Eerste onderhoudsbeurt O2 1.4 TSI

Skodatek1

Forumguru
Zo, vandaag de eerste onderhoudsbeurt gehad voor mijn 02 1.4 TSI (maart 2012)

Met 27000 km op de teller, waren er geen mankementen te vinden.
Ben uiterst tevreden met de 02 en heb geen minuut spijt gehad met de aankoop.
Meer auto voor dit geld krijg je niet imo!
Als in maart de garantie voorbij is laat ik hem nog chiptunen en een schroefset moet er ook nog onder komen.

Enigste minpuntje is de lak! Dit kan echt veel beter...hoop dat ze bij skoda daar nog wat aan doen (zal wel niet)

Voor de rest een TOP auto! :thumbsup:

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Goed om te lezen dat de auto zo bevalt! Welke klachten heb je specifiek over de lak? Je zult zien dat de verlaging je auto betreffende wegligging nog verder zal verbeteren

Skodatek1

Forumguru
Ik vind de lak zeer dun en met name de bumpers vertonen rare pixels. (bij TL licht en zonlicht goed te zien)
Ik heb op andere skoda's gekeken, maar ook op die van VW en Seat en die hebben hetzelfde.

Wat dat betreft ben ik wel erg precies, ik denk dat daar ook helaas weinig aan te doen is.

spikehome

Forumguru
Zelf heb ik (nog) een VW golf 6 (2011), maar ben ook totaal niet tevreden met de lak.
Volgend jaar wil ik een O3 aanschaffen zodoende dat ik hier al mee lees.

CDK

Forumguru
Ook ik ben niet content met de lak, ik ben er zelf na 2 maanden al mee terug geweest, maar de dealer zegt er niets mee te kunnen. De steenslag is bizar, in september j.l. nog laten bijwerken, maar het neemt weer ernstige vormen aan, ik ga de volledige neus over een jaar of 1.5 dan ook over laten overspuiten.

s-line

Forumguru
De meeste merken hebben tegenwoordig niet de lakkwaliteit van vroeger meer. Dit komt voornamelijk door de invoering van watergedragen lakken dit is toch minder sterk als de oude thinner basis lakken. Plus de huidige auto's zijn ook veel dunner gespoten ivm alle kosten besparingen. Zelfs de duurdere merken hebben hier ook last van.

Michel

Forumguru
De lakkwaliteit van de hedendaagse Skoda's is inderdaad niet best. Mijn auto is begin januari van dit jaar afgeleverd en heeft dus meteen het grootste deel van het winterseizoen door moeten maken. Bij de laatste poetsbeurt kwam ik een hoop steenslagputten op de motorkap én op het dak tegen..... Met een donkere kleur zijn die helaas ook goed te zien....

Maar verder een topauto!

s-line

Forumguru
Steenslag hou je altijd! Als je een tegenligger hebt kan het ook van hem komen dus hoef je geen bumperklever te zijn. Een klant van ons heeft laatst zijn audi zijkant laten spuiten omdat hij vaak langs een provinciale weg geparkeerd staat zat de hele zijkant onder de steenslag! :D

Skodatek1

Forumguru
@ertromp: Ik ben ook geen bumperklever, maar als een vrachtwagen zonder te kijken ineens van rijbaan wisselt...:fool:
Wat ik dan doe is meteen naar rechts en snelheid (als het kan) minderen...
Maar idd voorkomen kun je het niet en het blijft een gebruiksmiddel.

motomarz

Senior Member
Bij het overspuiten een dikkere laklaag laten aanbrengen?
Of een stevigere blanke lak er over?

Of is er echt niets aan te doen?

Bovenaan Onderaan