Sinds 2000 km brandt het lampje van de uitlaatgascontrolesysteem
na een paar 100km is het weg om niet veel later terug te komen. De motor loopt niet in een noodprogramma, en ik merk minder roeten bij flink doortrekken.
Vermoedelijk is het dus de EGR-klep die door roetafzetting komt vast te zitten in de gesloten toestand. Ik denk dat reinigen slechts een tijdelijk effect zal hebben; ik doe 90% snelwegkilometers tussen 100-130 en dan blijft onder deellast de EGR open en vervuilt hij het blok verder.
Heeft er iemand ervaring met het afdoppen van de EGR-klep bij een 1.4 TDI (AMF) ? Moet dit ook softwarematig gebeuren of is een plaatje met een centraal gaatje voldoende? via google is er vaak veel onzin te lezen die voor oudere motoren geldt
graag hoor ik jullie reacties:super:
na een paar 100km is het weg om niet veel later terug te komen. De motor loopt niet in een noodprogramma, en ik merk minder roeten bij flink doortrekken.
Vermoedelijk is het dus de EGR-klep die door roetafzetting komt vast te zitten in de gesloten toestand. Ik denk dat reinigen slechts een tijdelijk effect zal hebben; ik doe 90% snelwegkilometers tussen 100-130 en dan blijft onder deellast de EGR open en vervuilt hij het blok verder.
Heeft er iemand ervaring met het afdoppen van de EGR-klep bij een 1.4 TDI (AMF) ? Moet dit ook softwarematig gebeuren of is een plaatje met een centraal gaatje voldoende? via google is er vaak veel onzin te lezen die voor oudere motoren geldt
graag hoor ik jullie reacties:super: