Eerst even voorstellen

Eemspoort

Forumguru
Hallo allemaal,

Voordat ik los barst met allerhande vragen en moeilijke dingen :D eerst maar even voorstellen.
Ik ben Ed Frankes, thans 38 jaar en "zelfstandig ondernemer in de binnenvaart". Oftewel, binnenschipper.

Sinds kort in het bezit van een Skoda, na ruim 3,5 jaar in een BMW 118i automaat te hebben gereden.
Voor de BMW heb ik 4 jaar in een Citroën C5 Break HDi-110 gezoefd.
Waarom deze aanvulling? Als waarschuwing... Koop nooit een (veel) kleinere auto omdat je denkt dat je de ruimte niet nodig hebt en onderschat ook nooit het gebrek aan comfort in een (veel) kleinere auto!

Komen we bij mijn huidige trots, een Superb Combi Elegance Business-line 3.6 FSI V6 4x4 DSG...
Doordat de BMW ons niet zo lag (wel een prima auto, alleen niet voor ons geschikt) keek ik al langer om naar wat anders. Verschillende mogelijkheden bekeken, meest Combi's, MPV's, SUV's en Pick-up's.
Daar een MPV, SUV of Pick-up toch wat te hoog is voor op het schip, bleef de keuze beperkt tot een Combi. Sinds de introductie van de Superb 2 vind ik het al een prachtige auto. De interesse werd dus alleen maar groter door de onvrede met de BMW. Sinds 2,5 jaar was de Superb Combi eigenlijk al een serieuze overweging, en het stond voor mij als een paal boven water dat het een EBL moest worden, bruin met crème leder interieur. Dat EBL heb ik dus wel gered, de kleurcombi niet. Het is een lichtblauwe geworden met zwart lederen interieur. Oh well, you can't win them all!
Naar mate de tijd verstreek en de km's per jaar minder werden, begon de 3.6 V6 steeds meer te trekken, en kwam dat er dus als wens bij. Nu zijn die niet zo heel dik gezaaid, dus toen we er kort voor de Kerst 1 zagen (de BMW was NET afbetaald!) gelijk maar een babbeltje gemaakt. Bij Ab Mulder in Apeldoorn.
En verkoper Sjoerd deed een voorstel waar ik geen nee tegen kon zeggen. :D

Goed, de auto, wat zeg ik, DE auto is binnen!
Kan ik eindelijk eens serieus verder met een andere hobby, waar ik jaren lang niet naar om heb gekeken wegens tijdgebrek en gebrek aan een aansprekende auto waar ik voorlopig geen afscheid van wil nemen.
Car audio.
De Superb zal in de (hopelijk nabije) toekomst voorzien gaan worden van een leuke geluidsinstallatie.
Veel componenten heb ik al klaar liggen, waaronder 2 versterkers (komen er nog 2 bij naar de huidige plannen), een 3-weg compo-set voor voorin (moet nog een bijpassende 2-weg set hebben voor achterin), het e.e.a. aan aansluit-materiaal en een 12"subwoofer (waar ik eigenlijk nog 1 van wil hebben).
Ik moet nog dempingsmateriaal hebben voor de deuren en wat andere vlakken, een DSP om van het matige signaal van de Columbus een werkbaar signaal te maken, en natuurlijk voor de fijn-afstelling van de installatie, waarbij de 3-weg compo-set voorin actief aangestuurd zal worden.
Doel is om dit alles zo netjes mogelijk weg te werken, zodat er niets van te zien is, buiten de subs in de kofferbak. Tenzij het bij 1 sub blijft, deze komt dan in de reservewiel-bak.

Veel modificaties zullen er niet plaats gaan vinden aan de Superb, hij is mij prima naar het zin zo.
Ik heb de resonantie-cone uit het luchtfilterhuis heb gehaald en de standaard luchtfilter nog moet wijken voor een K&N inleg-filter, zodat het prachtige VR6 geluid wat beter naar voren komt als het gas er eens op gaat. Werkte bij mijn Passat's VR6 ook prima. :cool:
Ook heb ik de standaard mistlampen en grootlicht vervangen door 5.800k halogeen-lampen en de stadslichtjes door wit/blauwige exemplaren vervangen zodat het wat beter bij de xenon-lampen en ook de kleur van de auto past.
En ik denk er stiekem over na om de achterlichten ooit eens te wisselen voor de LED exemplaren uit de gefacelifte Superb.

Buiten de Superb en het schip hebben we nog 2 voertuigen. Thuis staat nog een '98 VW Polo Variant 1.6 en in de stalling staat nog een '76 Midas Mini 190 op GMC Vandura basis.

Afijn, deze intro lijkt me nu wel langdradig genoeg. :tongue:

Gr. Ed

Laatst bewerkt:

Eemspoort

Forumguru
Wat een luxe, elke avond thuis! :D Maar ja, ik heb mijn huis bij me, ook makkelijk. :tongue:
Maar bij mij mag ie wel mee.

En idd, mijn schip heet "Eemspoort". :)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan