EGR afdoppen tdi 1.4

KEC

Lid
Sinds 2000 km brandt het lampje van de uitlaatgascontrolesysteem
motor.jpg


na een paar 100km is het weg om niet veel later terug te komen. De motor loopt niet in een noodprogramma, en ik merk minder roeten bij flink doortrekken.

Vermoedelijk is het dus de EGR-klep die door roetafzetting komt vast te zitten in de gesloten toestand. Ik denk dat reinigen slechts een tijdelijk effect zal hebben; ik doe 90% snelwegkilometers tussen 100-130 en dan blijft onder deellast de EGR open en vervuilt hij het blok verder.

Heeft er iemand ervaring met het afdoppen van de EGR-klep bij een 1.4 TDI (AMF) ? Moet dit ook softwarematig gebeuren of is een plaatje met een centraal gaatje voldoende? via google is er vaak veel onzin te lezen die voor oudere motoren geldt


graag hoor ik jullie reacties:super:
 

KEC

Lid
probleem is voorlopig opgelost door vervanging sensor koelwater

tot op heden nog niet teruggekomen
 

Gieliovd

Forumguru
Dit is een algemene melding van het motormanagement.

Uit (laten) lezen en conclusies trekken.

In dit geval was het de koelwatersensor.
 
Bovenaan Onderaan