Eerste ervaringen nieuwe Yeti

mensFaber

Nieuw lid
Afgelopen zaterdag mijn nieuwe Yeti Tour opgehaald. Wat een fijn ding. Zit en rijdt fijn en lekker veel opties vanwege de Tour versie. Moet wel zeggen dat ik geschrokken ben van het verbruik. Ben gewend een diesel te rijden en dan is het verbruik van een 1.8TSI motor wel even iets anders.

Ik heb nog wel enkele vragen waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen.
1. als ik in de brochure kijk van de Tour modellen dan zie ik een Yeti afgebeeld met zeg maar "ronde/gebolde" halogeen lampen. Ik heb "gewone" insteek halogeen lampen. Maak dat qua licht oopbrengste wat uit? Welke horen er nu op te zitten?

2. ik lees in dezelfde Tour brochure dat er instapverlichting op zou moeten zitten. Is dat het rode lampje in de deur? In de gebruikershandleiding lees ik dat als er instapverlichting op zit dat in de buitenspiegels zou moeten zitten. Waar zou het nu moeten zitten en hoe kan ik dat controleren?

Alvast bedankt!

Witte Yeti

Actief lid
Gefeliciteerd met je nieuwe Yeti. Dat het een fijn ding had ik niet anders verwacht (ik denk met mij, dat alle Yeti rijders hier zo over denken).
Dat het verbruik een stuk hoger is dan je vorige auto, is toch wel logisch (benzine-diesel).
Voor een lager verbruik had je misschien beter voor een 1.2TSI kunnen kiezen.

Wat betreft je vragen:
Dat ronde/gebolde is denk een vertekening op de foto.
Instapverlichting zit in de buitenspiegel en het kan zijn dat dit alleen werkt als het donker genoeg is (werking dmv lichtsensor)

instapverlichting zit onderaan in de spiegels , als je de deuren opent met afstandsbediening en sluit gaan ze branden . succes met een goeie auto ik heb er 30000 opzitten en nog niets meegemaakt .

Witte Yeti

Actief lid
Instructieboekje blz. 62

Instapverlichting*
De verlichting bevindt zich aan de onderzijde van de buitenspiegel.

De lichtstraal is naar de instapruimte van het voorportier gericht.

De verlichting gaat branden nadat de portieren zijn ontgrendeld of bij het openen van
de bagageruimteklep. De verlichting gaat na het inschakelen van het contact of na 30
seconden nadat alle portieren en de motorkap en de kofferklep/achterklep zijn
gesloten, uit.

Als een portier, de motor- of de kofferklep/achterklep open blijven staan, wordt de
verlichting bij uitgeschakeld contact binnen 2 minuten uitgeschakeld.

TurboBooster

Forumguru
Ik heb nog wel enkele vragen waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen.
1. als ik in de brochure kijk van de Tour modellen dan zie ik een Yeti afgebeeld met zeg maar "ronde/gebolde" halogeen lampen. Ik heb "gewone" insteek halogeen lampen. Maak dat qua licht oopbrengste wat uit? Welke horen er nu op te zitten?

Dat zijn de xenon lampen (vision pakket).

mensFaber

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties!

Wat betreft de koplampen, als ik na de Tour modellen van de Fabia en Roomster kijk wordt daar gesproken over "Halogeen projector koplampen". Zijn dat wel de "ronde/gebolde" halogeen lampen?

Gompie

Lid
Mijn 1.4 TSI Ambition (2011) heeft wel degelijk instapverlichting hoor. Volgens de dealer ook niet, maar als ik het niet heb vraag ik mij af wat voor lampje er dan onderin mijn spiegels branden als ik het portier open :smiley29:

Noord26

Forumguru
Dat zijn de xenon lampen (vision pakket).

Halogeen kan zowel uitgerust zijn met lenzen ('gebolde lampen') als reflectors. Dit heeft niets te maken met wel of geen Xenon. De ene is een reflector (altijd halogeen), de andere (lens) kan zowel halogeen als Xenon zijn.
Als het echt Xenon is moet het appart vermeld staan. Want dat is een dure optie af-fabriek.

TurboBooster

Forumguru
Halogeen kan zowel uitgerust zijn met lenzen ('gebolde lampen') als reflectors. Dit heeft niets te maken met wel of geen Xenon. De ene is een reflector (altijd halogeen), de andere (lens) kan zowel halogeen als Xenon zijn.
Als het echt Xenon is moet het appart vermeld staan. Want dat is een dure optie af-fabriek.

Voor zover mij bekend bezit de Yeti H4 halogeen met reflector(dus zonder lens).
Volgens mij is H4 met lens ook niet mogelijk. Dit kan wel bij H1 en H7.

In mijn Yeti zit Xenon met (meedraaiende) gebolde projectie lens.
In de folder waar topic starter aan refereert worden vaak foto's van auto's geplaatst met zoveel mogelijk opties, in dit geval dus Xenon.

Bovenaan Onderaan