Een nieuw lid

rweersch

Actief lid
Zoals dat een nieuw lid betaamt, stel ik me natuurlijk even voor.
De naam is Robert, 36 lentes jong, in het dagelijks leven getrouwd, woonachtig in het pittoreske Sweikhuizen, en werkzaam als consultant / software architect bij een grote wereldwijde IT dienstverlener. Een van mijn hobby's is het roken van sigaren, vandaar dat ik sinds een paar jaar administrator en technische man achter www.sigarenplatform.nl ben.

Eigenlijk had ik niks met Skoda, maar ik heb vroeger wel de nodige VW's en Seats versleten ;) Mijn huidige leasebak is een Ford Focus 1.6 Futura, maar die moet er rond april uit. Aangezien de huidige Focus niet veel anders is dan die van vijf jaar geleden (en ik niet weer dezelfde auto wil hebben) en ook nog eens een stuk duurder is geworden, door wegenbelasting anno 2010 en gestegen brandstofprijzen, is de keuze voor een auto in de 20% bijtellingklasse voor de hand liggend. De enige auto die in die klasse valt, benzine lust, en groot genoeg is, is eigenlijk de Octavia. Voor mij dus een vrij rationele beslissing, ondanks dat ik de auto ook gewoon mooi vind. Het wordt vrijwel zeker een Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Business Line, met als extra dan wat grotere velgen, want 15" onder die auto is echt veel te klein, dat ziet niet uit :crazy: Verder vind ik de auto compleet genoeg. Het enige wat ik nergens terug kan vinden is welke kaarten er bij het navigatiesysteem geleverd worden.

Verder complimenten voor het forum: het ziet er netjes uit en crew lijkt het goed te kunnen managen ;)

Huyzen

Lid
welkom, nu hebben we naast een wasmachineman ook een sigarenman! Alvast veel voorpret gewenst!

Gieliovd

Forumguru
Welkom Robert, grappig verhaal! Ik zat te wachten op "in het dagelijks leven ben ik getrouwd, daar buiten ben ik.... superman ofzo".

Wat betreft je vraag, voor zover ik weet krijg je géén kaarten bij je navigatie. Die moet je erbij kopen. Veel dealers doen als service even de kaarten in je HDD laden. Dit bijvoorbeeld bij een Columbus. Je moet die kaarten dus eigenlijk los kopen, DVD á €250?

mmarechal

Actief lid
Hallo Robert,

welkom op dit forum. Ikzelf heb geen navigatie van Skoda in mijn auto dus kan helaas geen antwoord geven op jouw vraag, maar rij inmiddels wel lang genoeg (nu twee jaar) in mijn huidige Octavia om te kunnen zeggen dat je van de keuze voor dit merk en type auto zeker geen spijt zult krijgen. Ikzelf althans ben uiterst tevreden en moet zeggen dat ik, ook als zakelijke rijder, best kritisch ben. Ik moet overigens wel zeggen dat ik nog geen rijervaring heb met dit type motor (1.2 TSI) maar heb er al veel positieve dingen over gehoord.
Ben benieuwd of dit ook jouw definitieve keuze wordt.

Hoe dan ook veel plezier op dit forum!

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Robert, welkom bij de club !
Dat cd-rommetje zal er gewoon bijgeleverd worden, regelt de leasemy wel, was bij mij in elk geval wel zo. Het moet op de bestelbon in elk geval erbij staan.
Leuk verhaal heb je ervan gemaakt, sigaren zijn niet echt een dagelijks onderwerp hier dus daar kun je mooi wat verandering in brengen en veel leesplezier hier verder !

rweersch

Actief lid
Van www.hardware.info. Daar ben ik de nodige jaren redacteur geweest, maar ook een jaartje of 5 admin van het forum.

Ha die Constant :bye:

Dank u allen voor het warme onthaal :worshippy:

Bovenaan Onderaan