dvd aansluitpunten in Superb

Kon verleden week m'n nieuwe Superb Combi greenline Ambition ophalen bij de dealer.
Er zaten twee vreemde opties is, niet leverbaar op de greenline.
1) alu railssysteem met dwarsstang in kofferruimte
2) afsluitingen aan achterzijde voorstoelen.

Hij wees mij op vreemde aansluitpunten aan de achterzijde van beide voorstoelen. Hij wist niet wat het was, en had al contact gehad met importeur hierover, die het ook niet wist. Het leek mij niet zo moeilijk, dvd aansluitingen, maar hij had al de optie genoemd om evt de stoelen te laten vervangen.
Ik heb hem laten weten dat ik wel open sta voor tegemoetkoming in de aanschaf van een dvd systeem achterin.

Ik heb inmiddels wat speurwerk verricht, en kwam er achter dat deze fabrieksoptie DLD wordt aangeboden in zowel de Yeti als superb tegen €750,- Bij de Superb is dat dus de combi van alu rail & dvd aansluitingen.

De prijs van losse schermpjes loopt tegen de €500,-. Vreemd genoeg in België is dat aan te schaffen voor €399,-. Ik heb de deal er gevraagd mee te denken in de aanschaf van dvd schermpjes, dan laat hij de stoelen maar lekker zitten.

Zijn er meer mensen die dit hebben in de auto, en zo ja, hoe is men hiermee omgegaan????

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 106
  • image.jpg
    image.jpg
    380,3 KB · Weergaven: 101
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Ik heb het nog nooit eerder gezien en heel eerlijk gezegd vind ik het echt heel erg lelijk, ook met de schermen eraan. Als het mijn auto was zou ik de stoelen bij voorkeur laten vervangen.
Even gegoogled en het is inderdaad een optie die in DLD te vinden is met onderdeelnummer: 5L0063521A (voor de liefhebbers)
en hier wat meer info: http://www.skoda-portal.de/2013/06/integrierter-dvd-player-den-kopfstutzen/

Als je dealer de schermpjes vergoed in ruil voor het laten zitten van de stoelen denk ik dat beide partijen er goed mee wegkomen. (hoewel de dealer de kosten waarschijnlijk bij de importeur zal moeten verhalen)

MennoW

Forumguru
Los DVD systeem aan de hoofdsteun poten, of inbouwen ok "maar dit is geen porem"
Had ik persoonlijk liever de stoelen laten vervangen.

En is het rail systeem in de koffer niet (meer)leverbaar op een Greenline?
Bij de pre facelift was dit standaard in de Ambition.

Op zich geef ik je gelijk betreft het feit dat het niet mooi staat, echter zou het wel geweldig kunnen werken en heb ik geen losse snoeren meer.

De dealer lijkt aan mijn kant te staan, maar de importeur zou toch de knoop moeten doorhakken. Ik ga voor die schermpjes!

Los DVD systeem aan de hoofdsteun poten, of inbouwen ok "maar dit is geen porem"
Had ik persoonlijk liever de stoelen laten vervangen.

En is het rail systeem in de koffer niet (meer)leverbaar op een Greenline?
Bij de pre facelift was dit standaard in de Ambition.

Het railsysteem was idd standaard op de Ambition, echter is dit bij de Greenline versie niet meer mogelijk. Net als de afsluitbare vakken in de kofferruimte. Dat zijn nu schotjes geworden van ca. 15cm hoogte.
Mijn geluk: het zat er beiden WEL in.

Rallye

Forumguru
@Molenhoff: als je kinderen (in de planning) hebt zou ik gauw die schermpjes kopen. Ik heb losse schermen voor de kids en het netjes aanleggen is elke keer weer een crime. Dat doe ik dus alleen voor de vakantie. Deze schermpjes lijk je er gewoon in te kunnen klikken. Handig!

Omdat de stoelen min of meer onbedoeld in je auto zitten zou ik nog wel even checken of de aansluitingen het wel doen. Mogelijk zijn enkel de verkeerde stoelen geplaatst en rijdt er nu iemand rond zonder aansluitingen in zijn stoelen terwijl hij die wel besteld had?

Overigens komt dit ook bij andere merken voor: mijn pa heeft dure AGS-stoelen in zijn Meriva, terwijl hij die stoelen niet besteld heeft.

@Rallye kinderen (3&7) zitten alleen op lange ritten naar dvd schermpjes te kijken. Hangen dan met een klittenbandje om de hoofdsteunen heen en idd altijd gepriegel met snoeren.

Heb vandaag even contact gelegd met de dealer, die aangaf de importeur te hebben gesproken. Die zou, of stoelen willen vervangen, of laten herstofferen. Gelukkig voor mij heeft de dealer gelijk de derde optie bespreekbaar gemaakt (schermen leveren).

Die optie wordt nu overwogen.
#wachten....

Nb. Importeur heeft inmiddels wel de oorzaak achterhaald betreft montage van deze stoelen. Fout in codering / fabriek. Was bestemd voor Duitse markt.

• Leuk
Waarderingen: CDK

fiestaman

Forumguru
Ik zal er morgen eens een foto van nemen.
ik dacht 2 draden insteken, die ook gekoppeld zijn aan de achter zetel vd wagen en dat is het dan. Er zit op 1 van de 2 schermen een dvd speler ingebouwd. Werkt dus apart van de originele radio.

Komen van bij skoda zelf, kosten waren iets rond de 600€ normaal gezien.
Ik heb ze er bij gekregen toen ik de auto kocht :yeehaa:

Na een aantal maanden te hebben moeten wachten, kwam er vandaag antwoord via de leverende dealer.
De importeur wil mij de dvd schermen kosteloos leveren, als de stoelen mogen blijven zitten.

Ik ben akkoord gegaan, en het systeem wordt besteld. Het blijkt inderdaad plug&play, wordt geleverd met headphones, maar geluid kan evt. ook over de speakers lopen.

De dealer wil het niet alleen leveren maar ook inbouwen/plaatsen.
(waarschijnlijk wil men het zelf zien hoe dit gemonteerd zit?)

Maargoed, ik ben tevreden over de oplossing en ben zeer benieuwd hoe dit allemaal aangesloten zit, en of het idd werkt.

ertromp

Forumguru
Wij zijn ook benieuwd hoe het bevalt :D
Wellicht wat foto's maken van inbouw en de after situatie? Doet het altijd goed hier :D

Bovenaan Onderaan