Een nieuwe volger ?

Hallo allemaal,

Na al een tijdje het forum te volgen wordt het toch eens tijd om mij voor te stellen. Ik ben Rob (nick = Gugda) en woon in het zuiden des lands. Ik ben werkzaam in de bouwwereld (architectuur) en bezit op dit moment een Peugeot 307 SW 2.0 16v. Deze zal de komende periode vervangen gaan worden door (waarschijnlijk) een Skoda. Mijn vrouw is momenteel in het bezit van een (lease) O2 BE 1.9 tdi (my 2009). Dit is tevens onze privé auto (mijn leaseauto gebruik ik puur zakelijk)
Mijn auto had vorig jaar al vervangen moeten worden maar vanwege redenen die eenieder wel bekend zijn :smirk: is dit een jaartje later geworden.
Kortom ik ben zo langzamerhand wat aan het oriënteren om in het najaar een nieuwe auto te bestellen. Aangezien de O2 prima naar (mijn) ons zin is overweeg ik hem ook. Ik ben er echter nog niet uit welke motor (1.4 tsi, 1.4 tsi + ABT? of een 1.8 tsi) Het zal wel een el. businessline worden (navi en xenon bevallen erg goed)
kortom komende periode proefrijden en folders uitpluizen.:grin:
Overigens zal het een HB worden. Combi is voor mij niet noodzakelijk, kofferbak van de HB is groot genoeg !

Rob

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Rob, welkom hier.
Ga je ook nog kijken naast motorisering of je dsg wil of handbak?
En de EBL is ideaal, heb ik ook nu besteld! Succes met uitzoeken en tot ziens hier op het forum!

van_der_P

Senior Member
Welkom op het forum.
Skoda heeft op het moment 4 goed lopende modelen, Fabia, Octavia, Yeti, en de Superb.

Rene de Wit @ Er bestaan tegenwoordig alleen maar mooie Skoda's. Zeker op dit forum :D:D

@ allen, bedankt voor het welkom

@ wasmachineman, in principe een handbak, ik ken de DSG uit de 2.0 TDI touran van mijn vader en is idd erg goed. Als ik voor de 1.4 ga is het een optie, bij de 1.8 loopt hij (te ver) uit het budget.

@ rene de wit, S2 is idd erg mooi. Ik heb echter zoveel ruimte ook weer niet nodig:grin:. Hij zit echter nog wel ergens in mijn achterhoofd alleen met de zaken die ik wil zit deze toch boven de 30k en dat is het mij niet waard....toch ?? (twijfel twijfel:ahum:)

Rene de Wit

Actief lid
Ik heb die ruimte ook niet echt nodig, maar een beetje zoals die reclame van de Renault Megane Estate, ik wil hem gewoon.

Het is echt niet mijn bedoeling je aan het twijfelen te brengen ;)

toch geen volger....

Gisteren de bestelling geplaatst voor de nieuwe auto.

Het is geworden een ....... Golf variant 1.4 TSI Highline (incl. Executive en Dynamic pakket) Dus helaas geen volger (alleen met de auto van mijn vrouw :D

Blijf toch nog wel een beetje rondhangen, het blijft een leuk forum !:super:

gr.

Rob

Tsja, lastig. De Skoda is iets completer (xenon/columbus/parkeersensoren heb ik nu niet) De Golf heeft weer een sportonderstel, ESP en telefoonvoorbereiding. (vond ik belangrijker alhoewel ik graag Xenon zou willen hebben, maar niet voor € 1750,00:shocked:) Dus het ligt wat mij betreft dicht bij elkaar. De doorslag gaf eigenlijk dat 2 dezelfde auto's minder leuk is:laugh: (verandering van spijs etc. etc.)

bijkomend voordeel is dat ik de sleutels wat beter uit elkaar kan houden :)

gr.

Rob

Heren,

Om het toch nog even af te sluiten (mevrouw Gugda heeft voorlopig nog de skoda dus ik blijf nog wat rondhangen) hierbij de foto's van de golf die zaterdag a.s. op mag gaan halen :grin:

Rob

ps. ben op zoek geweest naar een "golf" forum maar dan blijkt toch maar weer de kwaliteit van dit Skoda forum........

Bijlagen

• 058.jpg
    058.jpg
    14,6 KB · Weergaven: 13
  • 056.jpg
    056.jpg
    13,3 KB · Weergaven: 13

EdK

Forumguru
@gugda: ps. ben op zoek geweest naar een "golf" forum maar dan blijkt toch maar weer de kwaliteit van dit Skoda forum........

Verklaar je eens nader !?

De kwaliteit van dit forum en zijn volgers. Heldere informatie en de insteek is om elkaar te helpen. In het menu is alles keurig terug te vinden. De golf forums die ik bezocht heb hebben toch een hoog "kijk eens hoe laag mij golf kan" en "hoe krijg ik zo weinig mogelijk rubber om mijn velg" :biggthumpdown: Dit is niet mijn ding. Daarbij is er weinig tot niets te beleven.... wat vreemd is want er zijn nogal veel golf rijders...:smirk:

kortom .. een pluim voor de makers/webmasters (en ook diegene die meewerken/posten) :super:

EdK

Forumguru
Wel er zitten hier ook wel wat rubberslijters en blikkie´s verlagers.
Maar dit is niet de hoofdinsteek hier op het forum.
Maar misschien dat Skoda een ander soort mensen trekt tov de Golf !?
En dat hierdoor de insteek anders is !

Bovenaan Onderaan