Dvd Schermen

Tom_Vynckier

Nieuw lid
Hoi

sinds vorige week heb ik een skoda superb combi greenline
is een leasing van het werk;
Ik ontdekte dat ik dvd's kan afspelen, maar ik zou graag 2 externe scherm aan mijn RNS510 koppelen
heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt voor reply

Falcon

Donateur
Is het jouw bedoeling om onderweg (tijdens het rijden), ook DVD te kunnen kijken? Ga ik even vanuit "JA"... dan is er een kastje nodig die zorgt dat de RNS510 ook DVD laat zien tijdens het rijden.. dit is namelijk vanaf fabriek niet mogelijk.

Tom_Vynckier

Nieuw lid
Is het jouw bedoeling om onderweg (tijdens het rijden), ook DVD te kunnen kijken? Ga ik even vanuit "JA"... dan is er een kastje nodig die zorgt dat de RNS510 ook DVD laat zien tijdens het rijden.. dit is namelijk vanaf fabriek niet mogelijk.

Ja inerdaad tijdens het rijden, maar dit probleem is reeds opgelost.

Falcon

Donateur
Ah... dan zijn er verschillende manieren om DVD schermpjes achterin te krijgen:

1. De schermpjes worden ingebouwd in de originele hoofdsteunen (kijk bij pic-link van mijn ex-Octavia)
2. Je vervangt de hoofdsteun, met een hoofdsteun waar al een dvd scherm is ingebouwd
3. Je plaatst ipv dvd schermen in de hoofdsteunen, een roof-mounted DVD scherm (moet je geen pano-dak hebben)

Deze 3 manieren kunnen allemaal aangesloten worden op de RNS510. Mijn ervaring is dat de 2de optie het goedkoopste is.

Tom_Vynckier

Nieuw lid
Ah... dan zijn er verschillende manieren om DVD schermpjes achterin te krijgen:

1. De schermpjes worden ingebouwd in de originele hoofdsteunen (kijk bij pic-link van mijn ex-Octavia)
2. Je vervangt de hoofdsteun, met een hoofdsteun waar al een dvd scherm is ingebouwd
3. Je plaatst ipv dvd schermen in de hoofdsteunen, een roof-mounted DVD scherm (moet je geen pano-dak hebben)

Deze 3 manieren kunnen allemaal aangesloten worden op de RNS510. Mijn ervaring is dat de 2de optie het goedkoopste is.

Heb je toevallig een url waar ik die zou kunnen kopen?

bedankt

RogerS

Forumguru
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar als zij zelf een DVD speler / tablet kunnen bedienen dan zou ik toch echt voor 2 losse tablets gaan. Recentelijk gingen de Google Nexus 7 tablets (model 2012) voor 139 euro per stuk in de verkoop bij iBood. De kinderen kunnen dan individueel bepalen wat zij willen kijken. De beeldkwaliteit is significant beter dan veel portable DVD spelers. Ook kun je er nog veel andere dingen mee doen die met zo'n ingebouwd DVD scherm niet kan.

Falcon

Donateur
Ik heb bij mijn laatste remactie :facepalm: .. gemerkt dat die tablet aardige projectielen kunnen worden.

Falcon

Donateur
Klopt.. alleen die vinden mijn kids waardeloos, want als ze dan voor de 5de keer in 1 minuut een ander filmpje willen zien, dan hangt de tablet niet zo vaak in de houder ;)

Ja ja.. opvoeding en zo... i know.. maar ik heb dus liever mooi centraal lekker voorin dvdtje erin en zij kijken ;)

Tom_Vynckier

Nieuw lid
Klopt.. alleen die vinden mijn kids waardeloos, want als ze dan voor de 5de keer in 1 minuut een ander filmpje willen zien, dan hangt de tablet niet zo vaak in de houder ;)

Ja ja.. opvoeding en zo... i know.. maar ik heb dus liever mooi centraal lekker voorin dvdtje erin en zij kijken ;)

Falcon
das ook wat ik wil, maar op de link die je me gaf vond ik alleen externe dvd spelers...?

MennoW

Forumguru
Losse inbouw schermen zijn niet schokkend duur.
Ik heb voor deze gekozen LINK omdat deze met draadloze infrarood koptelefoons kunnen op 2 aparte kanalen.
Als optie kan je overwegen om 2 mediaspelers er aan te koppelen.
Geen gedoe met DVD's maar USB stick er in en gaan. Kunnen ze ook afzonderlijk kijken.

Bovenaan Onderaan