Eerste Skoda!

Goedenavond,

Ik kijk al een aantal weken mee hier op het forum als onderdeel van de oriëntatie naar een nieuwe lease auto. Ik woon in de regio Rotterdam en ben 'brillenbouwer' van beroep. Momenteel moet ik nog met de 'oude' Volvo C30 D2 uit 2012 rondtoeren maar de verlossing is onderweg!

Mijn keus is inmiddels door de papiermolen van mijn werkgever goedgekeurd en het is het volgende geworden:

Octavia Combi 1.0TSI DSG7 Style Business in de kleur 'Black Magic Mica'. Op de optielijst zijn de volgende hokjes aangevinkt:

- Techpakket (leder/alcantara, sunset, MF-sportstuur, 18" Alaris)
- Panoramadak
- Elektrische achterklep
- Elektrisch verstelbare voorstoelen
- DAB

Verrassend genoeg en geheel tegen mijn vermoeden in viel de 1.0TSI mij voor 100% mee, ik had er absoluut minder van verwacht! Voor de volledigheid heb ik ook nog even met de 1.4TSI gereden en die is zeker vlotter en naar mijn idee meer alert dan de 1.0TSI.

Voorlopig kan ik mij nog prima uit de voeten maken met de 1.0TSI, op papier is hij immers vlotter dan de Volvo! Wellicht kan ik in de toekomst i.o.m. de LM een bezoekje aan TVS of JDE brengen :D

Groet,

Laatst bewerkt:
D

Deleted member 24009

Welkom en veel plezier straks. Goede keuze qua motor en kleur :thumbsup:

Japanese Power

Donateur
Verrassend genoeg en geheel tegen mijn vermoeden in viel de 1.0TSI mij voor 100% mee, ik had er absoluut minder van verwacht

Heel herkenbaar. Ik was ook sceptisch over de 3-pitter maar na een uitgebreide proefrit dacht ik daar toch anders over. Motortje kan prima meekomen in het verkeer.

leon-cupra

Forumguru
Ja ik....mijn vrouw wilde absoluut geen automaat, heb daar na 3 maanden rijden nog steeds spijt van
vele staan er weigerachtig tegenover automaat tot ze ermee mogen rijden. Mijn madam is ook zo, dsg niet nodig tot ze eens met de mijne onderweg geweest is. Moet ik vechten om mijn sleutels terug te krijgen. Maar dsg ... Neeeee, niet nodig :maakmegek:

Hier is het ongeveer hetzelfde verhaal een automaat hoeft toch niet, zoveel file en stadsverkeer rijden we toch niet...(dagelijks over de A29, A15, A16 de Brienenoordbrug over richting het werk)

Mevrouw was in ieder geval geen uitgesproken voorstander, terwijl het voor mij een must was.

Ze rijd niet zo veel, voor 28.000 van de jaarlijkse 30.000 km's zit ze op de bijrijdersstoel, op basis daarvan had ze voor 7,5% stemrecht:maakmegek: dus heeft ze gekozen voor het panoramadak en de elektrische achterklep.

Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Welkom @Jantje Beton. Mooie keuze, maar waarom geen zwaardere motor? Scheelt dat zoveel? Ik had namelijk verwacht dat meer mensen een 1.8 of in elk geval een 1.4 zouden kiezen, nu de bijtelling op 22% voor alles is gezet. Maar ik zie alleen maar de 1.0 gekozen worden?
@leon-cupra het zal wel vanwege de DSG zijn dat jouw vrouw in jouw auto wil rijden ja :nono:
:maakmegek:

@B.Stuurder in mijn geval was het min of meer kiezen tussen een 1.0 style business of een 1.4 ambition business.

Mijn budget liet een 1.4 SB met DSG en elektrisch verstelbare stoelen niet toe en i.v.m. mijn lengte is een kantelbaar zitvlak wenselijk (en ik ben een beetje verwend met de stoelen in de huidige Volvo)

Dus heb ik gekozen voor een m.i. royaal aangeklede 1.0.

Antera

Donateur
Van harte welkom en succes met het lange wachten :-) Maar het is de moeite waard en je hebt hem lekker aangekleed voor zover dus dat word genieten

leon-cupra

Forumguru
Hier is het ongeveer hetzelfde verhaal een automaat hoeft toch niet, zoveel file en stadsverkeer rijden we toch niet...(dagelijks over de A29, A15, A16 de Brienenoordbrug over richting het werk)

Mevrouw was in ieder geval geen uitgesproken voorstander, terwijl het voor mij een must was.

Ze rijd niet zo veel, voor 28.000 van de jaarlijkse 30.000 km's zit ze op de bijrijdersstoel, op basis daarvan had ze voor 7,5% stemrecht:maakmegek: dus heeft ze gekozen voor het panoramadak en de elektrische achterklep.
ik doe 0km fileverkeer, wel continue schakelen (alé nu de dsg) door het moeten stoppen en vertrekken voor ellendig veel voorrang-van-rechts banen gedurende amper 4km (woon-werkverkeer), rij amper 8-9000km per jaar, maar de dsg, die zou ik niet meer kunnen missen. Zo een luxe. Voor mijn vriendin blijft het nog steeds geen must, tot ze er zelf eentje continue onder haar kont krijgt. Net hetzelfde als met de grootte van haar wagen. Opperde zo overlaatst om bij de volgende wagen terug een slagje kleiner te gaan dan haar octavia .... ollaaaa ...
had ik beter niet gezegd .... maar toen ik voorstelde om voor haar een octavia te kopen ipv haar fabia ... toch niet zo een grote wagen, fabia is groot genoeg ....
:D
Welkom @Jantje Beton. Mooie keuze, maar waarom geen zwaardere motor? Scheelt dat zoveel? Ik had namelijk verwacht dat meer mensen een 1.8 of in elk geval een 1.4 zouden kiezen, nu de bijtelling op 22% voor alles is gezet. Maar ik zie alleen maar de 1.0 gekozen worden?
@leon-cupra het zal wel vanwege de DSG zijn dat jouw vrouw in jouw auto wil rijden ja :nono:
:maakmegek:
denk niet dat ze het vermogen zal benutten, alhoewel ze wel een zware voet heeft.

Bovenaan Onderaan