Duitse O3 station geen service boekjes meer?

Stinger

Actief lid
Ik ben van plan om een O3 station te halen uit Duitsland. Wat me wel opgevallen is, dat sommige O3 station het zijnde dealers en of particulieren geen serviceboekjes meer hebben. Meer kopieën krijgen van de service beurt (rapportage) icm dealer stempel voor mobiliteitsgarantie. Heeft iemand toevallig ervaring mee of dit klopt? Voordat ik een kat in een zak koop.

Monteurtje

Forumguru
Dat kan kloppen. Serviceplan (serviceboekje) is komen te vervallen. Sinds eind 2013. Daarvoor in de plaats is een digitaal serviceplan gekomen. Die maakt de dealer aan na uitvoeren van de beurt. En is door alle dealers in te zien.
En als bewijs krijg je daar een printje van. Daar staat ook op aangegeven dat je weer mobiltieitservice hebt tot volgende beurt.

Monteurtje

Forumguru
Ja in Nederland hebben we ook het digitaal serviceplan. Hoe het bij de andere merken uit de VAG groep is weet ik niet. Maar denk dat die het ook hebben.

ElScorpione

Forumguru
Ja in Nederland hebben we ook het digitaal serviceplan. Hoe het bij de andere merken uit de VAG groep is weet ik niet. Maar denk dat die het ook hebben.
De VW dealer waar mijn auto in onderhoud is, vertelde dat in ieder geval. Geldt ook voor Audi en VW en dus ook voor Seat neem ik aan.

ElScorpione

Forumguru
Inderdaad. Ook de mobiliteitsgarantie kan in dat dossier kijken. Daarom heb je dus ook geen stempel in je onderhoudsboekje (wat er dan ook niet is) meer nodig, zoals bij de oudere modellen.

Testedoene

Forumguru
Klopt. De mijne is van 03/2015 en heeft ook een digitaal boekje. Wel jammer vind ik want een onderhoudsboekje had ik wel graag gehad. Nu moet je wel bij de dealer gaan om je digitaal dossier in orde te houden.

De mijne was 1 van de eerste Octavia's zonder onderhoudsboekje volgens de dealer. Men heeft gekeken of er nog ergens eentje lag maar ik had pech. Eentje bestellen kost veel geld (60 euro dacht ik) dus heb ik het maar zo gelaten. Moest ik nog aan een onderhoudsboekje geraken zou ik het onmiddellijk doen.

ElScorpione

Forumguru
Het is natuurlijk weer een truc om te zorgen dat je bij de dealer voor onderhoud gaat. Bij inruil bij ander merk kun je geen onderhoudshistorie overleggen. Dus altijd de facturen bewaren.

CDK

Forumguru
Wel zo makkelijk vind ik dat digitaal serviceplan, Mercedes bijvoorbeeld heeft dit al jaren :jaja: Zo'n boekje is tenslotte ook eenvoudig door malafide garagebedrijven te manipuleren ;)

Bovenaan Onderaan