eerste indrukken

Allen,

Ik rij nu 3 dagen in mijn gloednieuwe O2 en ik wou toch mijn eerste indrukken met jullie delen, vooral ook omdat ik vroeger een VW Passat rijder was /forum/images/graemlins/24.gif

Eerst het negatieve:
- Vooral bij het filerijden maakt de wagen toch een enorm kabaal vind ik. Vooral dat eerste stukje optrekken in eerste: GROOOOM GROOOM , echt een rauw geluid en op dat moment trilt de wagen ook verschrikkelijk. Eenmaal in tweede, derde of vierde versnelling valt alles heel goed mee. Ik heb helemaal geen probleem met een beetje rauw gegrom (dat is soms nog leuk), maar bij filerijden begint het me soms te irriteren.
- De geluidskwaliteit is inderdaad niet het sterkste punt van de wagen. Mijn standaard radio in de Passat klonk beter. De Skoda Radio is inderdaad heel scherp van klank.
Via de instellingen (treble/midtones/bass) is er wel mee te leven. Hoe harder de radio, hoe erger (vind ik). Dus niet te hard zetten is de boodschap /forum/images/graemlins/24.gif
- Hier in de buurt ligt nog een autostrade met betonvakken en daar maakt de wagen wel een hels lawaai (ik hoorde de radio bij niet meer en gesprekken voeren was al helemaal niet meer mogelijk). Dit was ook beter in mijn Passat.
Op asfalt is er geen probleem.
- De achterklep voelt inderdaad een beetje crappy aan als je die dichtslaat. De deuren zijn OK.

Dus de algemene opmerkingen die je elders tegenkomt hebben toch wel een grond van waarheid.

En dan het positieve:
- Die leren zetels maken de wagen helemaal af. Superlekker !
- De 1.9 TDI motor trekt - voor mijn normen - toch voldoende hard door indien nodig.
- Prima afwerkingskwaliteit !
- DE feature waar ik nog het meest van ga genieten is NIET de cruise control, NIET de dual-zone airco, NIET de parking distance control, NIET de elektrische zetels, NIET de MP3-capable radio, NIET de automatische lichten, NIET de automatische ruitenwissers, NIET het multifunctioneel stuur(allemaal dingen die de Passat niet had !), maar WEL de automatisch dimmende spiegels !! Heerlijk ! Ik ergerde me vroeger 's nachts al blauw aan achterliggende wagens, maar nu worden de spiegels (zowel links als rechts als de achteruitkijkspiegel) automatisch gedempt als er een achterliggende wagen is. Als die wagen weg is, dan springen de spiegels terug naar normale stand. Fantastisch !
- De wagen is ZEER ZEER ZEER compleet. Zie maar naar het bovenstaande lijstje. Ik ben er allemaal zeer tevreden over.
- De anti-car-jack feature moet ik nog laten enablen, want deze werkt blijkbaar niet - ook al had de dealer gezegd dat het geprogrammeerd was ??
- De Coming Home/Leaving Home feature is wel effe wennen. En ik heb de default timeout waardes (180 seconden !) al HEEL SNEL verlaagd naar 30 seconden, want telkens 180 seconden je lichten laten brangen is toch wel erg lang, maar met de maxidot is het gemakkelijk te verlagen....
- Met de MP3 functionaliteit van de radio heb ik nog geen problemen ondervonden. Het werkt prima. Alleen spijtig dat de radio niet scrolled tss bijvoorbeeld ALBUM - ARTIST - TITLE op de display.
- De build-in 6-CD lader van de Audience is ook tiptop in orde !
- Ook de AIM functionaliteit is top (opnemen van verkeersberichten)! Bij het instappen druk je gewoon effe op AIM knop en de laatste verkeersberichten worden opnieuw afgespeeld...

Kortom: de beste wagen waar ik al mee gereden heb !

Ik hoop dat ik binnenkort net zulke goede berichten kan achterlaten.

Veel rijplezier /forum/images/graemlins/cheer.gif

Jan

Droopy

Actief lid
Welkom bij de club, met zoveel positief nieuws maakt het wachten wel weer minder leuk (maar de oplevering daardoor leuker).
Grappig ook van die dimmende spiegel, heb er nu ook een (en het is inderdaad /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif. Een optie die je na 1x niet meer wilt missen

Wiseguy

Actief lid
Die binnenspiegel is inderdaad heeeeerlijk... ook mijn vriendin vind het een van de meest handige "gadgets" aan de nieuwe auto... /forum/images/graemlins/grin.gif

higgy

Forumguru
Ik heb dat met de PDC (briljant met een combi) en (tot m'n eigen verbazing) ook met de stoelverwarming: da's LEKKER 's ochtends!
Vwb. die herrie op betonplaten: het merk banden maakt erg uit. Lees maar eens elders wat we daar over geschreven hebbe. Mijn Michelins zijn enorm stil. Dit is de stilste auto die ik ooit gereden heb.
Vwb. de Vroemvroems: wellicht dat na het inrijden dat wat afneemt, of dat een andere olie dit verhelpt. Of je uitlaat zou niet goed moeten zijn: is onwaarschijnlik maar niet onmogelijk.
Verder leuk verslag!

