Polarbear
Lid
Een kleine update van mij en de Octavia.
We zijn inmiddels 2 maanden verder en dit tevreden met de Skoda. Vergeleken met de vorige auto (VW Golf 5, 1.4 TSI) is de Octavia toch echt wel een stuk luxer Een automaat (of beter DSG) is echt super! en stoelverwarming ik kan niet meer zonder plus de ruimte is zalig!
Ik heb begin december bij @Rainesh de navigatie en firmware laten updaten, incl wat aanpassingen/modificaties in het VCDS. Alles werkt tiptop! echt blij mee, dank nogmaals @Rainesh.
V.w.b. de verlaging ben ik ook een stuk wijzer geworden. Tijdens het monteren van de winterbanden heb ik foto's van de chassis veren kunnen maken en het klopt inderdaad dat een verlagingsset van Eibach is gebruikt.
Ik overweeg echter om de verlaging ongedaan te maken en de Octavia weer op originele fabrieksveren te zetten. Voornaamste reden is het aantal drempels in Haarlem en ter voorbereiding op de vakantie. Ik denk dat deze pakezel tijdens het inpakken van de kampeerspullen deze zomer volledig aan de grond gaat komen (als het er nog van komt, natuurlijk).
De reden dat het verlagingsset van Eiback er nog onderzit is omdat ik nog geen duidelijk idee heb over of na de verhoging, de uitlijning / sporing nog worden gecontroleerd?
Wellicht hebben jullie hier ervaring mee, of ideen over, dan hoor ik ze graag.
Grt., Polarbear
Bekijk media item 6428
We zijn inmiddels 2 maanden verder en dit tevreden met de Skoda. Vergeleken met de vorige auto (VW Golf 5, 1.4 TSI) is de Octavia toch echt wel een stuk luxer Een automaat (of beter DSG) is echt super! en stoelverwarming ik kan niet meer zonder plus de ruimte is zalig!
Ik heb begin december bij @Rainesh de navigatie en firmware laten updaten, incl wat aanpassingen/modificaties in het VCDS. Alles werkt tiptop! echt blij mee, dank nogmaals @Rainesh.
V.w.b. de verlaging ben ik ook een stuk wijzer geworden. Tijdens het monteren van de winterbanden heb ik foto's van de chassis veren kunnen maken en het klopt inderdaad dat een verlagingsset van Eibach is gebruikt.
Ik overweeg echter om de verlaging ongedaan te maken en de Octavia weer op originele fabrieksveren te zetten. Voornaamste reden is het aantal drempels in Haarlem en ter voorbereiding op de vakantie. Ik denk dat deze pakezel tijdens het inpakken van de kampeerspullen deze zomer volledig aan de grond gaat komen (als het er nog van komt, natuurlijk).
De reden dat het verlagingsset van Eiback er nog onderzit is omdat ik nog geen duidelijk idee heb over of na de verhoging, de uitlijning / sporing nog worden gecontroleerd?
Wellicht hebben jullie hier ervaring mee, of ideen over, dan hoor ik ze graag.
Grt., Polarbear
Eibach chassis veren - achter
Eibach
KBA91456
117001201HA
11-70-012-01-HA
H=hinten (achter)
KBA91456
117001201HA
11-70-012-01-HA
H=hinten (achter)
Eibach chassis veren - achter
Eibach
KBA91456
117001201HA
11-70-012-01-HA
H=hinten (achter)
KBA91456
117001201HA
11-70-012-01-HA
H=hinten (achter)
Eibach chassis veren - achter
Eibach
KBA91456
117001201HA
11-70-012-01-HA
H=hinten (achter)
KBA91456
117001201HA
11-70-012-01-HA
H=hinten (achter)