Een nieuwe Citigo-rijder

FHO

Lid
Hallo mede Skoda rijders!

Sinds half februari ben ik de blije bezitter van een Skoda Citigo.
Na in het verleden eigenlijk altijd VW gereden te hebben, nu de overstap gemaakt naar Skoda.

De dealer had een hele partij Citigo's op kenteken gekregen, ergens in september ofzo, vandaar het 'oude' kenteken met een T en geen Z. Maar dus wel de eerste tenaamstelling voor mij in februari 2015.
Ook een mooie deal kunnen maken als ik de auto voor 1 maart zou afnemen, dit ivm de gewijzigde BPM regeling.

Enige nadeel: alleen te krijgen in het zwart. Niet zo heel erg, maar het zou niet mijn eerste keuze geweest zijn. Bij een zwarte auto vind ik de lijnen van een auto wegvallen. Maar nu ik de auto een aantal weken heb, ben ik er eigenlijk wel blij mee.
Het is een Drive uitvoering, dus alles wat ik wilde hebben zit er op.

Er stond voor dezelfde prijs ook nog een Citigo in Expedition uitvoering en eentje in de Monte Carlo uitvoering. Maar die hadden beide geen colorpakket en ook geen klein leder pakket.
De Drive dus wel, en dat was voor mij toch wel net dat extra wat ik wilde hebben.
Verder natuurlijk de cruise control en de city emergency braking. Ook met de aangepaste versnellingsbak volgens de verkoper, de oude zou wat probleempjes hebben(?)

Voor de aflevering heb ik een van de monteurs gevraagd om een aantal instellingen aan te passen. Dat zou me een ritje naar vagtechniek in Nuenen uitsparen.
In eerste instantie zei hij dat hij deze dingen niet 'kon' doen met hun apparatuur.
Toen vroeg ik hem: 'kan' je het niet of 'mag' je het niet? Met een glimlach antwoordde hij: ik kan heel veel, maar het is ons verboden vanuit de importeur om de fabrieksinstellingen te wijzigen....
Binnenkort maar eens naar Nuenen dus :-)
Oh ja, een armsteun staat ook op mijn verlanglijstje. Maar verder, een lekker rijdende en zuinige auto! Ik ben er zeer blij mee!

groeten,
Frank

foto.JPG

CDK

Forumguru
@FHO, welkom hier, dankjewel voor het voorstellen en gefeliciteerd met je schitterende Citigo. Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!

Blackokkie2

Forumguru
Welkom hier!!

En ik weet niet waar je woont, maar er lopen hier ook een aantal rond die aanpassingen kunnen doen.

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Allereerst welkom Frank, en veel plezier met de Citigo. Als je toch naar Nuenen gaat, kun je ook overwegen om er direct een 75 pk versie van te maken: Vagtechniek kan de software aanpassen zodat het gewoon een 75 pk blok wordt (het enige verschil tussen beide motorversies is de software).

Altos

Banned
Welkom Frank!
Mooie auto heb je.
De nieuwe soort versnellingsbak heeft mijn broertje ook in zijn Citigo, ik heb nog de oude...hoppelijk blijft ie heel hahaha. Veel plezier van je mooie auto

Welkom Frank,

Ik hoop dat je net zo als ik geniet van je nieuwe aanwinst.

Veel veilige kilometers gewenst!

Bovenaan Onderaan