Eerste Skoda!

Goedenavond,

Ik kijk al een aantal weken mee hier op het forum als onderdeel van de oriëntatie naar een nieuwe lease auto. Ik woon in de regio Rotterdam en ben 'brillenbouwer' van beroep. Momenteel moet ik nog met de 'oude' Volvo C30 D2 uit 2012 rondtoeren maar de verlossing is onderweg!

Mijn keus is inmiddels door de papiermolen van mijn werkgever goedgekeurd en het is het volgende geworden:

Octavia Combi 1.0TSI DSG7 Style Business in de kleur 'Black Magic Mica'. Op de optielijst zijn de volgende hokjes aangevinkt:

- Techpakket (leder/alcantara, sunset, MF-sportstuur, 18" Alaris)
- Panoramadak
- Elektrische achterklep
- Elektrisch verstelbare voorstoelen
- DAB

Verrassend genoeg en geheel tegen mijn vermoeden in viel de 1.0TSI mij voor 100% mee, ik had er absoluut minder van verwacht! Voor de volledigheid heb ik ook nog even met de 1.4TSI gereden en die is zeker vlotter en naar mijn idee meer alert dan de 1.0TSI.

Voorlopig kan ik mij nog prima uit de voeten maken met de 1.0TSI, op papier is hij immers vlotter dan de Volvo! Wellicht kan ik in de toekomst i.o.m. de LM een bezoekje aan TVS of JDE brengen :D

Groet,

Laatst bewerkt:
D

Deleted member 24009

Welkom en veel plezier straks. Goede keuze qua motor en kleur :thumbsup:

Japanese Power

Donateur
Verrassend genoeg en geheel tegen mijn vermoeden in viel de 1.0TSI mij voor 100% mee, ik had er absoluut minder van verwacht

Heel herkenbaar. Ik was ook sceptisch over de 3-pitter maar na een uitgebreide proefrit dacht ik daar toch anders over. Motortje kan prima meekomen in het verkeer.

leon-cupra

Forumguru
Ja ik....mijn vrouw wilde absoluut geen automaat, heb daar na 3 maanden rijden nog steeds spijt van
vele staan er weigerachtig tegenover automaat tot ze ermee mogen rijden. Mijn madam is ook zo, dsg niet nodig tot ze eens met de mijne onderweg geweest is. Moet ik vechten om mijn sleutels terug te krijgen. Maar dsg ... Neeeee, niet nodig :maakmegek: