Goeiemiddag Heren,
Ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben Stephan Ceulen afkomstig uit Hasselt in België. Ik rijd al 5jaar graag met mijn O1 die ik voor een appel en ei heb kunnen kopen van mijn schoonmoeder met 95000 km ondertussen wel al 180 000. Maaaaaarrrr... Er zijn wat problemen die me hoe langer hoe meer beginnen te storen. Wel heb ik de auto zeer graag ookal heeft hij wat probs. (koppakking, koppeling, bougiekabels, silentblokken, lambasonde, etc reeds vervangen)
1) Volgens mij is het een soort van stroomverlies. Om te beginnen, de batterij is momenteel 4jaar oud. Het probleem komt vooral voor in de winter. Als ik bijv. een scherpe bocht neem, dan gaat het batt. lampje branden en valt hij uit. Ik kan wel steed opnieuw starten zonder problemen. Hij heeft dit ook erger als de kachel goed opstaat samen met de lichten en etc... Ook als ik bv een kruispunt oprij, en ontkoppel dan valt hij spontaan uit. (niet leuk met servopomp etc die uitvalt:smiley29 Het viel me ook op als ik mijn richtingaanwijzer aanzet dat mijn achterlicht minder gaat. (ik ken dit voorval bij zware audio installaties in de auto maar toch niet met een lampje?)
2) De auto heeft precies de hik. Als ik voor een rood licht sta gaan de toeren van + - 800 --> 1200 wisselend. Garage heeft gasklephuis gereinigd + ingelezen (toen is het heel lang beter geweest) maar na 1j is dit voorval er opnieuw. Ook hier valt het me op dat het erger is met meer stroomverbruik (wintertijd langer lichten aan, kachel vol open op warm, achterruitverwarming).
Kan het ook liggen aan het scheurtje in mijn carterontluchtingsslang? Dir heb ik vorige week pas ontdekt.
3) Mijn ruitenwisser (met interval) hebben hun kuren, stoppen in het midden, blijven gaan ... Waarschijnlijk de relais of de ruitenwissermotor?
4) is meer een comfort probleem. Ik heb zetelverwarming in mijn stoffen interieur maar aan de chauffeurskant kan ik deze maar een 5tal minuten opzetten. (dan begint in mijn dashboard een relais te klikken, echt krrrrrk,krrkrkrr,rkrkrk) Kan ik deze apart kopen?
5) Als het koud is geweest piept elke morgen mijn waterpeil. Kan ik deze afdekken met iets zodat ik niet elke keer schrik
Ik heb wat liggen zoeken en er kunnen wat oorzaken zijn; De Stuurhoeksensor die zou kapot kunnen zijn, de batterij zou bijna op kunnen zijn.
Dit was ik nog vergeten, Heel soms valt hij ook zo uit maar dan is alles weg. (zoals je de bat ontkoppeld). Alle posten van de radio zijn weg, alle verbruik en etc...
Sorry voor de vele vragen maar hoop dat iemand met zijn kennis en kunst mij kan helpen. In België zijn er maar weinig die Skoda goed kennen. Of die wat testen weten wat ik kan laten doen?
Een foto van de O1 zal ik vanavond nog toevoegen.
Grtz
Stephan
Ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben Stephan Ceulen afkomstig uit Hasselt in België. Ik rijd al 5jaar graag met mijn O1 die ik voor een appel en ei heb kunnen kopen van mijn schoonmoeder met 95000 km ondertussen wel al 180 000. Maaaaaarrrr... Er zijn wat problemen die me hoe langer hoe meer beginnen te storen. Wel heb ik de auto zeer graag ookal heeft hij wat probs. (koppakking, koppeling, bougiekabels, silentblokken, lambasonde, etc reeds vervangen)
1) Volgens mij is het een soort van stroomverlies. Om te beginnen, de batterij is momenteel 4jaar oud. Het probleem komt vooral voor in de winter. Als ik bijv. een scherpe bocht neem, dan gaat het batt. lampje branden en valt hij uit. Ik kan wel steed opnieuw starten zonder problemen. Hij heeft dit ook erger als de kachel goed opstaat samen met de lichten en etc... Ook als ik bv een kruispunt oprij, en ontkoppel dan valt hij spontaan uit. (niet leuk met servopomp etc die uitvalt:smiley29 Het viel me ook op als ik mijn richtingaanwijzer aanzet dat mijn achterlicht minder gaat. (ik ken dit voorval bij zware audio installaties in de auto maar toch niet met een lampje?)
2) De auto heeft precies de hik. Als ik voor een rood licht sta gaan de toeren van + - 800 --> 1200 wisselend. Garage heeft gasklephuis gereinigd + ingelezen (toen is het heel lang beter geweest) maar na 1j is dit voorval er opnieuw. Ook hier valt het me op dat het erger is met meer stroomverbruik (wintertijd langer lichten aan, kachel vol open op warm, achterruitverwarming).
Kan het ook liggen aan het scheurtje in mijn carterontluchtingsslang? Dir heb ik vorige week pas ontdekt.
3) Mijn ruitenwisser (met interval) hebben hun kuren, stoppen in het midden, blijven gaan ... Waarschijnlijk de relais of de ruitenwissermotor?
4) is meer een comfort probleem. Ik heb zetelverwarming in mijn stoffen interieur maar aan de chauffeurskant kan ik deze maar een 5tal minuten opzetten. (dan begint in mijn dashboard een relais te klikken, echt krrrrrk,krrkrkrr,rkrkrk) Kan ik deze apart kopen?
5) Als het koud is geweest piept elke morgen mijn waterpeil. Kan ik deze afdekken met iets zodat ik niet elke keer schrik
Ik heb wat liggen zoeken en er kunnen wat oorzaken zijn; De Stuurhoeksensor die zou kapot kunnen zijn, de batterij zou bijna op kunnen zijn.
Dit was ik nog vergeten, Heel soms valt hij ook zo uit maar dan is alles weg. (zoals je de bat ontkoppeld). Alle posten van de radio zijn weg, alle verbruik en etc...
Sorry voor de vele vragen maar hoop dat iemand met zijn kennis en kunst mij kan helpen. In België zijn er maar weinig die Skoda goed kennen. Of die wat testen weten wat ik kan laten doen?
Een foto van de O1 zal ik vanavond nog toevoegen.
Grtz
Stephan