Frup
Forumguru
Tja, net een kleine week gereden in mijn mooie nieuwe gebruikte Yeti uit 2010 (2.0 TDI 4x4) met 128.000.
Gaan er twee lampjes branden: Motormanagement + knipperende gloeidraad. En in noodloop.
Balen dus. Vooral omdat de garage waar ik hem kocht 150 Km verderop zit.
Ook was onduidelijk of ik zonder nadelige gevolgen naar de garage zou kunnen rijden.
Gelukkig bood de garage aan om de diagnose (uitlezen) door een Skoda dealer in de buurt te laten doen. En de kosten te vergoeden. Diagnose: EGR defect. Oplossing: vervangen. Kosten: € 1080.
Hoop geld! Gelukkig heb ik 6 maanden Bovag garantie!
De garage (geen Skoda dealer) gaat het euvel nu herstellen (wel even 150 km rijden, 2 keer). Morgen breng ik hem daar heen.
Wat ze nu precies gaan doen weet ik niet. Ik lees veel berichten over vervangen, schoonmaken, afdoppen....
Daarom mijn vraag waar ik het beste mee af ben? Persoonlijk zou ik denk dat vervangen het beste is. Maar met reinigen zou het probleem ook zijn opgelost.
Advies?
Gaan er twee lampjes branden: Motormanagement + knipperende gloeidraad. En in noodloop.
Balen dus. Vooral omdat de garage waar ik hem kocht 150 Km verderop zit.
Ook was onduidelijk of ik zonder nadelige gevolgen naar de garage zou kunnen rijden.
Gelukkig bood de garage aan om de diagnose (uitlezen) door een Skoda dealer in de buurt te laten doen. En de kosten te vergoeden. Diagnose: EGR defect. Oplossing: vervangen. Kosten: € 1080.
Hoop geld! Gelukkig heb ik 6 maanden Bovag garantie!
De garage (geen Skoda dealer) gaat het euvel nu herstellen (wel even 150 km rijden, 2 keer). Morgen breng ik hem daar heen.
Wat ze nu precies gaan doen weet ik niet. Ik lees veel berichten over vervangen, schoonmaken, afdoppen....
Daarom mijn vraag waar ik het beste mee af ben? Persoonlijk zou ik denk dat vervangen het beste is. Maar met reinigen zou het probleem ook zijn opgelost.
Advies?