DVD speler in de Octavia

blacktdi

Actief lid
Een week geleden wilde ik nog een Kenwood dubbeldin radio/DVD speler aanschaffen maar vond het toch wel wat duur (1500 Euri) en dan had ik weer een Stream cd/radio over plus het feit dat ik de stream best een mooi geheel vind vormen in de midden console. Ik heb toen maar een portable DVD speler gekocht (nextbase) en met de bekende Brodit clips vastgezet. Het scherm zit nu perfect op de goede hoogte en kan in alle standen gedraaid worden. De achterpassagiers kunnen ook nog makkelijk meekijken zonder dat het mijzelf het zicht belemert. Alles bij elkaar koste het niet meer dan 250 euri. Voor de kids had ik al, tijdens een lange rit, achterin de gebruikelijke hoofdsteun DVD spelers zitten.
Voordeel : relatief goedkoop en ook los te gebruiken. Kan de DVD speler ook als lcd scherm gebuiken en er een externe bron op aansluiten zoals een achteruitrijcamera of een digitale TV tuner.
Nadeel : Je moet hem wel uit de auto halen als je er niet inzit anders doen anderen het voor je. Aan de andere kant zijn ze tegen woordig ook niet te beroerd een compleet fabrieks of dubbeldin systeem eruit te halen.
Het geluid van de dvd gaat nog niet over de gewone boxen maar daarvoor komt binnenkort een FM modulator tussen de DVD en de stream.
Mijn Tomtommetje heb ik trouwens altijd helemaal links op het dashbord zitten
 

Reizende

Actief lid
Hé, ik heb ook zo'n Next Base DVD speler. Inderdaad super mooi systeem. Kun je me ook vertellen hoe dat werkt met die clips en waar ik die kan kopen? En hoe laat je het geluid via de speakers gaan? Ik heb een aftermarket radio/Navi (VDO MS 4200). Alvast bedankt voor je antwoord.
 

blacktdi

Actief lid
Reizende,

De clips heb ik besteld bij de PDAshop 1 x Brodit ProAdapt 213069 en 1 x Brodit Proclip - : 853525
Het geluid kan via de mini jack hooftelefoon aansluiting aan de zijkant van de nextbase via een FM modulator, dat is een apparaatje dat tussen de antennekabel wordt aangesloten, gewoon via een radio frequentie worden afgeluisterd. Kost dacht ik zo'n 40 euro. Is natuurlijk niet de allerbeste geluidskwaliteit maar komt behoorlijk in de buurt.
 

blacktdi

Actief lid
Reizende,

Drong ff niet tot me door dat jij een aftermarket radio hebt, dan zal het nog veel gemakkelijker zijn. Die hebben toch allemaal een aux ingang, dus gewoon je bijgeleverde kabel in de minijack en dan met de twee tulpjes in de aux ingang.
 
Bovenaan Onderaan