Eibach Sportline of Pro-kit

RobertHartog

Nieuw lid
Ik zit met een dilemma en hoop dat jullie mij daarmee zouden kunnen helpen?

Ik verwacht in week 36 mijn Skoda Octavia Combi Style Business met de standaard 17"wielen.
Nu wil ik de auto sowieso verlagen, maar... Nu zit ik alleen met de vraag of dat ik de sportline veren met 5cm verlaging er onder laat zetten, of de Pro-kit met 3cm???

Ik heb al foto's gezien met 17"en 3cm verlaging en 18"met 5cm verlaging (Bedankt Antera)
Heeft iemand toevallig een foto met 17"en 5cm verlaging?

En zijn de drempels nog en beetje te behappen met 5cm verlaging?
Ik zit veel op de weg en wil me hier niet aan irriteren.

Alvast bedankt voor het mee helpen in deze moeilijk keuze :dankje:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Je hoeft je er zeker niet aan te irriteren, hooguit aan te ergeren ;) Sorry hoor, maar dat irriteert me toch zo :)
Hopelijk kan een ander hier je verder helpen met je vraag, Robert.
 

Majefloti

Forumguru
Eger je niet, verwonder je slechts ......
Ik zit in de catagorie met 3cm verlaging. Uitermate tevreden (zowel over de verlaging als expertise van @Antera) maar kan je ook helaas niet verder helpen met een foto. Ben wel benieuwd!
 

s-line

Forumguru
Een Octavia kan makkelijk 5cm hebben zonder problemen. En als je dempers nog nieuw zijn is het ook nog niet echt een probleem voor je dempers alleen zullen ze wat eerder "op" zijn. Maar zelf heb ik 3jaar met 5cm (sportline) gereden op mijn ex Altea zonder problemen. En geen lekke of doorslaande dempers gehad
 

Antera

Donateur
Ik heb er helaas ook geen foto van omdat er maar een O3 is geweest voor een sportline set.
 

RobertHartog

Nieuw lid
Naar alle waarschijnlijkheid zal het wel 5cm worden. Maar zit te twijfelen omdat ik bang ben dat het "goedkoop" staat met 17" ipv 18".
Zit daarom met smart te wachten op een verlossende foto

Overigens zit ik nog wel te denken om er zelf 18" onder te zetten, maar dan is ook gelijk de bandenslijtage voor mijn portemonnee..
M'n leasebudget liet het sowieso al niet meer toe.

Gelijk maar even een vraagje erbij.. Hoe gedraagt de auto zich met volle bepakking en 5cm verlaging?
Ik ben in het bezit van 2 dochters en een vrouw
 

Thokozanoah

Forumguru
Ik zou sowieso voor de Sportline gaan, 3 cm gaat vervelen.......ik spreek uit ervaring, had achteraf graag lager gewild. Bij een volgende ga ik zeker lager dan de 3 cm
 

DannyG

Forumguru
Je bent bang dat het goedkoop staat met 17" ... hoeft niet per sé, hoor. Het is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak en die verschillen nogal (gelukkig maar) :jaja:.

Vind je dat onderstaande foto goedkoop staat, dan zou ik inderdaad twijfelen. Maar als je het uitzicht prima vindt, dan zou ik er niet om mauwen (ter info: is een 17" met "slechts" 3cm verlaging achteraan en 2,6cm vooraan.)
Ook belangrijk om toch in gedachte te houden: de ene 17" velg is de andere niet. Design is mede bepalend voor het visuele aspect. Zo lijken mij de BBS SR groter dan bv de Denom of Teron terwijl deze ook allebei 17" zijn.


Onderstaande foto is onlangs genomen met volledige belading. Ik heb de achterwielen opgemeten en deze stonden toen 3,8cm lager dan de originele, niet verlaagde versie. Het is nog geen 5cm maar je krijgt misschien wel een idee.


Het is niet meteen wat je vraagt, maar hopelijk helpt het je toch een beetje verder.

Succes nog met de zoektocht.

Groetjes,

D
 

030

Forumguru
Je moet wel gewend zijn om met verlaagde auto's te rijden.

Ik vind de Sportline set prima rijden, maar het blijft een kwestie van opletten. Vooral ook door de wielbasis.

Ik zou een volgende keer echter niet meer gaan voor alleen veren. Mijn advies; doe het meteen goed en koop een vaste- of schroefset.

En idd, ik vind 17" ook niks onder een dergelijk grote auto. Heb ook even met 19" gereden (MTM Bimoto's) en dat is eigenlijk de ideale maat.
 

RobertHartog

Nieuw lid
Je bent bang dat het goedkoop staat met 17" ... hoeft niet per sé, hoor. Het is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak en die verschillen nogal (gelukkig maar) :jaja:.

