DVD op Nexus

nomad

Senior Member
Ik ben eens bezig geweest om te kijken of het mogelijk is om een DVD signaal op de Nexus te krijgen. Is geen probleem, als je maar betaald...
Je hebt een Dietz 1414 nodig van ca. 150 euro en als je tijdens het rijden ook iets wil bekijken, heb je ook nog een vrijschakeladapter nodig van 150 euro. Dure grap dus.
Heeft iemand dit al eens gedaan en kan het ook wat goedkoper ?
De reden voor dit is op de lange ritten (naar de wintersport) kijkt onze kleine naar DVD´s, maar regelmatig staat dat ding weer stil in een menu of zo en dan is het makkelijk om te zien welke optie je moet kiezen, zodat ie weer verder gaat. Ik hoef het dus niet voor mezelf om tijdens het rijden naar een DVD te kijken. Dat doe ik thuis wel. Kortom bovenstaand is een dure oplossing en zoek dus naar en wat goedkopere oplossing.
 

blacktdi

Actief lid
Waarom niet gewoon een losse dvd speler op het dashbord of achterin, dat is goedkoper dan de nexus aantepassen. Heb ik ook gedaan, gewoon een scherm met ingebouwde DVD speler.
 
het enige wat ik zeggen kan is dat de persoon die mijn mfd systeem heeft ingebouwt,er een speciale kabelboom bij heeft geleverd [voor het zelfde geld..!!!]
met een rode knop er aan die ik een maal in moet drukken als ik de tv/dvd vrij wil schakelen boven de 5km/h.
deze kabel set word op bv ebay duitsland aangeboden voor rond de 25 euro ex verzend kosten.ook worden hier complete dvd wiselaar sets aangeboden incl een dietz kast !!!! voor rond de 300 euro.dan moet je hem alleen nog inbouwen
 

nomad

Senior Member
Heb je wat meer info van die gast ? Een lopende veiling of verkoop ? of een mailadres ?
 
je moet op ebay duitsland een zoek opdracht geven onder alle kategorien

nl> mfd dvd

en dan zoeken in titel en beschrijving aanklikken

je vind dan halverwege een aanbod voor mfd en naviplus "tv free optie"

kosten op dit moment 25 euro sofort kaufen

komen dan verzend kosten bij

ik weet niet waar je vandaan komt ik zou hem voor je kunnen bestellen en bij mijn schoonmoeder laten bezorgen als hij niet naar nederland verzend
 
ik heb even gekeken maar hij schrijft wel :
Funktioniert nicht bei Touareg,Touran,Golf V,Audi A3/A8 ab 2003 also bei allen neuen 16:9 Navis.
dus niet voor de mfd2 sets!!!
 
klopt maar dan moet je gewoon in de rij kijken voor een op de mfd2 geprepareerde kabelboom zijn er absoluut.maatje van me heeft een nieuwe a6 en heeft tv en dvd nu ook vrij via het bewuste rode knopje
 
ìk bedoelde het verhaal dat je je niet rijk moet rekenen door voor maar 25 euro een kabel te kopen.
de kabels voor mfd2 zijn en stuk duurder.
 
als je de mfd 2 hebt zonder dvd maar met cd navi is alleen de buitenkant anders ik heb zelf de laatste versie van de mfd 1 dus met tmc intern !!! en niet met een losse kast zoals zovele beweren deze is technisch gelijk aan de mfd 2 cd versie
ik kan het me dus niet voor stellen dt er zoveel verschil in zit .
misschien is het een idee bij de dealer een schema op te vragen van de aansluitingen van zowel de mfd 1 als 2 en deze te vergelijken .
ik heb nl gezien dat degene die het er bij mij heeft ingebouwd de stuur spanningen heeft door gemeten ivm een verschil in posities in de stekker bij mij heeft hij er twee verplaatst omdat de normale euro connector geschikt is voor een din systeem en de mfd eigenlijk uit twee din systemen bestaat heeft het een dubbele voeding nodig verder werd er een blauwe stekker ingeplugd[die volgens mij bij beide gelijk] en een ronde dit is volgens mij de normale cd wisselaar aansluiting

het probleem zou dan de blauwe langwerpige stekker moeten zijn

ik hoop dat dit iets is

ik was in eerste instantie ook van mening dit is iets waar je je vingers niet aan moet branden....

na alles gezien te hebben zeg ik peuleschilletje !
 
Bovenaan Onderaan