Eerste km's gefacelifte Octavia II 1.4 TSI

FranFran

Nieuw lid
Hierbij een eerste testbericht en filmpje uit Tsjechie van de gefacelifte Octavia II 1.4 TSI. Deze hatchback is volgens mij een Ambiente uitvoering aan de bediening van de airco te zien. Wel een beetje bling-bling bediening. Misschien teveel gewend aan de huidige, sobere uitvoering. Ook een nieuw detail: alarmlichten knop is voortaan zwart ipv rood. Ook leuk om te zien is de werking van de parkeersensoren op het display van de Skoda-radio: je ziet precies waar een obstakel aanwezig is en ook nog in kleur. Zal wel een duurdere radio zijn inclusief navigatie.

http://translate.google.nl/translat...uto_testy.asp?c=A081013_104735_auto_testy_fdv

Verder wordt in de geschreven tekst gemeldt dat de stoelen ietwat harder zijn geworden dan voorheen. Of dit ook voor het onderstel geldt, is niet helemaal duidelijk door de matige vertaling met Google translate (Wie weet een betere vertaling?)

Ook leuk om te zien: Een half echt aan een half kleimodel geplakt van de gefacelifte Octavia.

http://66.102.9.104/translate_c?hl=...k-/automoto.asp?c=A081006_154524_automoto_fdv

Trouwens over een week verwacht men in Tsjechie al de nieuwe prijzen. Ben benieuwd!
 

nomad

Senior Member
Die parkeersensoren op de navigatie kan inmiddels ook op de bestaande Columbus van de huidige uitvoering. Ik ga de onderdelen deze week bestellen en dan aan de slag :-)
 
Die parkeersensoren op de navigatie kan inmiddels ook op de bestaande Columbus van de huidige uitvoering. Ik ga de onderdelen deze week bestellen en dan aan de slag :-)

Dat is ook de reden waarom ik mijn s2 met een Bolero RadioCD besteld heb, voor die goede visualisatie van de parkeersensoren...
 

Michel

Forumguru
Zie in het filmpje trouwens iets raars bij 0'33" en 0'36": Er wordt even flink gas gegeven en je ziet vervolgens het dashboardlampje dat aangeeft dat de lampen aanstaan als een idioot meeflikkeren. Beta-skoda?

Volgens mij iets van interferentie met de camera die de beelden schiet. Tegen het eind van het filmpje zie je meerdere controlelampjes branden en ook die knipperen in eenzelfde ritme.

Wel raar want je zou zeggen dat de lampjes met gelijkspanning worden gevoed en niet met wisselspanning...
 
Volgens mij iets van interferentie met de camera die de beelden schiet. Tegen het eind van het filmpje zie je meerdere controlelampjes branden en ook die knipperen in eenzelfde ritme.

Wel raar want je zou zeggen dat de lampjes met gelijkspanning worden gevoed en niet met wisselspanning...
Dacht ik ook aan. Maar volgens mij flikkeren die lampjes aan het einde niet allemaal
 

Roco

Lid
Hier een wat betere vertaling tot bijna het eind.

De nieuwe Skoda Octavia siert voorlopig de Parijse show. Wij reden in een van de eerste niet serie-exemplaren, de productiestart vindt pas in november plaats. Een paar dagen met een nieuwe Octavia waarvan het aantal op je vingers is te tellen, door de tsjechische straten. Voor mij betekent dat, dat ik me elke dag moet scheren, en dat ik niet in mijn neus kan peuteren bij het wachten op een kruising en dat ik de verkeersregels wel nauw moet nemen. Het is weliswaar "slechts" een Skoda octavia, maar hij heeft grote ogen, een nieuw stuur en vooral een heel interessante motor. En iedereen houdt me in de smiezen.

Ik ben al gewend aan het waanzinnige gedrag van automobilisten op de autobaan - eerst gaan ze me inhalen, dan gaan ze scherp afremmen, laten ze me voorrijden en als ze me goed hebben bekeken, trappen ze weer op het gas. Zoveel aandacht, maar niet voor mij, maar voor de auto, die ik bestuur.
Nieuwe grote lichten geïnspireerd door de superb, een andere grill voor de koeling, de achterlampen met een licht veranderde lijn, andere bumpers en grotere en mooiere buitenspiegels met geïntegreerde knipperlichten. Dat zien ze allemaal op de eerste aanblik. Gelukkig is de facelift niet beperkt gebleven tot de geliefde spelletje van "vind tien kleine verschillen" dat de autobedrijven soms heel graag spelen. De veranderingen zijn op de eerste aanblik te identificeren en zichtbaar. Of dat voor de meest verkochte Skoda goed is zullen de klanten beoordelen. Ik zelf moet aan de ronde koplampjes op de anders vierkante Octavia nog een tijdje wennen.

Binnen de auto ontdekt vooral de chauffeur het verschil. Achter het nieuwe stuur, geleend van de Superb, ziet hij de nieuwe klokken, ook door het nieuwe Skoda bedrijf geleverd. De voorpassagiers vinden vooral de stoelen leuk, beter gevormd en met een hardere zitting. De passagier vindt zijn plezier aan het nieuwe multimediacentrum op de middelpaneel, dat heel goed speelt en navigeert. Maar voor deze gaan ook de dieven grote belangstelling krijgen.
Turbo voor plezier

Het interessantste is voor in de auto voor de chauffeur en dat heet 1,4 TSI. Alleen 1.4 vraagt een toevallige toeschouwer zich af? Een benzine motor met compressorsysteem .
 
Bovenaan Onderaan