Effe verplaatst van downloads: hoe krijg je de ondergrille van een Roomster los...

Boet

Actief lid
...zonder dat de hele bumper meekomt?:)

Kan iemand me vertellen hoe ik de ondergrille loskrijg? Trekken helpt niet, geloof ik. Bumperplaat onder de auto loshalen ook niet. Ik mis dus iets.

Dank bij voorbaat!

Antera

Donateur
gaat het hier om nr:8??

Sierrooster Uitbouwen:
– Met geschikt gereedschap het frame (pos. 9) loswrikken (al naargelang de uitrusting).
– Met geschikt gereedschap het sierrooster uit de bumper loswrikken.

Inbouwen:
– Sierrooster in de bumper vastklikken.
– Frame in de bumper (pos. 9) vastklikken.

Boet

Actief lid
Was dat het maar. Die krijg ik wel los:). Maar het gaat om nummer drie. Wat wrikken en trekken deed niets. Wat harder trekken bewoog de hele bumper...

turboturbo

Forumguru
Ai Ai, Boet! :) Lastig klusje nog, zie ik wel!
Succes met het plaatsen van de winter grille cover. Plaats je even een fotootje als je hem erop hebt?

Ik kan alvast verklappen dat de bovenste cover een stuk makkelijker gaat (als je die ook ooit nog gaat bestellen)

Ik heb er zelf nog de volgende aanpassingen gedaan na het monteren van mijn winter grill cover (in mijn geval de bovenkant):
Ik heb als anti-diefstal oplossing (ik weet het, het zal wel loslopen, maar je schroeft de cover er zo vanaf met een schroevedraaiertje) een (zeskant)moertje achterop de schroef gedraaid. Wil je van de voorkant dus met een schroevendraaier de schroef los draaien, dan grijpt 'ie zichzelf vast door het moertje, waar je vanaf de voorkant niet bij kan komen, zonder de motorkap te openen. Die moertjes kun je bij de Praxis kopen, het schroefdraad van de bijgeleverde schroeven is 4 mm.
Verder heb ik onder de schroefkop, aan de voorkant, een klein rubber/plastic ringetje geplaatst. Kortom, de cover zit nu steviger vast (ik had de indruk dat het zonder ringetjes los zou kunnen trillen) en beschermd tegen... nou ja.... diefstal
(geen idee wie dit nou zou willen jatten, maar toch.....) :baby012:

Antera

Donateur
Helaas staat daar niks over in Elsawin. Dus kan er helaas niet mee helpen al staat hij wel los getekend. Heb je de andere grill dan niet en kan je daarmee niet zien hoe deze vast zit

Boet

Actief lid
Volgens de dealer zou ik de hele bumper moeten loshalen:(, maar na een nachtje er nonstop over gedroomd te hebben, ga ik het op een simpeler manier proberen.

De grille-cover wordt dmv twee haken aan de verticale spijlen van de grille vastgemaakt. Dus ga ik deze alvast aan de cover vastzetten en dan héél voorzichtig tussen de spijlen doorsteken. Dan straktrekken en vastmaken.

Het alternatief is de positie van de haken uitmeten en ze daarop provisorisch vastzetten met een drupje lijm oid, maar dat doe ik liever niet.

Hoe dan ook. Na het weekend weten we meer:)

Boet

Actief lid
Het is gelukt! Kostte me tien minuutjes. Niet een heel fraai gezicht en je doet er goed aan een rubber ringetje tussen schroef en plastic te steken, maar het zit:). Morgen eens timen hoe lang het duurt voordat de koelwaterthermometer in beweging komt en of de kachel beter zijn best doet.

Bovenaan Onderaan