eerste kras (werking PDC)

adee

Senior Member
Ondanks ik zowel voor als achter over PDC beschik, heb ik het toch weten te presteren mijn auto rechts achter tegen een paaltje te zetten
blush.gif
Heb hiervan nauwelijk iets gevoeld. Er zitten echter een paar krasjes op de rubberen stootrand en op de bumber zelf. Heb nog mazzel gehad dat ik niet een van de sensoren van de PDC stuk heb gereden. Al met al baal ik hier best wel van.
Het is eigenlijk gekomen doordat de PDC wel vaker als een gek begint te piepen zonder dat er een obstakel in de buurt is. Dit keer dus wel. Zijn er meer mensen die het probleem van een piepende PDC herkennen zonder dat er een obstakel in de buurt staat?

Pim

Lid
Ten eerste, houd de sensoren schoon, desnoods even met je vinger er over poetsen, of een klein doekje in je auto bij de hand houden.
Verder reageert ie bij mij op:
Grassprieten op mijn oprit
Stoeprand bij mijn werk (achterkant gaat er ruim overheen

Verder vind ik het systeem betrouwbaar en ik luister er naar of bij twijfel stap ik even uit om te kijken
Uit eindelijk, als je de voorbeelden die ik hierboven schets in acht neemt, heeft het systeem altijd toch gelijk
24.gif

Hey

op zo'n mooie wagen!?! Kan gebeuren hoor, hoe voorzichtig je ook bent. De onze piept soms ook 'zonder?' reden. Soms staat er een sprietje gras of een borduur die wat hoger is dan voorzien. Het kan ook liggen aan vuile sensoren. Als je die cirkeltjes eens proper veegt is hij dan nog overgevoelig?

Kop op en succes.

VEEJAY

Forumguru
Ik schrok van je bericht, maar als ik het goed begrijp heeft hij wel gepiept. Bij mij piept hij ook weleens spontaan maar niet zo vaak.

Ik denk dat ik zonder PDC aardig wat schade zal aanrichten
blush.gif

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: adee</font><hr />

..............paaltje te zetten
blush.gif
Heb hiervan nauwelijk iets gevoeld. Er zitten echter een paar krasjes op de rubberen stootrand en op de bumber zelf.............

[/ QUOTE ]

Kan natuurlijk ook iemand anders geweest zijn!
Heb je het nu wel of niet zelf gevoeld? En meteen geconstateerd?
Mijn vriendin haar nieuwe autootje zit ook,..op de bumpers vol met krassen,...ze claimt het zelf niet gedaan te hebben,..het zou dus een ander geweest kunnen zijn,..bijv. met inparkeren etc.

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pim</font><hr />

bij twijfel stap ik even uit om te kijken

[/ QUOTE ]

Volgens mij is juist de bedoeling van de PDC dat je niet hoeft uit te stappen...
wink.gif

adee

Senior Member
PDC reageert inderdaad op alles wat het waarneemt, zo ook grassprieten en langswaaiende blaadjes. Mijn ervaring is dan ook dat er veel zogenaamde false positives worden aangegeven. Toen ik net begon te rijden met PDC stopte ik inderdaad voor elke piep die het ding gaf, stapte uit om te kijken of er inderdaad iets stond dat ik over het hoofd had gezien. Dat bleek vaak niet het geval. Zo heb ik dan ook dat kleine k*tpaaltje over het hoofd gezien. Ik weet zeker dat ik het zelf heb gedaan omdat ik iets voelde en daarna een paar krassen van het fijne met grind bezette paaltje op mijn bumper zaten. Het is gewoon niet zo 'n handige actie geweest.

Goede tip is inderdaad de sensoren goed schoonhouden; I'll keep that in mind. Bedankt voor de tip!

@Remco28: ik ook.

Hoi,
Kan me voorstellen dat je baalt.
Moet zeggen dat pdc bij mij wel goed werkt.
Alleen bij uitrijden vd garage piept hij totdat de achterkant buiten is.
Valt ook op dat pdc afhankelijk is vd snelheid. Als je snel rijdt kijkt ie verder en piept al als je ergens ver vanaf zit. Minder je snelheid dat gaat het piepen weg om pas weer te piepen als je dichtbij zit.
Al-met-al goed bruikbaar systeem.
Toch blijf ik zelf ook goed opletten hoor.
Ik zie pdc meer als een extra waarschuwing.
Grappig is ook dat ie een piep geeft als je achteruit uit een parkeerplaats weg wilt rijden en er een auto achterlangs rijdt terwijl de versnelling al in R staat. Niet te verwarren met de piep die hij geeft als je versnelling in R zet (ten teken dat het pdc is ingeschakeld).
Toen ik de wagen kocht leek me dit een systeem wat ik niet echt nodig vond en het zat toch op de uitvoering. Nu ik het heb, vind ik het best handig. Maar da's met meer dingen zo.

