Dubbele zonnekleppen Octavia 2 FaceLift

Gister even langs de dealer geweest om de Dubbele zonnekleppen die schitterden door afwezigheid toen mijn auto geleverd werd in te laten bouwen., zie hier het resultaat.

DSC04246.JPG

DSC04247.JPG

DSC04248.JPG

Falcon

Donateur
Mooi.. maar helaas is die naar de zijkant van het raam gaat mij nog altijd te kort. Deze is namelijk flink korter dan het zijruit en daardoor schijnt vaak de zon er langs.

Rallye

Forumguru
Mooi.. maar helaas is die naar de zijkant van het raam gaat mij nog altijd te kort. Deze is namelijk flink korter dan het zijruit en daardoor schijnt vaak de zon er langs.

Inderdaad. Liever langere zonnekleppen dan dubbele, hoewel ik de dubbele ook wel handig zou vinden.

lol, langere zonnekleppen zijn uiteraard niet mogelijk meer ruimte is er niet tussen A-stijl en binnenspiegel, wat wel zou kunnen is in de standaard klep een uitschuifbaar stuk maken of bovenin het raam een soort gordijntje wat naar beneden getrokken kan worden maar dat zal wel niet door de keuring komen.

Ik ben in ieder geval super tevreden met deze oplossing, het is de 35 Euro (lease bedrag, koop is dacht ik 65 Euro) zeker waard.

hemi24

Forumguru
Gebruik je dit nu vaak? Bij mijn huidige en vorige O2 zijn de enkele kleppen nooit uit de haak geweest naar de zijkant...

Waar ik wel van baal is het feit dat iemand binnen de organisatie heeft besloten de donkere rand uit de voorruit te laten vervallen! Met name bij laagstaande zon aangenaam.

Ik draai m'n zonneklep erg vaak, dit komt omdat ik een 'migraine patiënt' ben en fel licht zoals zonlicht (auto verlichting is een heel ander soort licht) is bij mij een trigger die migraine kan opwekken, ik rijd overdag ook altijd met een zonnebril op niet omdat het stoer staat maar puur om mezelf te beschermen.

Vandaar dat toen ik erachter kwam dat deze zonnekleppen bestonden ze direct mee besteld heb met m'n nieuwe auto, en ik gebruikt ze erg vaak zeker in de herfst.

Bovenaan Onderaan