Duidelijkheid over cruiscontrol

RSTDI

Actief lid
Wie o wie kan duidelijkheid geven over het cc lampje in de km teller.
Ik had begrepen van verschillende rijders hier op het forum dat van de 2007 auto's het lampje van de cc oplicht bij het inschakelen hiervan. Tot mijn verbazing gisteren gereden te hebben met een 2007 rs tdi waar in dit niet functioneerde.
Bij wie wel?
blush.gif

Bijlagen

• 38662-rs tdi.JPG
    38662-rs tdi.JPG
    82,2 KB · Weergaven: 27

Pegasus

Nieuw lid
Bij mijn O2 - afgeleverd 4-8-2006 - werkt dit wel. Geel lampje rechts in de snelheidsmeter.

Wat ziet die RS van je er goed uit zeg!

RSTDI

Actief lid
Ik las op het seatonline dat het lampje aan gaat waneer de cc met set of resume ingeschakeld word en uit gaat wanneer de rem, koppeling of via de schakelaar de cc afgeschakeld word.
Is dit bij Skoda ook???
Bij mijn Touran en Alhambra branden dit lampje altijd als de cc ingeschakeld was en ging uit als je de cc met de off schakelaar uit zetten.

Bij mij werkt het lampje naar behoren (auto van 12 oktober jl.)
Bij resume of set schakeld lampje in. bij rem of schakelaar half naar uit, is lampje weer uit. (schakelaar staat dan nog steeds op aan.

smg

Lid
In mijn Occie van januari 05 werkt het lampje ook! Maar pas nadat in aug.06 mijn defecte maxidot was gerepareerd. Nieuw paneel met lampje of nieuwe software? Geen idee, helaas.

Rallye

Forumguru
Bij mij werkt het lampje als beschreven door NewRider, auto geleverd op 14 oktober.

Zaten er 17" of 18" velgen onder je testauto? Was het de wagen uit de Autovisietest (49-TG-NK)? Uit die test werd mij niet duidelijk of er onder de testauto 17 of 18" zat.

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rallye</font><hr />

Zaten er 17" of 18" velgen onder je testauto? Was het de wagen uit de Autovisietest (49-TG-NK)? Uit die test werd mij niet duidelijk of er onder de testauto 17 of 18" zat.

[/ QUOTE ]

Uit een ander draadje is het inmiddels duidelijk dat het om dezelfde auto gaat.

De werking van de cruiscontrol wordt uitgelegd in de extra gebruiksaanwijzing zie http://www.bajor.tweakdsl.nl/octavia/Octavia2007Supplement.pdf

Link van Boudwijn uit het draadje http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=&amp;Board=octy2&amp;Number=38710&amp;Forum=All_Forums&amp;Words=gedownload&amp;Searchpage=0&amp;Limit=25&amp;Main=37802&amp;Search=true&amp;where=bodysub&amp;Name=&amp;daterange=1&amp;newerval=&amp;newertype=&amp;olderval=&amp;oldertype=&amp;bodyprev=#Post38710

RSTDI

Actief lid
Dankje wel voor de pdf van het 2007 boekje het is nu duidelijk.
het is 18 inch (zie hier)

Bijlagen

• 38763-18 inch.JPG
    38763-18 inch.JPG
    88,9 KB · Weergaven: 15

DeSeum

Nieuw lid
Nooit geweten dat er een lampje was. ik vond het al wel gek want bij andere VWG wagens kende ik het wel. Ik mis het trouwens niet. Hoewel, hoe meer lampjes.......
cool.gif

Bij mij werkt het lampje ook niet maar ik mis het ook niet echt. Ik gebruik de CC veel minder dan in mijn vorige auto waar wel een lampje oplichte als ik de CC inschakelde.

Even een ander vraagje over de RS, bestaan er uiterlijke verschillen tussen de RS TFSI en RS TDI. Staat er achterop de diesel een TDI logo?

RSTDI

Actief lid
Nee ik heb geen uiterlijke verschillen kunnen vinden.
En roet wolken er uit gooien zoals mijn huidige auto doet is door het DPF filter ook niet het geval.

Bijlagen

• 38830-logo.JPG
    38830-logo.JPG
    59,2 KB · Weergaven: 14
Bovenaan Onderaan