Hallo,

bij mij reageert de PDC ook als er niets in de buurt is. Je wordt dan wel non chalanter en kun je ergens tegenaan komen. Weet iemand of je de PDC kunt uitzetten als je met een caravan rijdt? Inparkeren met zo'n piepend ding is geen plezier. Je kunt degene die buiten staat om aanwijzingen te geven nauwelijks verstaan.

Jpoers

Lid
wat ik heb begrepen is dat wanneer je een orginele stekkerdoos heb, deze automatisch de achterste sensoren uitschakeld.

wel eens gelezen in een ander draadje hierzo,

bij twijfel gewoon stoppen en niet doorrijden naar de constante pieptoon. Of ie nu gelijk heeft of niet. Dat ga je toch niet gokken?

deusjevo

Forumguru
Soms gaat hij bij mij en hoor ik hem niet piepen door de radio die aanstaat, schrik dan meestal net op tijd wakker....

French

Lid
Ik heb een keertje tegen een betonnen paaltje aangezeten ondanks de PDC. Hij begon pas te piepen toen ik er al zo goed als tegenaan zat. Toen was het al te laat om te remmen. Ik heb nooit begrepen waarom het systeem zo laat reageerde terwijl het normaal gesproken zo goed werkt.

smg

Lid
Ik heb mijn vrouw eens verteld dat er een veiligheidsmarge van zo'n 25 cm. op de PDC zit. Dus nu heb ik ook een kras op de bumper...

</font><blockquote><font class="small">Citaat: smg</font><hr />

Ik heb mijn vrouw eens verteld dat er een veiligheidsmarge van zo'n 25 cm. op de PDC zit. Dus nu heb ik ook een kras op de bumper...

[/ QUOTE ]

Die soort dingen moet je dus ook nooit zeggen tegen vrouwen.
biggthumpdown.gif

MadDog2K

Actief lid
Ik heb een keertje tegen een betonnen paaltje aangezeten ondanks de PDC. Hij begon pas te piepen toen ik er al zo goed als tegenaan zat. Toen was het al te laat om te remmen. Ik heb nooit begrepen waarom het systeem zo laat reageerde terwijl het normaal gesproken zo goed werkt.

En dat had ik dus ruim een week geleden rond 23:59 bij de McDonald's in Gouda. Als laatste door de McDrive, licht ging uit op de parkeerplaats, en aan het eind stonden nogal wat auto's. (ook ruim 20 mins staan wachten)

Dus ik zet 'm op de eerste parkeerplek als je uit de McDrive komt ... precies waar op de hoek een hek staat. Normaal piept de PDC altijd vrij vlot, maar dit keer was ie heel errug laat (misschien door de schuine hoek) ook al reed ik echt zachtjes. Doordat het donker was, de hoek schuin (bocht achteruit) en het hek donkergroen, heb ik 'm ook niet in m'n spiegel gezien. Resultaat is een deuk (gescheurd wellicht) in de achterbumper, net boven uitlaatsierstuk en krassen tot op de stootrand.

Moet de auto nog wassen, dan pas kan ik de schade goed opnemen (errug vies)...

adee

Senior Member
En dat had ik dus ruim een week geleden rond 23:59 bij de McDonald's in Gouda. Als laatste door de McDrive, licht ging uit op de parkeerplaats, en aan het eind stonden nogal wat auto's. (ook ruim 20 mins staan wachten)

Dus ik zet 'm op de eerste parkeerplek als je uit de McDrive komt ... precies waar op de hoek een hek staat. Normaal piept de PDC altijd vrij vlot, maar dit keer was ie heel errug laat (misschien door de schuine hoek) ook al reed ik echt zachtjes. Doordat het donker was, de hoek schuin (bocht achteruit) en het hek donkergroen, heb ik 'm ook niet in m'n spiegel gezien. Resultaat is een deuk (gescheurd wellicht) in de achterbumper, net boven uitlaatsierstuk en krassen tot op de stootrand.

Moet de auto nog wassen, dan pas kan ik de schade goed opnemen (errug vies)...
Balen zeg! Ik hoop voor je dat de schade meevalt.

Groet,

Adee

Bovenaan Onderaan