Eerste foto's Skoda Joyster, VW Lupo-2

Hetzer

Forumguru
Uniek!!!!!!!!!!!!!zowel de nieuwe Skoda Joyster als de nieuwe VW Lupo werden in één keer betrapt! Dit is de allereerste keer dat we uberhaupt één van de twee modellen wisten te betrappen en dan hebben we ook nog eens het geluk ze allebei tegen het lijf te lopen. Alleen de SEAT variant ontbreekt nog.

Je moet goed kijken om het verschil tussenbeide te zien. De prototypes dragen immers allebei eenzelfde camouflerende jas. Enkel aan het front is te zien dat er verschil zit in de beide auto's. Bij de Skoda zien we een klein stukje van de kenmerkende grille en bij de Volkswagen bolt het VW-logo op.

2vwiah5.jpg


2rlyz5e.jpg



Conceptcars
Wat betreft de Volkswagen zal het design ons weinig verrassen. We hebben met de diverse Up! conceptcars immers al meer dan een voorproefje gekregen van wat er op stapel staat. We verwachten niet dat het uiteindelijke productiemodel veel af zal wijken. En daarmee is ook de Skoda redelijk te voorspellen. Pak de Up! en denk er een Skoda-neus van het concept Joyster model op en voila!!!


50l9bp.jpg


9jiyd4.jpg


bron www.spyshots.nl
 

LenK

Forumguru
Wordt straks wel een mooie bak als de auto's bijna hetzelfde zijn en er dan toch een flink prijsverschil in zit.
 

EdK

Forumguru
Prijsverschil gaat dan alleen nog om het LOGO

Ik rij een VW.
sorry ik skoda :blush:
 

Fabia

† In Memoriam
Dat had je al met de Lupo en Arosa. Identieke auto's.
 

Bijlagen

  • 800px-Vw_lupo_v_sst.jpg
    800px-Vw_lupo_v_sst.jpg
    23 KB · Weergaven: 9

cvegreen

Forumguru
Eerlijk gezegd ziet het er in mijn (heel vermoeide) ogen het er een beetje uit als een citroën C2 . Ik heb dit altijd een mooie auto gevonden , maar nu een copie van een C2 op de markt brengen zou ik zeggen , maak het toch iets moderner dan de C2 die toch al een aantal jaar op de markt is .
 

Hetzer

Forumguru
Kan er misschien wel uitzein als een C-2, hij heeft dan toch echt wel het FORMAAT van een C-1!!!!!
De nieuwe Joyster word immers een regelrechte concurrent in die kleine markt.
 

cvegreen

Forumguru
Leuke autootjes die C1 , 107 en de aygo . Ik ben er gewoonweg weg van . Als de joyster in die grootte is kan het of floppen of toppen . Het is uiterst moeilijk om zo'n kleine autootjes echt tot hartebrekers te maken , maar met de C1 en zijn 2 broertjes zijn ze daar in mijn ogen echt wel in gelukt .
 

piair1982

Forumguru
Op dezelfde bron pagina staat inmiddels ook de spyshot van de nieuwe seat arosa. Het wordt dus een drieling!
 

Hetzer

Forumguru
En hier de eerste foto's van de test mule, een verkorte oud model Polo

2eocnjc.jpg

i598hx.jpg


2011 Volkswagen Lupo, Arosa, Joyster! spied, first spy photos

Volkswagen-Group forthcoming city-car seems to be Up! and ready for production as it begins roaming around in public. The mule - with shortened front and rear overhangs was caught in the Austrian Alps undergoing chassis testing in its very early stages of development, using a previous Polo supermini to hide the newcomer. Judging by the wheelbase of the mule, the new Up! will provide a very spacious interior in a short body.

VW has suggested the production car will keep much of the styling from the concept that debuted at the 2007 Frankfurt motorshow, so expect Golf-inspired headlights and a compact but practical design. Unlike the rear-engined, rear-wheel- drive concept, the final Up! will use a front-engined, front-wheel-drive layout.

Inside, the 4 seat arrangement will allow buyers to fold the 3 passenger seats flat or remove them. The dash will be revolutionary, incorporating digital touchscreens. The hi-tech feel continues under the skin as VW engineers are developing a choice of ecological two cylinder petrol and diesel engines for the car. Both will be turbocharged, with a capacity of around 600cc. They promise remarkable fuel economy of 94mpg combined and CO2 emissions of less than 100g/km. A more powerful 1.2 litre petrol engine may also be offered.

Volkswagen announced back in 2007 that it is very serious about producing the Up! in India, in order to cut back on costs, however, manufacturing in Bratislava, Slovakia hasn't been ruled out. If the Up! was built in India, it could only cost VW a mere €900 to produce.

Western Europeans will receive plusher models as it will be marketed as a must-have accessory, similar to that of the Toyota iQ and Smart ForTwo, while Eastern Europeans will see it as a cheap, reliable runabout. The Up! is likely to masure at 3.45 metres with the Space Up! measuring at 3.6 metres. The E-Up! measures at 3.2 metres.

Prices are expected to start from £7,500 when the VW model goes on sale sometime in Spring 2011. Aside the E-Up!, which is expected to go on sale in 2013, a 5dr and the "Space Up!" mini-MPV variants should also be in the pipelin


bron www.clutchd.com
 

piair1982

Forumguru
@hetzer
deze foto is al een jaar oud. Ik ken 'm vanwege die kras op de dorpel. Stond op autoweek...
Evengoed benieuwd naar het eindresultaat.:D
 

Hetzer

Forumguru
Vreemd het artikel is op meerdere sites gepost met dezelfde foto's

Wat me overigens opvalt ,ook bij de eerdere gecamoufleerde foto's is dat VAG weer een andere steek voor de wielen gaat gebruikem , duidelijk op alle foto's is een steekmaat van 4 bouten de zien.

2qkhrma.jpg
 

darkprojectx

Forumguru
pas vanaf de mk3 familie kregen de VW's steek 5x100,
en dan alleen de VR6 en GTI modellen. De minder krachtige modellen hadden nog gewoon 4x100.

ik zie niets in zo'n klein hok, ik vind mn fabia al klein genoeg (terwijl deze ook op een polo onderstel staat.............)
 
Bovenaan Onderaan