paulus474
Senior Member
Beste mensen,
Afgelopen week heeft onze GL alweer de 30.000 km-beurt gehad.
Wat meteen opviel was dat de duur dat het voorgloeilampje brandt van enkele seconden is teruggebracht naar nog geen seconde.
Oftewel, voor de onderhoudsbeurt brandde het voorgloeilampje ongeveer 3 seconden, ongeacht de buitentemperatuur, terwijl het lampje nu al binnen een seconde uitgaat???
In het handboek staat beschreven dat bij temperaturen boven de 5 graden celcius de motor vrijwel gelijk gestart kan worden. Dit doe ik overigens door de contactsleutel heel even om te draaien, en de motor pikt daarna zelf het juiste startmoment op lijkt het. Ondanks dat dit in het onderhoudsboek staat, wacht ik altijd totdat het voorgloeilampje uitgaat. Zoals ik al zei brandde het lampje (ook bij hogere temperaturen) altijd 3 seconden of zo, waarna ik pas de motor startte. Nu lijkt het erop of ik de motor gelijk kan starten (na 1 seconde al)?
Hebben meer mensen dit al meegemaakt, dat het voorgloeispiraaltje minder lang gaat branden bij het omdraaien van de contactsleutel, of ben ik hier een "speciaal" geval? Of brandt bij iedereen het lampje gedurende 3 seconden of zo, of juist altijd al korten dan 1 seconde...?
Dank voor jullie antwoorden!!!
Afgelopen week heeft onze GL alweer de 30.000 km-beurt gehad.
Wat meteen opviel was dat de duur dat het voorgloeilampje brandt van enkele seconden is teruggebracht naar nog geen seconde.
Oftewel, voor de onderhoudsbeurt brandde het voorgloeilampje ongeveer 3 seconden, ongeacht de buitentemperatuur, terwijl het lampje nu al binnen een seconde uitgaat???
In het handboek staat beschreven dat bij temperaturen boven de 5 graden celcius de motor vrijwel gelijk gestart kan worden. Dit doe ik overigens door de contactsleutel heel even om te draaien, en de motor pikt daarna zelf het juiste startmoment op lijkt het. Ondanks dat dit in het onderhoudsboek staat, wacht ik altijd totdat het voorgloeilampje uitgaat. Zoals ik al zei brandde het lampje (ook bij hogere temperaturen) altijd 3 seconden of zo, waarna ik pas de motor startte. Nu lijkt het erop of ik de motor gelijk kan starten (na 1 seconde al)?
Hebben meer mensen dit al meegemaakt, dat het voorgloeispiraaltje minder lang gaat branden bij het omdraaien van de contactsleutel, of ben ik hier een "speciaal" geval? Of brandt bij iedereen het lampje gedurende 3 seconden of zo, of juist altijd al korten dan 1 seconde...?
Dank voor jullie antwoorden!!!