PeetB_
Nieuw lid
Hi!
Vanwege een gezinsuitbreiding ben ik op zoek gegaan naar een auto die hierbij zou passen. Ik had een paar eisen: Voldoende ruimte, automaat, comfortabel, relatief zuinig, modern en veilig. Al vrij snel viel de keuze op een Octavia Combi. Toevallig had de voor mij bekende dealer een mooie Octavia Combi 1.5TSI DSG uit 2019 ingeruild, en ben ik meteen een proefrit gaan maken. Een uur en een aantal handtekeningen verder maakte mij trotse eigenaar van deze mooie auto
Na iets minder dan een jaar in een Dacia Sandero Stepway uit 2015 te hebben gereden, ben ik heel blij om weer in een VAG product te kunnen rijden. Mijn eerste "echte" auto was een knalblauwe Polo 9N3 uit 2007, die vanwege mijn relatief hoge aantal kilometers per jaar met 250.000 op de teller kleine mankementen begon te vertonen, en niet echt geschikt was voor lange ritten op de snelweg.
Mijn nieuwe Skoda is uit februari 2019, en heeft inmiddels net iets meer dan 172.000 kilometer op de teller staan. Hij heeft het Canton geluidssysteem, dat een verademing is na jaren zelf klooien met versterkers en subwoofers. De verwarmde voorruit, stoelverwarming en automatisch dimmende buitenspiegels gaan mij in de winter veel plezier brengen. "helaas" heeft de auto geen radar en voorruit camera, en dus geen adaptive cruise control of AEB. Ook geen lane-assist etc. Anders dan dat ACC een wellicht welkome upgrade zou zijn geweest, vind ik het niet hebben van die hulpsystemen helemaal niet erg . Enige optie die ik mistte was de achteruitrijcamera, maar €70 bij ome Ali, een paar uur interieur slopen en voila, ook ik heb nu een achteruitrijcamera.
Al met al ben ik heel erg gelukkig met mijn Octavia. De Maxi-Cosi met ISOFix past in deze auto achter de bestuurdersstoel, waar je nog steeds ruim in kunt zitten, terwijl hij achter de passagiersstoel van de Dacia nét paste als je die stoel helemaal naar voren zette, waardoor je er niet meer in kon zitten...
Binnenkort heb ik een afspraak om de staat van de koppelingen van de DQ200 uit te laten lezen. Ik ga er vanuit dat de auto de eerste 170.000 kilometer van zijn leven veel snelwegkilometers waren, maar ik wil graag het zekere voor het onzekere nemen. Ik heb binnen VAG producten alleen ervaring met de DQ500 in mijn vaders Transporter, een compleet andere ervaring door o.a. de natte koppeling. Als ik die 2 vergelijk merk ik dat de DQ200 vele malen langzamer schakelt, en veel meer met de koppeling slipt. Waar de DQ500 de versnellingen er letterlijk ingooit, heeft die DQ200 dat niet, en rijdt bijna als een traditionele automaat.
Dat gezegd hebbende, ik hoop veel op dit forum te leren, en natuurlijk ook veel kennis te delen!
Vanwege een gezinsuitbreiding ben ik op zoek gegaan naar een auto die hierbij zou passen. Ik had een paar eisen: Voldoende ruimte, automaat, comfortabel, relatief zuinig, modern en veilig. Al vrij snel viel de keuze op een Octavia Combi. Toevallig had de voor mij bekende dealer een mooie Octavia Combi 1.5TSI DSG uit 2019 ingeruild, en ben ik meteen een proefrit gaan maken. Een uur en een aantal handtekeningen verder maakte mij trotse eigenaar van deze mooie auto
Na iets minder dan een jaar in een Dacia Sandero Stepway uit 2015 te hebben gereden, ben ik heel blij om weer in een VAG product te kunnen rijden. Mijn eerste "echte" auto was een knalblauwe Polo 9N3 uit 2007, die vanwege mijn relatief hoge aantal kilometers per jaar met 250.000 op de teller kleine mankementen begon te vertonen, en niet echt geschikt was voor lange ritten op de snelweg.
Mijn nieuwe Skoda is uit februari 2019, en heeft inmiddels net iets meer dan 172.000 kilometer op de teller staan. Hij heeft het Canton geluidssysteem, dat een verademing is na jaren zelf klooien met versterkers en subwoofers. De verwarmde voorruit, stoelverwarming en automatisch dimmende buitenspiegels gaan mij in de winter veel plezier brengen. "helaas" heeft de auto geen radar en voorruit camera, en dus geen adaptive cruise control of AEB. Ook geen lane-assist etc. Anders dan dat ACC een wellicht welkome upgrade zou zijn geweest, vind ik het niet hebben van die hulpsystemen helemaal niet erg . Enige optie die ik mistte was de achteruitrijcamera, maar €70 bij ome Ali, een paar uur interieur slopen en voila, ook ik heb nu een achteruitrijcamera.
Al met al ben ik heel erg gelukkig met mijn Octavia. De Maxi-Cosi met ISOFix past in deze auto achter de bestuurdersstoel, waar je nog steeds ruim in kunt zitten, terwijl hij achter de passagiersstoel van de Dacia nét paste als je die stoel helemaal naar voren zette, waardoor je er niet meer in kon zitten...
Binnenkort heb ik een afspraak om de staat van de koppelingen van de DQ200 uit te laten lezen. Ik ga er vanuit dat de auto de eerste 170.000 kilometer van zijn leven veel snelwegkilometers waren, maar ik wil graag het zekere voor het onzekere nemen. Ik heb binnen VAG producten alleen ervaring met de DQ500 in mijn vaders Transporter, een compleet andere ervaring door o.a. de natte koppeling. Als ik die 2 vergelijk merk ik dat de DQ200 vele malen langzamer schakelt, en veel meer met de koppeling slipt. Waar de DQ500 de versnellingen er letterlijk ingooit, heeft die DQ200 dat niet, en rijdt bijna als een traditionele automaat.
Dat gezegd hebbende, ik hoop veel op dit forum te leren, en natuurlijk ook veel kennis te delen!
Laatst bewerkt: