adee
Senior Member
Zo, heb, eerder dan verwacht, het genoegen mogen smaken in mijn O2 te rijden. Hieronder de eerste indrukken na ruim 200 km gereden te hebben.
De rijeigenschappen vind ik onvergelijkbaar veel prettiger dan de Clio waarin ik eerste heb gereden: de O2 ligt veel prettiger op de weg en is bovendien een stuk rustiger. Minpuntje vind ik wel dat de motor vrij goed te horen is maar ik kan daar prima mee leven.
Toen ik gisteren de stoelen wilde instellen, had ik gelijk de draaiknop voor de lendensteun in mijn hand liggen. Het ding was kennelijk al stuk aangezien er een scheur in zat. Heb dat inmiddels aan de dealer doorgegeven en er zou binnenkort een nieuwe knop gemonteerd worden.
Verder viel mij op dat er redelijk wat bijgeluiden zijn te horen via het audiosysteem. Ik had de wisselaar met zes cds geladen en dacht lekker te kunnen genieten van wat pianomuziek. Dat ging niet door aangezien ik erg veel gegier hoorde in de muziek. Was minder aangenaam. Heb overigens al eerder hier gelezen dat xenonverlichting soms kan storen. Ik zoek die draadjes nog maar eens even op
Afgezien van deze twee minpuntjes ben ik tot nog toe uitermate tevreden met de auto. Hij rijdt gewoon zo lekker!
De komende week nog een beetje rustig aan doen en dan kan ik eens even gaan planken. Van de dealer kreeg ik te horen dat ik de eerste 1000 km niet boven 3500 toeren moet komen. De komende tijd kan ik overigens prima met die grens leven: in de hoogste versnelling is 3500 toeren altijd nog goed voor een kleine 160 km/u. (Moest dat natuurlijk even proberen
Tot zover mijn wederwaardigheden voor het eerste moment.
De rijeigenschappen vind ik onvergelijkbaar veel prettiger dan de Clio waarin ik eerste heb gereden: de O2 ligt veel prettiger op de weg en is bovendien een stuk rustiger. Minpuntje vind ik wel dat de motor vrij goed te horen is maar ik kan daar prima mee leven.
Toen ik gisteren de stoelen wilde instellen, had ik gelijk de draaiknop voor de lendensteun in mijn hand liggen. Het ding was kennelijk al stuk aangezien er een scheur in zat. Heb dat inmiddels aan de dealer doorgegeven en er zou binnenkort een nieuwe knop gemonteerd worden.
Verder viel mij op dat er redelijk wat bijgeluiden zijn te horen via het audiosysteem. Ik had de wisselaar met zes cds geladen en dacht lekker te kunnen genieten van wat pianomuziek. Dat ging niet door aangezien ik erg veel gegier hoorde in de muziek. Was minder aangenaam. Heb overigens al eerder hier gelezen dat xenonverlichting soms kan storen. Ik zoek die draadjes nog maar eens even op
Afgezien van deze twee minpuntjes ben ik tot nog toe uitermate tevreden met de auto. Hij rijdt gewoon zo lekker!
De komende week nog een beetje rustig aan doen en dan kan ik eens even gaan planken. Van de dealer kreeg ik te horen dat ik de eerste 1000 km niet boven 3500 toeren moet komen. De komende tijd kan ik overigens prima met die grens leven: in de hoogste versnelling is 3500 toeren altijd nog goed voor een kleine 160 km/u. (Moest dat natuurlijk even proberen
Tot zover mijn wederwaardigheden voor het eerste moment.