Eens een Skoda, altijd een Skoda?

Octaaf

Forumguru
https://www.skodaforum.nl/forum/i/beter-laat-dan-nooit-even-voorstellen.271/#post-3722

Zo begon het in 2005 en sindsdien naar verschillende auto's gekeken, getwijfeld, zelfs proefgereden..... Maar toch elke keer weer bij Skoda uitkomend.

Nu genieten van de SSC2 1.6TDI.
Nog twee weken en dan gaan we eens kritisch ervaring op doen met een reisje naar Oostenrijk.

Staan wel al/nog wat dingen op het wensenlijstje. Allemaal ideeën die ik hier op doe. Van "oh kan dat ook?". Achteruitrijcamera, chip tuning, vcds-aanpassingen (om mee te beginnen)

dirkie996

Forumguru
Ons gezin is "besmet" met Skoda, sedert 2012, met de aankoop van m'n Octavia II fl combi 1.6crtdi.
We waren zo tevreden, dat we in 2013, ter vervanging van de vrouw haar Fiat Punto, een nieuwe Fabia II 1.2 htp kochten.
Verleden jaar kocht de dochter haar eerste nieuwe wagen, je raad het al, ook 'n Skoda, nl een Rapid spaceback 1.2tsi (110pk).
In November 2016, werd de Octavia verkocht (mooi bod gekregen, partikulier ) omdat ik heden weinig kilometers maak.
Nu de beslissing genomen dat ook de Fabia eruit gaat( dus maar één wagen voor mij en de vrouw) en deze zou vervangen worden door een Octavia III fl Vrs combi, als het financiële plaatje er goed uitziet.
Zoals je leest, serieus besmet met het Skoda-virus.

Octaaf

Forumguru
een VRs staat ook nog op het verlanglijstje, maar die nieuwe Kodiaq ziet er ook aantrekkelijk uit (voor over een paar jaar)

Octaaf

Forumguru
Lantaarnpaal in dode hoek: 1
Bestuurder die moet wennen aan nieuwe dode hoeken: 0

2500e schade inclusief BTW.
De eerste deuk doet het meeste pijn... Nou dan hebben we hem maar vast gehad.

Bijlagen

• IMG-20170126-WA0002.jpeg
    IMG-20170126-WA0002.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 49
  • IMG-20170126-WA0000.jpeg
    IMG-20170126-WA0000.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 45

Octaaf

Forumguru
Gelukkig goed verzekerd, jarenlang de kas van interpolis gespekt. Nu konden ze eindelijk iets terug doen. Buiten de steek in mijn hart geeft het me niets gekost.

En die foeilelijke stickers zijn er inmiddels af... Staat veeeeeeeel beter.

Octaaf

Forumguru
Parkeerhaven, neus naar de weg. Direct links is vrije plek, daarnaast staan 3 auto's. Direct rechts idem. Ik kijk links door de auto's of het vrij is, ik kijk rechts door de auto's of het vrij is, ik kijk weer links en trek op en draai/rij weg naar rechts. Zeg maar met het voorwiel over het rechter vak. Alleen was dat geen vak, maar een pad met op de kopse kant dus een lantaarnpaal.....

Waar dit gebeurde? In de eigen straat. Staan hier alleen nooit geparkeerd. En de lantaarnpaal had niet eens lakschade.

Bovenaan Onderaan