Vind je dat onderstaande foto goedkoop staat, dan zou ik inderdaad twijfelen. Maar als je het uitzicht prima vindt, dan zou ik er niet om mauwen (ter info: is een 17" met "slechts" 3cm verlaging achteraan en 2,6cm vooraan.)
Ook belangrijk om toch in gedachte te houden: de ene 17" velg is de andere niet. Design is mede bepalend voor het visuele aspect. Zo lijken mij de BBS SR groter dan bv de Denom of Teron terwijl deze ook allebei 17" zijn.


Onderstaande foto is onlangs genomen met volledige belading. Ik heb de achterwielen opgemeten en deze stonden toen 3,8cm lager dan de originele, niet verlaagde versie. Het is nog geen 5cm maar je krijgt misschien wel een idee.


Het is niet meteen wat je vraagt, maar hopelijk helpt het je toch een beetje verder.

Succes nog met de zoektocht.

Groetjes,

D

Top! Bedankt voor de foto's!
Ik heb de 2e (beladen) foto goed bekeken.
Naar mijn idee sluit met 5cm de wielkast precies aan op de band.
Dat is wat ik graag zou zien.
Wielkast hoeft er niet over heen te vallen.

Je moet wel gewend zijn om met verlaagde auto's te rijden.

Ik vind de Sportline set prima rijden, maar het blijft een kwestie van opletten. Vooral ook door de wielbasis.

Ik zou een volgende keer echter niet meer gaan voor alleen veren. Mijn advies; doe het meteen goed en koop een vaste- of schroefset.

En idd, ik vind 17" ook niks onder een dergelijk grote auto. Heb ook even met 19" gereden (MTM Bimoto's) en dat is eigenlijk de ideale maat.

Tsja 19"... Dat blijft een utopie binnen mijn bedrijf:nono: Het dient ook nog representatief te blijven en daar lopen de meningen zeer uiteen.
18" zal dan weer geen probleem zijn, maar die dien ik er zelf op te zetten en dus er later weer af te halen. Daar zit ook nog een hoop twijfel. Ik denk dat ik dat laat afhangen van hoe de verlaging uit pakt.

Je zegt gewend te moeten zijn aan verlaagde auto's?
Met 5cm hoef je nog niet schuin de drempels op te rijden, hoop ik?:pieker:
 

RobertHartog

Nieuw lid
Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en staat er voor 17 september een afspraak bij Antera (Mark) om de auto 3cm te verlagen middels de pro-kit.
Ik heb een foto gevonden op de facebook van Mark met 3cm verlaging en 17" én in race blauw. Dat staat, in mijn ogen, het mooiste.
OIII verlaagd.1.jpg

We nemen dan ook gelijk maar de vcds onderhanden

Bedankt voor alle hulp!
 
Laatst bewerkt:

030

Forumguru
Met 5cm hoef je nog niet schuin de drempels op te rijden, hoop ik?:pieker:

Een wat verlate reactie, maar bij sommige drempels in woonwijken zeker wel.

Ik zal binnenkort even een plaatje uploaden, qua stance staat hij echt top met de Sportlines. De Pro-kit vind *ik* te hoog.
 

RobertHartog

Nieuw lid
Een wat verlate reactie, maar bij sommige drempels in woonwijken zeker wel.

Ik zal binnenkort even een plaatje uploaden, qua stance staat hij echt top met de Sportlines. De Pro-kit vind *ik* te hoog.

In mijn geval wordt het dan 5cm i.c.m. 17"...?
Ik ben zeer benieuwd. Misschien brengt het me nog aan het twijfelen.:pardon:
 

B.Stuurder

Forumguru
Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en staat er voor 17 september een afspraak bij Antera (Mark) om de auto 3cm te verlagen middels de pro-kit.
Ik heb een foto gevonden op de facebook van Mark met 3cm verlaging en 17" én in race blauw. Dat staat, in mijn ogen, het mooiste.
Bekijk bijlage 53168

We nemen dan ook gelijk maar de vcds onderhanden

Bedankt voor alle hulp!

Ja zoiets mik ik ook op, maar dan met 19"
 
Is er een foto met 18inch voor en na verlagen met eibach. Ervaring met ponlease als dit laat doen bij antera, wie heeft in de buurt van Eindhoven een eibach verlaagde met 18inch
 

Renzo4000

Forumguru
a4moJom.jpg

lZ8VvpJ.jpg

9NDMdZe.jpg

Qybg5sy.jpg

Wc1Nn4s.jpg


Standaard eibach, leaseauto via autoponlease...geen probleem.
 
Bovenaan Onderaan