Eerste Skoda rit niet harder dan 14 km/h .......

Eindelijk heb ik vandaag dan mijn Skoda Octavia op mogen halen. Een O2 HB in de kleur Flamenco Red, met de 1.6 FSI motot in de uitvoering Elegance.

Snel een klein rondje door de stad, even langs huis en dan de snelweg op! (ik moest toch nog werken).

Wat denk je? Sta ik midden op de dag in de enige file in Nederland! Daarom dus met een gemiddelde snelheid van slechts 14 km/h op plaats van bestemming aangekomen.

Wel anderhalf uur kunnen genieten van het interieur, maar nu weet ik nog niet hoe lekker hij rijdt!

Vanavond maar hopen op een wat rustigere avondspits....

Veel succes en post maar een pic, wil die Flamenco wel eens in het echie zien...!
24.gif

Re: Eerste Skoda rit niet harder dan 14 km/h .....

Die pics komen er aan! Maar ik kan je vertellen dat Flamenco Red op een hathcback ook heel mooi is!

De dealer had alleen een combi staan, dus was een gokje hoe het op een HB uit zou pakken.

VEEJAY

Forumguru

Ik stond ook in de file toen ik mijn auto ophaalde, vond het wel leuk want het leek net of iedereen keek naar mijn splinternieuwe auto
24.gif

Fabia

† In Memoriam

Misschien stonden ze wel allemaal in de file om jouw nieuwe auto te zien
worshippy.gif

Henny

Actief lid

Mooi kleur ook! Toen ik de mijne ophaalde, stond er ook een Flamenco-rode klaar voor aflevering, mooi zo met z'n 2-en achter elkaar vond ik!

We gaan vooruit. Vandaag een gemiddelde van 48 km/h gehaald.
Hij rijdt echt lekker!

Wel moet ik erg wennen aan een bezine-auto omdat ik de afgelopen 10 jaar diesel heb gereden. Even het gaspedaal intrappen en de toerenteller vliegt richting rood en dat mag nog niet de eerste 1000 km
frown.gif

Ik denk dat ik alle vakjes en bakjes ondertussen gevonden heb, maar ik mis er eigenlijk nog eentje en dat is voor het Skoda-handboek dat er bij zit. Bij eerdere VW's ben ik gewend dat er een apart plekje is gereserveerd voor het handboek, maar die ben ik nog niet in mijn Octavia tegengekomen. Iemand nog suggesties?

Dashboard als in "Dashboard-kastje"? Nee, die is al zo klein, daar mag dit boekwerk echt niet in van vrouwlief.

Boven op het dashboard is ook geen idee, dan moet ik elke bocht weer duiken om hem te voorschijn te toveren. Vooralsnog zit hij in de achterbak weggestopt. Hopelijk kan de dealer hem dan vinden om onderhoudsbeurten af te tekenen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JettaFreak</font><hr />

de zak aan de achterzijde van de rugleuning?

[/ QUOTE ]

dat is waar ook...die waren mij nog niet opgevallen
shocked.gif

kan ik daarin net als bij mijn vorige auto de autopapieren etc in doen
xyxthumbs.gif

Tjemig, dat is een goede. Ik denk dat die zakken aan de stoelen dan eindelijk eens gebruikt gaan worden.

Vanmorgen trouwens voor het eerst deze week 120 km/h gehaald met mijn Skoda! Rijdt rustig en stabiel bij die snelheid.

Nu nog even door naar de paar duizend en kan ik hem eens flink uitproberen!

471.gif

ik hoop dat mijn eerste rit (over ongeveer een uurtje) een iets hoger gemiddelde zal laten zien....

Pim

Lid

Och, mijn vrouw reed een tijd geleden haar nieuwe Seat Ibiza op de dag van aflevering in elkaar. En dan moet je op het schadeformulier de KMstand invullen: 34

Rallye

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: BB_skoda</font><hr />

Ik denk dat ik alle vakjes en bakjes ondertussen gevonden heb, maar ik mis er eigenlijk nog eentje en dat is voor het Skoda-handboek dat er bij zit. Bij eerdere VW's ben ik gewend dat er een apart plekje is gereserveerd voor het handboek, maar die ben ik nog niet in mijn Octavia tegengekomen. Iemand nog suggesties?

[/ QUOTE ]

Achterin de kofferbak in het zijvak. Met de zeem erbij tegen het rammelen......

LenK

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: BB_skoda</font><hr />

maar ik mis er eigenlijk nog eentje en dat is voor het Skoda-handboek dat er bij zit. Bij eerdere VW's ben ik gewend dat er een apart plekje is gereserveerd voor het handboek,

[/ QUOTE ]

Dat zijn ze vergeten...... Minpuntje voor de O2 (O1 en Fabia hebben het wel).

Iets om bij de facelift mee te nemen !

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pim</font><hr />

Och, mijn vrouw reed een tijd geleden haar nieuwe Seat Ibiza op de dag van aflevering in elkaar. En dan moet je op het schadeformulier de KMstand invullen: 34

[/ QUOTE ]

Daar was ik zelf afgelopen vrijdag ook bang voor.
Maar ik heb het eerste weekend schade vrij doorstaan.
Er staan nu 500 km op de teller en kan nu dus met een gerust hard gaan botsen
1884.gif

Mooi niet dus.
Maar wat rijdt ie heerlijk zeg.
Ik moet van de dealer als een super irritante rijder gaan rijden, op de snelweg 80-100-120-140-100-120-80 km per uur.
Heb er wel een beetje moeite mee.
Maar als je 80 rijdt heb je wel meer tijd om met je auto te spelen, of dat verstandig is weet ik niet maar wel leuk.
Ik ben blij dat ik deze keus gemaakt heb en niet in een Avensis ben gaan rijden zeg.
Alleen mis ik een volledige uitleg van de maxidot, weet iemand wat conv. nog wat betekend in volgens mij het light en vision menu???
Of staat er ergens een volledig boekje op internet van de mxidot?

Bovenaan Onderaan