duurzaamheid, hoeveel km uit motor te halen

Vraag mij eigenlijk af hoeveel km's er uit de dieselmotoren kunnen gehaald worden? Heeft iemand reeds veel km's? In de garage zeggen ze dat 300 000 km zonder problemen mogelijk is.

Dutch4x4

Senior Member
Oude dieselmotoren geen probleem, de nieuwe zijn veel storingsgevoeliger en de onderdelenprijzen zijn sky-high.

Ik hoor vanuit leasemaatschappijen al diverse stemmen die zeggen dat ze helemaal niet zo blij zijn met moderne diesels. Ze betalen zich bij sommige merken echt blauw aan garagekosten, nog vóór de 150.000 km...

Mark

Banned
Denk dat met de huidige diesel motoren tellerstanden van 500000 km en meer bij gewoon gebruik perfect haalbaar zijn.

groeten uit limburg aan nieuwpoort! heb sinds 1998 met mijn 1,9 TDI SLX Octavia 1 110pk ondertussen al 307.000 gelukkige kms afgelegd. Wagen rijdt nog steeds perfect! gem. verbruik ca 5l/100km, en als ik in good old germany ben (frequent) doet hij nbog steeds de 205kmh zonder morren! olieverbruik zo goed als nihil. nog nooit vervangen: koppeling, uitlaat, voorste remschijven, roulementen, etc etc... geen roest, gewoon schitterende staat. ik denk dat je geluk moet hebben én hem voorzichtig moet inrijden (men zegt dat dat niet meer hoeft maar ik geloof hierin)

Okki

Donateur
Wauw, en ik dacht dat ik met 135.000 km nieuwe voorschijven spekkoper was.....blijkt het nog VEEEEEEL beter te kunnen
xyxthumbs.gif

Bovenaan Onderaan