Een nieuwe Skodarijder meldt zich....

Twee maanden geleden een Octavia Combi Elegance 1.9TDI gescoord met 26k op de teller dus ik denk, meld me maar eens hier /forum/images/graemlins/473.gif. Van oorsprong ben ik VW-liefhebber, vandaar ook dat ik nog een VW Golf I GTI bezit uit 1983. M'n vriendin kachelt rond in een Ford Ka maar laat ik hier de focus houden op de Octavia.

Deze is van m'n vriendin:
cars1.jpg


Deze is van mij:
cars2.jpg

cars3.jpg

cars4.jpg

cars5.jpg


En de Golf is ook van mij:
cars6.jpg

cars7.jpg

cars8.jpg


1983 VW Golf MK1 GTI
Opties: c.v.

2004 Ford Ka 1.3 Des Bouvrie
Opties: Rood lederen bekleding, airco, el. ramen/spiegels, c.v., radio/cdspeler, leren stuur/pook

2005 Skoda Octavia 1.9TDI Combi Elegance Metallic Zwart
Opties: Xenon verlichting, Stream Audio, klein lederpakket (leren stuur+pook), multifunctioneel stuur, cruise control en MaxiDOT display.

De eerste 5000km zitten er al op en dat bevalt prima. In augustus mag ik een nieuwe auto uit gaan kiezen (dit is een wagen uit het mandje van de leasemaatschappij) maar ik weet al bijna zeker dat het weer een O2 gaat worden. Moet alleen nog even goed nadenken over de opties die erop moeten komen en de motorisering ervan.

Ik heb de typeaanduidingen eraf gehaald en de reclame-nummerplaathouder van de dealer vervangen door een kaal exemplaar.

In de 5000km heb ik wel al aardig wat probleempjes achter de rug:
- Stream radio vervangen omdat hij vastliep tijdens het flashen (radioontvangst was zéér slecht)
- Krakende stuurinrichting
- Water in Xenonkoplamp
- Slechte afwerking van de pookknop (chroom bladdert af en wordt vaal)
- Cruisecontrol werkt af en toe niet

De koplamp wordt eerstvolgende keer vervangen door V-Car (eerst een mod uitgevoerd, daarna fohnen en nu is er eindelijk een nieuwe besteld). Pookknop wordt ook vervangen alsmede de hendel voor de cruise control. Ik denk dat deze probleempjes te maken hadden met het feit dat dit één van de eerste O2's is. Veel van de problemen kwamen de dealer ook bekend voor.

Geen probleem, over een half jaartje kan ik een nieuwe rijden. Van origine ben ik wat meer vermogen gewend want hiervoor reed ik in een VW Caddy met 140pk/350Nm en dat was met 1100kg een monster!

Tips en of opmerkingen zijn altijd welkom en over een tijdje open ik eens een topic over de nieuw te bestellen O2! In de tussentijd rijd ik hier lekker mee door.
 

Frankie

Actief lid
Ten eerste welkom natuurlijk, maar...

wacht ns ff... je hebt de type aanduidingen van een voorloop auto afgehaald ?? Mag dat zomaar ? Of is het een auto welke op jou werk altijd wordt gebruikt ?

Prachtige Golf trouwens..!!! Voor zo'n exemplaar draai ik mijn hoofd net zo goed als voor een mooie O2..
 

Fabia

† In Memoriam
Mooie GTI heb je, deze gaat ze neker nooit meer weg. Wees er maar heel zuinig op. Je ziet niet zo veel meer en zeker niet in originele uitvoering. De meeste zijn vaak zo lelijk gepimpt.........
 

Potje

Actief lid
Mijn welgemeende complimenten voor het wagenpark!!!!

De O2 is een vanzelfsprekendheid als het op complimenten aankomt, maar de Golf doet mij vooral deugd! Ik wil ik nog steeds een keer een originele GTI aanschaffen maar dan, als het even kan, een 1.6. Zo eentje met smalle achterlichten. Waar kun je nog originele GTI'tjes aanschaffen want ik wil dit erfgoed ook bewaren?

Heb je tips voor mij, websites etc.?

Mijn ideale wagenpark ziet er dus bijna hetzelfde uit:
O2 1.9TDi (bijna gelijk), wens Golf GTi of Volvo p1800es en smart 4/4.
 
Hallo allemaal,

Zo'n originele Golf I GTI moet je ófwel helemaal zelf fixen of je moet een redelijke kopen op MP/Speurders maar dan mag je best een paar jaar speuren.

Die logo's maak ik me niet zo druk om. Het is een wijziging van 3x niks en het maakt de auto er alleen maar beter op. Zelfs al doen ze er moeilijk over, dan koop ik toch een nieuw setje en plak ik het weer terug? Het is iets anders dan je auto compleet pimpen natuurlijk. Bovendien is de logo's een optie van 0 euro af fabriek.

De GTI is van mij en blijft van mij. Toch heeft hij een klein irritant motorstorinkje waarvoor waarschijnlijk de spinnenkop vervangen moet worden en aangezien er nog maar een paar op de markt zijn kosten die dingen via Bosch nu zo'n 1800 euro nieuw. Dan rijst bij mij wel de vraag of ik niet een iets moderner blok zou nemen en de looks zou bewaren. Er zit namelijk al zo veel geld in die Golf dat je er een flinke tweedehands Octavia van zou kunnen kopen. (en dan hebben we het over VER boven de 10.000 euro).
 
Bovenaan Onderaan