mvdlans
Lid
Bonjour,
Gelijk nog een vraagje. Ik ben totaal onbekend met VAG motoren dus:
- Staat de 1.9 TDI er om bekend erg vervuild te worden door de EGR? Is die gemakkelijk schoon te maken en zit het inlaatspruitstuk dan ook vaak vol met aangekoekte smurrie?
- Kan je de EGR van een 1.9 gemakkelijk afdoppen of wordt die elektronisch aangestuurd en krijg je motor storings melding?
- En hoe houdt de turbo zich van een 1.9 zonder EGR? Kan die daar tegen of wordt die snel te heet? (en draait die vroeg of laat in de soep). Ik ben zeker geen coureur maar houdt wel af en toe van om 'm op z'n staart te trappen en de zomers zijn hier heet (= minder koeling voor de turbo).
Gelijk nog een vraagje. Ik ben totaal onbekend met VAG motoren dus:
- Staat de 1.9 TDI er om bekend erg vervuild te worden door de EGR? Is die gemakkelijk schoon te maken en zit het inlaatspruitstuk dan ook vaak vol met aangekoekte smurrie?
- Kan je de EGR van een 1.9 gemakkelijk afdoppen of wordt die elektronisch aangestuurd en krijg je motor storings melding?
- En hoe houdt de turbo zich van een 1.9 zonder EGR? Kan die daar tegen of wordt die snel te heet? (en draait die vroeg of laat in de soep). Ik ben zeker geen coureur maar houdt wel af en toe van om 'm op z'n staart te trappen en de zomers zijn hier heet (= minder koeling voor de turbo).