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

- Vooral bij het filerijden maakt de wagen toch een enorm kabaal vind ik. Vooral dat eerste stukje optrekken in eerste: GROOOOM GROOOM

[/ QUOTE ]

Kreeg laatst bij de 60k-beurt een O2 1.9TDI mee en ik vond hetzelfde. Misschien dat het bij die motor hoort? Het blijft natuurlijk een diesel...

Ik heb nu een 1.9 TDI in m'n Fabia Combi en ik vind dat het geluid nog redelijk meevalt. Onlangs deed ik ook een proefrit met een OC2 en vond het daarin eigenlijk nog beter meevallen. Ik moet wel toegeven dat ik al altijd met dieselwagens gereden heb en er daardoor wel wat aan gewoon geraakt ben.

Ik vind mijn auto met een 1.9 rustiger klinken dan de gene van de proefrit. Lijkt wel of het ook nog eens auto afhankelijk is mits je auto goed is ingereden natuurlijk.

- Ook de AIM functionaliteit is top (opnemen van verkeersberichten)! Bij het instappen druk je gewoon effe op AIM knop en de laatste verkeersberichten worden opnieuw afgespeeld...

[/ QUOTE ]
Als je AIM aan hebt staan en je auto staat drie dagen stil, dan is de accu leeg. /forum/images/graemlins/407.gif

Skoda is al maanden met dit probleem bezig. /forum/images/graemlins/407.gif

nomad

Senior Member

[/ QUOTE ]
Als je AIM aan hebt staan en je auto staat drie dagen stil, dan is de accu leeg. /forum/images/graemlins/407.gif

[/ QUOTE ]

Goeie tip. ff op letten dus als de auto wat langer stilstaat.

Droopy

Actief lid
Als het goed heb begrepen kun je kiezen bij aim voor of 24uur of 2 periodes van 2 uur. Is de 3 dagen accu leeg bij in de eerste stand of tweede stand.
Moet zeggen dat het wel erg snel is /forum/images/graemlins/frown.gif

VEEJAY

Forumguru

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Dat meen je niet? /forum/images/graemlins/shocked.gif

Ik had ‘m op 2 periodes van 2 uur staan. Maar blijft dag en nacht naar info zoeken, nu maar uit gezet.
De garage heeft al maanden een aantal radio’s in backorder staan, en Pon Mobiel heeft dit weer bij Skoda in backorder staan.
Skoda schijnt bezig met een nieuw binnenwerk en software aanpassingen, wanneer dit gereed is kon mw. Mulder van Pon niet zeggen.

Dat meen je niet? /forum/images/graemlins/shocked.gif

[/ QUOTE ]
Natuurlijk meen ik dat, inmiddels ruime ervaring. /forum/images/graemlins/407.gif

Wiseguy

Actief lid
Dat is wel heel wat minder inderdaad.... Ben benieuwd wanneer Skoda/PON daar een update voor heeft... maar kan je dat dan niet ook gewoon uitzetten en onderweg van de file-informatie gebruik maken? Of is dat de standaardfunctie TP?

Is wel goed dat ik dit nu weet, want binnenkort heb ik misschien ook een Audience in mijn auto.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Droopy

Actief lid
Hopelijk voor mij dat dit dit jaar wordt opgelost /forum/images/graemlins/smile.gif
@Wiseguy: TP is op het moment zelf, AIM is dus een opname van de laatste verkeersinformatie. Dus als je net na de verkeersinformatie in de auto stapt kun je toch horen waar de ellende staat

Wiseguy

Actief lid
Oh ok.... dacht dat dat op de Audience in een knop was geprogrammeerd.... Nou ja, de AIM functie is toch niet de reden dat ik de Audience wilde hebben, maar goed.... dan gebruiken we 'm gewoon niet.... /forum/images/graemlins/grin.gif Alhoewel.... hoe vaak komt het voor dat ik mijn auto 3 dagen (helemaal) niet gebruik.... ehhh.... volgens mij bijna nooit... /forum/images/graemlins/grin.gif

nomad

Senior Member
Oh ok.... dacht dat dat op de Audience in een knop was geprogrammeerd....

[/ QUOTE ]

Er zit wel een AIM knop op de Audience. Instappen, knoppie drukken en je hoort de files en controles van de hele dag. Zeker als je hem op L1 laat staan. Die zijn redelijk actueel met de flitsers.

Bovenaan Onderaan