Dump valve defect?

Sner

Nieuw lid
Hallo,

Ben met me octavia 1.6 tdi op vakantie in Turkije en heb kan er al een paar dagen niet in rijden

Probleem is dat auto na starten raar geluidje maakt en auto gaat naar noodprogramma waardoor deze niet boven 2,5 toer meer gaat. Auto hier naar de skoda dealer gebracht deze heeft hem uitgelezen en blijkt uit de turbo te komen dump valve. Ben zelf geen auto monteur dus toch maar laten vervangen hele turbo. Nu is turbo vervangen en probleem is er nog steeds en als hij hem aan vas aansluit die blijft de dump valve aangeven. Iemand enig idee wat het kan zijn heb namelijk het gevoel dat het niet de turbo is. Bij starten branden uiteraard het motor storings lampje

Sner

ertromp

Forumguru
Altijd leuk zo'n eerste bericht na x jaar :D

Heeft de garage al gekeken naar de zogenaamde N75 klep (magneetventiel voor laaddrukbegrenzing?
Erg rigoureus om gelijk de turbo te vervangen

Sner

Nieuw lid
Zou het niet weten hij hangt hem steeds aan vas en die laat een onderdeel zien dump valve. Ik zelf heb ook me twijfels over turbo auto heeft al wel 181000 gelopen betreft een lease auto. Ga er zo naar toe en laat hem dat controleren bedankt voor tip

Sner

Nieuw lid
Foutcode n18 het is nu opgelost zit een nieuwe turbo in en nog paar dingen die bij vervanging van turbo bij horen.

Bovenaan Onderaan