Een paar superb vragen

ElScorpione

Forumguru
Hallo,

Een vriend van me heeft een Superb Combi 1.8 TSI Elegance DSG gekocht en kwam hem vandaag showen. De auto is van 2010 en full options. Uiteraard heb ik hem gewezen op dit mooie forum, maar ik stel namens hem even wat vragen.

De auto lijkt voorzien te zijn van ABT tuning. In het onderhoudsboekje zit een sticker 'tuned by Skoda'. Het is een 160pk maar hoeveel zou het vermogen nu bedragen?

In de koffer zit een kastje (zie foto) en we zien in de auto ook een aantal antennes? Wat is dat voor kastje en waar zijn die antennes voor?

IMG_0310.JPG IMG_0311.JPG IMG_0312.JPG

En het zou natuurlijk wel leuk zijn als iemand zijn of haar auto herkent. Het is een zwarte combi met beige leder.

Alvast bedankt!

andrehj

Forumguru
De auto lijkt voorzien te zijn van ABT tuning. In het onderhoudsboekje zit een sticker 'tuned by Skoda'. Het is een 160pk maar hoeveel zou het vermogen nu bedragen?
In de koffer zit een kastje (zie foto) en we zien in de auto ook een aantal antennes? Wat is dat voor kastje en waar zijn die antennes voor?
Over het vermogen: Standaard zitten ze rond de 185 pk (de mijne had 186 pk op de rollenbank), getuned rond de 215.
Over dat kastje en die antenne (je spreekt over meervoud, meer op de foto staat echt maar eentje). Dat kun je natuurlijk eenvoudig zelf uitvogelen, want wat zegt Google als je gewoon de typenummers van die kastjes (niet te lezen op de foto) intypt?

eriktv

Forumguru
Weinig zoekresultaten als je op 10r-022942 googlet, maar het is sowieso een TV-tuner. Er staat ook 'smart card' op, wellicht doet ie 't zo met een digitenne-smartcard. Was ook af-fabriek wel leverbaar, maar dit lijkt me after market.

ElScorpione

Forumguru
Op de foto staat inderdaad maar 1 antenne, maar er zit er eentje bij de voorruit en eentje bij het achterraampje.

Typenummer van dat kastje had ik ook al opgezocht, maar dat levert weinig resultaten op.

ElScorpione

Forumguru
Nee, erg ligt geen subwoofer in de koffer. Er zit ook een afstandbediening bij (die is inmiddels tevoorschijn gekomen), dus het zal inderdaad een TV ontvanger zijn. Nu nog uitvogelen hoe dat ding dan werkt.

andrehj

Forumguru
Dat is dan een tuner voor DVB-T. Binnen niet al te lange tijd heb je daar weinig meer aan, aangezien Duitsland en NL binnenkort overstappen naar DVB-T2.

Via een pools forum kom ik inderdaad op dat nummer een DVB-T tuner tegen... Niet dat mijn pools goed is, lang leve google translate.

Bovenaan Onderaan