FransvanderBeek
Lid
Het viel me de laatste tijd op dat mijn Roomster 1.4 bij de koude start heel moeilijk aan de praat te krijgen was. Skodadealer kon niets vinden: "zal wel aan LPG liggen" zei hij. Gekke was dat het probleem zich ook voordeed als er geen 'druppel' LPG inzat. LPG-man was er snel achter: bij starten hadden 3 cilinders geen enkele compressie. Een cilinder slingerde dus eigenlijk de andere drie aan. Nou ja, het bekende verhaal van de kleppen of de klepzittingen die niet meer goed werken. Remedie is dus een gereviseerde cilinderkop. Kostbaar verhaal.
Nu mijn vraag. Ik heb met 2 Fabia's zonder problemen 160.000 km. gereden op LPG. Geen omkijken naar. Nu zit ik met mijn Roomster op 105.000 en er is van alles mis. Rara ? Ik snap dat ik nu de bekende 'lpg is de pest voor je kleppen-discussie' uitlok, maar mijn ervaringen met de twee Fabia's vertellen een heel ander verhaal. Bovendien moet een motor toch makkelijk een ton kunnen lopen op lpg zonder noemenswaardige schade ?
groeten.
Nu mijn vraag. Ik heb met 2 Fabia's zonder problemen 160.000 km. gereden op LPG. Geen omkijken naar. Nu zit ik met mijn Roomster op 105.000 en er is van alles mis. Rara ? Ik snap dat ik nu de bekende 'lpg is de pest voor je kleppen-discussie' uitlok, maar mijn ervaringen met de twee Fabia's vertellen een heel ander verhaal. Bovendien moet een motor toch makkelijk een ton kunnen lopen op lpg zonder noemenswaardige schade ?
groeten.