EBL 2013 vs 2014

Rickvw

Lid
Allen,

Actueel zit ik met een keuze vraagstuk tussen 2 nieuwe auto's met een nihil prijsverschil.
Graag jullie mening & advies.

Optie 1: Eigen samengestelde configuratie

VOORDEEL = volledig naar wens
NADEEL levering wk. 12/13 in 2014 (4 maand wachten)

- EBL combi
- 1.6 TDI DSG-7
- flippers DSG bak
- metal grey mett.
- Ivory leder interieur
- functie pakket
- safety pakket
- travel pakket
- sunset
- 18" golus
- Lane Assist
- Elec. kofferdeksel

Optie 2:

VOORDEEL = direct (lees jan. ' 14 ) rijden obv onderstaande bestaande dealer configuratie
NADEEL = voor 90% overeenstemmend met mijn eigen keuze, niet volledig 100%

- EBL combi
- 1.6 TDI DSG-7
- Ivory leder interieur
- sierlijsten Burlwood
- Zwart mett
- panoramische schuif/kantel
- intro. pakket elegance II (functie pakket / lane assist / Front Assist)
- 18" Golus

Laatst bewerkt:

Blacky

Forumguru
Ga je je ergeren aan optie 2 qua configuratie. Nee, neem de auto. Ja, dan zal je moeten wachten. Sommige forum leden hebben ook lang moeten wachten.

TedVlemmings

Forumguru
Vind er nog best veel verschillen in zitten. Maar vooral dat de kleur anders is. Je kiest niet voor niets in optie één voor metal gray. Denk dat als je dan voor snelle levering ineens overstapt naar zwart je uiteindelijk best wel eens spijt daarvan kan gaan krijgen. Het is niet een klein beetje kleurverschil maar gewoon twee compleet andere looks. En helaas is het ook niet zo dat de kleur onzichtbaar is op een auto die zo enorm groot is

henriz

Forumguru
Optie 1 betekent 4 maanden lekker rijden in je nieuwe Octavia en daarna nog jaren licht geïrriteerd zijn om de opties die had kunnen hebben.
Lijkt me geen echt moeilijke keus.

piair1982

Forumguru
De Bpm stijgt van 841 naar 1094 euro. Plus de auto zal een inflatiecorrectie krijgen van ongeveer 1 a 2%.

Het is idd wat je er voor over hebt... succes met je keuze.

skodaroomy

Actief lid
Denk dat de keuze niet moeilijk is. Je stelt niet voor niks optie 1 samen. De kleur is ook totaal anders. Dus mijn advies is wachten en daarna jaren genieten in de zelf samengestelde en kleur gekozen ebl combi.

Rickvw

Lid
Je koopt toch alleen iets wat volledig naar je wens is; zeker met een dergelijk bedrag?

Inderdaad :thumbsup: Je moet toch ook weer x jaar verder met de auto die vind ik 100% op je wensen moet aansluiten (mits het binnen je budget valt :D)

Eens! Maarrrrr er gaan ook verhalen dat Front assist komend jaar niet meer (standaard) op de EBL zit. Deze feature staat hoog in m'n wensenlijstje.. M.a.w. waar leg je de knip tussen wel/niet naar je wens & het 'onmogelijke' willen..

ertromp

Forumguru
Die "feature" zou ik persoonlijk niet echt hoog op m'n lijst hebben staan. Je zult toch altijd zelf 100% de aandacht op de weg moeten houden.
De ontwikkelingen in deze "rij assistentie" systemen gaat zo snel dat wellicht over 5 jaar de techniek al weer een stuk beter is. Je hoort nu erg verschillende ervaringen over die front assist

Rickvw

Lid
Die "feature" zou ik persoonlijk niet echt hoog op m'n lijst hebben staan. Je zult toch altijd zelf 100% de aandacht op de weg moeten houden.
De ontwikkelingen in deze "rij assistentie" systemen gaat zo snel dat wellicht over 5 jaar de techniek al weer een stuk beter is. Je hoort nu erg verschillende ervaringen over die front assist

Ongetwijfeld zijn (ook) deze ontwikkelingen blijvend in beweging/ontwikkeling. Met name het verfijnen & perfectioneren - uitgaande van de aanwezigheid van 't systeem op de auto - vindt ik een interessante. Hierbij stel ik mij voor dat tzt de kinderziektes middels een software update worden verholpen. Wat je dan overhoudt - als dat vandaag de dag al niet het geval is - een perfect systeem welke werkt als een 2e natuur.

En ja, als je blijft wachten zal de techniek standaard al verfijnder zijn.. maar wie zegt mij dat 'wij' over 5 jr. nog autos rijden ipv vliegen.. Concreet 'the time is never just right'..

frisok

Senior Member
Wat me opvalt is dat bij optie 1 de burlwood sierlijsten niet zitten, maar er wel voor een licht interieur is gekozen. Ik dacht dat die min-of-meer bij elkaar horen.

Rickvw

Lid
Wat me opvalt is dat bij optie 1 de burlwood sierlijsten niet zitten, maar er wel voor een licht interieur is gekozen. Ik dacht dat die min-of-meer bij elkaar horen.

burlwood sierlijsten blijft een optie bovenop het ivory interieur. Wel wordt deze keuze veelal gecombineerd.
Hoe bevalt jouw travelpakket..? 'n must of een welkome/bijkomende feature?

frisok

Senior Member
Verkeersbordherkenning werkt redelijk, maar je moet uiteraard zelf blijven opletten.
- als op een B-weg (80 km) een bord 50 staat dan wordt dat keurig gezien, maar overgang terug naar 80 bij passeren kruispunt gebeurt niet of niet altijd
- borden die te hoog geplaatst staan worden niet gezien
- als je op de middelste van 5 rijstroken rijdt, dan mist ie em nog wel eens
- tijdstip afhankelijke borden (bijv 100, 6:00-19:00) wordt uiteraard gewoon als 100 gezien. Tijd wordt niet meegenomen.

Allemaal logische zaken, maar wel rekening mee houden dus.

Lichtsassistent moet ik nog checken.

Bovenaan Onderaan