eerste indrukken O2 combi 1.9 TDi

adee

Senior Member
Zo, heb, eerder dan verwacht, het genoegen mogen smaken in mijn O2 te rijden. Hieronder de eerste indrukken na ruim 200 km gereden te hebben.
De rijeigenschappen vind ik onvergelijkbaar veel prettiger dan de Clio waarin ik eerste heb gereden: de O2 ligt veel prettiger op de weg en is bovendien een stuk rustiger. Minpuntje vind ik wel dat de motor vrij goed te horen is maar ik kan daar prima mee leven.

Toen ik gisteren de stoelen wilde instellen, had ik gelijk de draaiknop voor de lendensteun in mijn hand liggen. Het ding was kennelijk al stuk aangezien er een scheur in zat. Heb dat inmiddels aan de dealer doorgegeven en er zou binnenkort een nieuwe knop gemonteerd worden.

Verder viel mij op dat er redelijk wat bijgeluiden zijn te horen via het audiosysteem. Ik had de wisselaar met zes cds geladen en dacht lekker te kunnen genieten van wat pianomuziek. Dat ging niet door aangezien ik erg veel gegier hoorde in de muziek. Was minder aangenaam. Heb overigens al eerder hier gelezen dat xenonverlichting soms kan storen. Ik zoek die draadjes nog maar eens even op;)

Afgezien van deze twee minpuntjes ben ik tot nog toe uitermate tevreden met de auto. Hij rijdt gewoon zo lekker!

De komende week nog een beetje rustig aan doen en dan kan ik eens even gaan planken. Van de dealer kreeg ik te horen dat ik de eerste 1000 km niet boven 3500 toeren moet komen. De komende tijd kan ik overigens prima met die grens leven: in de hoogste versnelling is 3500 toeren altijd nog goed voor een kleine 160 km/u. (Moest dat natuurlijk even proberen;)

Tot zover mijn wederwaardigheden voor het eerste moment.

Ik heb de standaard radio niet gekozen, ik heb daar slechte ervaringen mee namelijk. De speakers zijn wel ok, maar de radio regel ik zelf wel.
Wat zijn die problemen met Xenon en de audio dan ?

adee

Senior Member
Er schijnt een storende werking van xenonverlichting uit te kunnen gaan. Ik moet nog even zoeken naar de draadjes die daar over gaan. Maar ik heb het, dacht ik, eerder gelezen.

adee

Senior Member
Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn: op dit forum is dit probleem eerder aan de orde geweest. Het onderwerp met de reacties daarop is het draadje dat ik bedoel
winkie.gif

Als je wilt planken had ik maar een 2.0 tdi genomen. Overigens vindt ik de speakers niet OK. Het is helaas ondoenlijk er ander in te zetten, of je moet de hele deur strippen. Dat is bij andere merken wel makkelijker. Even klepje eruit wippen en sleutelen maar. Je mag zeker niet zien dat er Marquant-achtige speaker in zit.
Verder veel rijplezier toegewenst.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JohnS</font><hr />

Als je wilt planken had ik maar een 2.0 tdi genomen. Overigens vindt ik de speakers niet OK. Het is helaas ondoenlijk er ander in te zetten, of je moet de hele deur strippen. Dat is bij andere merken wel makkelijker. Even klepje eruit wippen en sleutelen maar. Je mag zeker niet zien dat er Marquant-achtige speaker in zit.

[/ QUOTE ]
Als je echt wil planken koop je ook geen 2.0 TDI maar een auto die daar echt voor gemaakt is.
wink.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Stingray</font><hr />

[/ QUOTE ]
Als je echt wil planken koop je ook geen 2.0 TDI maar een auto die daar echt voor gemaakt is.
wink.gif

[/ QUOTE ]

een mx5je bijvoorbeeld, dat zijn echte rijdersauto's.

Ik heb ook net een nieuwe O2 combi 1.9 tdi be,
yeah.gif
en na 2800 km gelukkig nog geen nadelen gevonden.
een klein dingetje met het waarschuwingslampje in mijn deur, wat na het openen met de ab, blijft branden todat het contact aan en weer uit gegaan is.
confused.gif
(nog maar 4 keer gehad) ik weet niet of jullie daar al van gehoord hebben? de dealer in elk geval nog niet.

