Duitse test Skoda Superb vs Opel Insignia

plaza

Forumguru
En de winnaar is........... wat denk je ......... ? Juist , de Superb natuurlijk.
De duurdere prijs van de Superb is wel een beetje "oneerlijk "
Deze Superb heeft o.a DSG 7, panoramadak , duurste navi, en kessy,
en volgens mij heeft deze insignia veel minder luxe in de auto.

VEEJAY

Forumguru
Heb ooit proefgereden in een Insignia 160PK diesel automaat. Was een drama. Slecht zicht rondom, auto dweilde over de weg. 18" velgen zeer oncomfortabel. En weinig te merken van 160PK. En dan heb ik het nog niet over de prijs gehad...

Heb overigens nog niet in een Superb gereden.

Rij regelmatig in de insignia voorganger de vectra met 285 pk wat een dwijl is dat.
Opel en wegligging zijn geen goede combi.

sitechris

Donateur
Heb ooit proefgereden in een Insignia 160PK diesel automaat. Was een drama. Slecht zicht rondom, auto dweilde over de weg. 18" velgen zeer oncomfortabel. En weinig te merken van 160PK. En dan heb ik het nog niet over de prijs gehad...

Ik in de 130 pk. Vond het in alle opzichten een drama van een auto. Heb mijn review geplaatst bij rij-impressies. De Superb is gewoon een veel betere auto. Daar klopt de som der delen wel. Zou alleen wel de handbak kopen, de DSG7 vind ik niet erg bij de Superb passen.

RogerS

Forumguru
@sitechris: Waarom vond je de DSG7 niet bij Superb passen? Ik heb er proef mee gereden in de 1.8 en vond het persoonlijk een heerlijke combinatie.

LenK

Forumguru
Je auto Superb noemt getuigd imho ook van enige hoogmoed :D

Maar goed, namen voor auto's getuigt iig van een stukje creativiteit en soms typering van de auto. Beter dan al die codenummers. A4, C-klasse, IX25, 508, S40, 6, IS 250 etc
Heel wat sprekender zijn dan namen als Ford Mustang, Chevrolet Impala, Fiat Panda, Chrysler Viper, Volkswagen Scirocco. Zoiets zie ik toch liever.

Soms zit er handige logica in zo'n codereeks maar soms gaat de betreffende fabrikant zijn eigen logica weer ondergraven zoals BMW 316 waar geen 1.6 maar een 1.8 motor inzit en een 318 met 1.8 motor. Maar er is dan ook een 318 met 2.0 net als een 320 die ook een 2.0 heeft.
Of bij de MB CL die coupe S-klasse is terwijl de SLK de coupe van de C-klasse is en CLK de coupe van de E-klasse.
En vroeg of laat komt men met een code reeks in de knoei zoals Peugeot en moet er geknutselt worden.
En Audi gaat er ook een potje van maken als er nog meer modellen bijkomen.

Bovenaan Onderaan