Eerst airco uit en dan het contact?

Steady

Lid
Moet ik eigenlijk eerst de airco uitzetten en dan pas het contact uit of maakt dat niet uit?
Was even benieuwd

Joske

Forumguru
Contact uit is airco uit toch.. Waarom zou die blijven draaien als je er niet in zit :tegek:. Alhoewel soms nog wel handig bij heet weder.

Spierings

Forumguru
Je bent niks verplicht en het hoeft niet persee.

Maar om stank van de airco te voorkomen zou je de airco een paar minuten eerder uit moeten zetten..

Zelf kijk ik er niet naar om en heb geen last van stank

Steady

Lid
Het is als ik de airco voluit heb, en het contact uitzet, ik de motor uit hoor gaan als ik al buiten sta, wist niet of dit goed was.

Rallye

Forumguru
Het is als ik de airco voluit heb, en het contact uitzet, ik de motor uit hoor gaan als ik al buiten sta, wist niet of dit goed was.

Gaat je motor niet uit of blijft de koelfan nog een poosje draaien?

Het eerder uitzetten van de airco (enkele minuten voor aankomst) wordt inderdaad door de kenners geadviseerd. Niet in verband met de koeling, maar om de condensator te laten drogen, zodat daar geen (stinkende) schimmel op komt.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Rij al 16 jaar met airco, altijd al laten aanstaan. Nog nooit problemen mee gehad. Juist af en toe (om de paar jaar) eens filters laten reinigen.

Eduardo

Forumguru
Ik zet altijd de airco ong 5min voor aankomst uit.
1x zo'n zweetsokkenlucht in mijn auto gehad, dat nooit meer......

Ohh ja, nog even voor de bijdehandjes: "het waren niet de sokken van de inzittenden".....

Bovenaan Onderaan