Hallo,
Ik ben trotse eigenaar van Octavia Combi 2.0FSI.
Nu is enkele weken geleden het motormanagement lampje gaan branden en na inspectie bij een Skoda dealer bleek de EGR klep de storing te veroorzaken. De dealer gaf aan dat deze vervangen moest worden, aangezien deze kapot was en dat is dan ook gebeurd. De dealer gaf tevens aan dat ze bij de importeur zouden navragen of het nog onder de garantie of coulance zou vallen.
Helaas de auto was in Mei 3 jaar oud, dus het was geen garantie en de EGR klep staat ook niet op de coulance lijst van Skoda. De dealer zij wel dat als het een Seat was geweest het wel op de coulance lijst had gestaan, wat ik nogal vreemd vind.
Zoals al gezegd is de auto 3 jaar oud en heeft hij maar 57000 KM gelopen, ten tijde van de storing. Ik vind het dus nogal vreemd dat de klep nu al kapot is.
Weet iemand wat de verwachte levensduur (jaren/KM) volgens de VAG of fabrikant is van de EGR klep?
Ik ben trotse eigenaar van Octavia Combi 2.0FSI.
Nu is enkele weken geleden het motormanagement lampje gaan branden en na inspectie bij een Skoda dealer bleek de EGR klep de storing te veroorzaken. De dealer gaf aan dat deze vervangen moest worden, aangezien deze kapot was en dat is dan ook gebeurd. De dealer gaf tevens aan dat ze bij de importeur zouden navragen of het nog onder de garantie of coulance zou vallen.
Helaas de auto was in Mei 3 jaar oud, dus het was geen garantie en de EGR klep staat ook niet op de coulance lijst van Skoda. De dealer zij wel dat als het een Seat was geweest het wel op de coulance lijst had gestaan, wat ik nogal vreemd vind.
Zoals al gezegd is de auto 3 jaar oud en heeft hij maar 57000 KM gelopen, ten tijde van de storing. Ik vind het dus nogal vreemd dat de klep nu al kapot is.
Weet iemand wat de verwachte levensduur (jaren/KM) volgens de VAG of fabrikant is van de EGR klep?