het contact moet je tenminste 3seconden de pinkerhendel naar je toetrekken en tegelijk naar boven duwen. Dan is de dagrijverlichting geactiveerd. Er zal een toon weerklinken die je bevestigt dat de instelling is opgeslagen. Om te deactiveren moet je hetzelfde doen maar de pinkerhendel dan naar je toe trekken en naar onderen bewegen.
Maar inderdaad moet eerst de functie beschikbaar zijn gemaakt met de VAGcom in de garage.

Michel

Forumguru
In mijn auto kan je wel via het Maxi-dot scherm de dagrijlichten in- en uitschakelen. Uiteraard na activatie door de garage. Ben blij toe, want die procedure met de richtingaanwijzerhendel lijkt me ook niet geweldig.

Luke

Forumguru
Idd, heb ook gezien dat na activatie de boel kan aan- en afgezet worden via Maxi-Dot. Praktisch! :smirk:

Bovenaan Onderaan