[/ QUOTE ]
speakers zijn van philips welke er in zitten

</font><blockquote><font class="small">Citaat: zakkertje</font><hr />

Ik heb ook net een nieuwe O2 combi 1.9 tdi be,
yeah.gif
en na 2800 km gelukkig nog geen nadelen gevonden.
een klein dingetje met het waarschuwingslampje in mijn deur, wat na het openen met de ab, blijft branden todat het contact aan en weer uit gegaan is.
confused.gif
(nog maar 4 keer gehad) ik weet niet of jullie daar al van gehoord hebben? de dealer in elk geval nog niet.

[/ QUOTE ]

Mijn vrouw heeft dit ook al meegemaakt. Ik heb gezegd dat ze de deur beter dicht moet doen....misschien toch een klein software probeleem???

Denk ook dat het iets met de software te maken heeft, want de deur nog harder dicht gooien maakt er gauw een draaideur van... enne aangezien draaideuren vreselijk tochten lijkt het me niet zo'n goed plan
crazy.gif

adee

Senior Member
Heb er nu ongeveer 2000 kilometer opzitten en ik ben nog steeds blij als ik in mijn auto stap. Ik kan merken dat ie nu soepeler rijdt dan in het begin; de inrijdperiode zit er dan ook op. Bij mijn laatste controle van het oliepeil (wat trouwens niet zo heel makkelijk is af te lezen) bleek de motor nauwelijk olie te hebben verbruikt. Het enige waar ik nog eens een flink potje mee moet stoeien is de Nexus. Vergeleken bij een TomTom vind ik de Nexus toch minder gebruiksvriendelijk. Wellicht helpt het ook als ik de instructies nog eens goed doorlees en niet onder het rijden met de Nexus moet spelen
winkie.gif

Verder valt me op dat de motor een stuk meer geluid produceert als ik circa 140 rijd. Het gekke is dat bij het opvoeren van de snelheid, het geluid van de motor afneemt. Is niet erg maar ik ben dan wel geneigd het gas juist in te trappen in plaats van te minderen
winkie.gif

Gisteren heb ik de winterbanden(Michelin) onder mijn auto laten zetten: die lijken meer geluid te maken dan de Bridgestones die er bij de aanschaf onder lagen. Het kan natuurlijk zijn dat het geluidsniveau van de banden te maken heeft met het nog niet ingereden zijn van de winterbanden. Gisteren heb ik, per ongeluk, voor het eerst het ingrijpen van ESP ervaren. Aanvankelijk dacht ik wel wat spinning van de wielen te voelen maar dat was zo snel over dat ik dacht dat ik me vergiste. Mijn vriendin zat naast mij en die had er helemaal niets van gemerkt. Het is dat ik op de klok op het dashboard keek en het ESP-lampje zag knipperen, anders zou ik het niet hebben geweten. Dat werkt dus ook prima.
Tot zover weer een bericht van mijn wederwaardigheden in een auto waar ik erg blij mee ben.

Groeten

adee

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: zakkertje</font><hr />

confused.gif

[/ QUOTE ]

Dat heb ik gisteren ook gehad! Ik heb het geprobeerd terug te vinden in het instructieboekje, maar daarover wordt niets vermeld. Wat mij opviel, ik weet niet of het er mee te maken heeft, is dat het lampje brandde nadat ik voor het eerst het parkeerlicht aan de bestuurderszijde had gebruikt. Was dat bij jou toevallig ook het geval?

Nadat ik in stapte en startte, bleef het rode lampje in het bestuurdersportier inderdaad branden. Ben even doorgereden, maar het bleef branden. Heb toen de auto even aan de kant van de weg gezet en stilgezet en weer gestart: het bleef nog steeds branden. Toen heb ik de auto weer stilgezet, de sleutel uit het contact genomen, de deuren gesloten en weer geopend met de AB en daarna bleef het rode lampje in het portier aan bestuurderskant uit.
Geen idee wat dat geweest kan zijn. Ik probeer binnenkort bovenstaande situatie( gebruik parkeerlicht) te reproduceren.

Nee, het heeft volgens mij niets met het parkeerlicht te maken want dat gebruik ik namelijk nooit.
Ik heb er een bericht aangewijd, en het blijkt dat best veel forumleden hetzelfde hebben.

Bovenaan Onderaan