Een paar onbenulligheidjes

kansberg

Forumguru
Beste medeforummers,

Nu ik een aantal weken verder ben en alle 'ins en outs' wel heb uitgediept van de Sup, blijven er een paar onbeantwoorde vragen over. De eerste heeft betrekking op het Bluetooth systeem van de Columbus. Werkt perfect en boven verwachting, alleen bij het in-en uitschakelen van het contact (dus bij het wegrijden en auto verlaten) klinkt een harde 'gong', is dit in het systeem te wijzigen in een lager volume of zit ik helemaal verkeerd en moet ik mijn telefoon (Samsung Galaxy S4) hier op aanspreken? Ik kom er vooralsnog niet uit.

De tweede vraag betreft ook het Columbus systeem en ik denk het antwoord te weten, het gaat nl. over de spraakbesturing die in het Engels, ook alweer perfect, werkt maar niet in het Nederlands. Dit zal een firmware (lees upgrade) aanpassing zijn denk ik zo.......Ik weet niet of ik hier aan begin want ik ben uitermate tevreden met het geheel maar als ik deze kleine 'akkefietjes' simpel kan op lossen dan ga ik ervoor.....

Alvast bedankt voor het meedenken!

kansberg

Forumguru
@Desperado: Het grote Columbus topic had ik al even ingezien, maar kon niet direct vinden wat ik zocht....zal nog eens kijken als Nederland met 5-1 gewonnen heeft :D

@Jee13: Dat kon nog wel eens de juiste oplossing zijn...ik weet wel dat het m.b.t. verkeersinformatie niet werkt, dit is anders in te stellen in de Columbus maar ik ga het zeker proberen!

Jee13

Forumguru
Deze methode werkt iig op een audi met oem BT

- auto op kontakt zetten
- PTT button (langs de volumeregelaar op het stuur) indrukken & ingedrukt houden.
- Volume omlaag draaien tot het gewenste niveau. De PTT button loslaten
- Testen of het goed is anders bovenstaande stappen herhalen.

De eerder genoemde methode is tijdelijk en wordt niet vastgehouden na verbreken van kontakt

Cordoba

Forumguru
@kansberg hoor je de gong via de Columbus, of via de telefoon? Misschien ander geluid selecteren voor meldingen op je Samsung, kijk eens of dat invloed heeft.

kansberg

Forumguru
Allen nogmaals bedankt voor jullie inbreng en reacties.
Ik ga er mee aan de slag zodra de tijd mij daarvoor gegund is. Kreeg vandaag te horen dat ik 3 dagen eerder op vakantie kan, wat natuurlijk fantastisch is, maar moet daarvoor wel een nieuwe planning maken voor van alles. De Sup staat dus voor heel even op de tweede plaats en de tuin, caravan en vooral het afronden van een cursus vóór de vakantie op nummer één :jaja:

Bovenaan Onderaan