Eigen Skoda logo op m'n O2 ?

MMM

Lid
Eigen Skoda logo op m\'n O2 ?

Weet iemand of je het logo op de gril en kofferbak is te openen of zo. Het lijkt me wel gaaf om een eigen Skoda logo te ontwerpen en daarin te plaatsen.

Hetzer

Forumguru
Re: Eigen Skoda logo op m\'n O2 ?

/forum/images/graemlins/1819.gifhet embleem bestaat inderdaad uit twee delen , de boven en onderzijde , het achter embleem is net als de type aanduidingen geplakt , maar of dat er net zo makkelijk aftehalen is betwijfel ik???

maar uhhh , aan wat voor eigen logo moet ik dan
denken /forum/images/graemlins/confused.gif

MMM

Lid

Ik heb al wel een aantal dingen in m'n hoofd zitten, maar dan moet ik eerst ff gaan photoshoppen. Ik dacht zelf aan een zwarte achtergrond met chroomkleurig emblame of letters. Dat groen vindt ik niet mooi.

Maar wat bedoel je eigenlijk met een boven en onderzijde?

Hetzer

Forumguru

het "metalen" embleem zit zeg maar op de plastic onderzijde geklikt......
Hoe ik dat weet /forum/images/graemlins/crazy.gif??
Mijn overburen hebben een Felicia en daar heeft het dieven-gilde het embleem afgesloopt , tenminste alleen het metalen gedeelte ,de plastic onderzijde zit er nog op !!!!!

snap je het nog /forum/images/graemlins/1761.gif

MMM

Lid

Nooouuuu, het wordt al iets duidelijker. Nu alleen nog even te weten zien te komen wat nou die "klik" zou moeten zijn.

Maar we komen er wel. Kwestie van geduld. Zal vast wel iemand op het forum zijn die dat weet.

Misschien moet je die dieve-bende eens bij jou thuis uitnodigen /forum/images/graemlins/945.gif

Matra_Murena

Actief lid

Probleem lijkt me vooral om een mooie logo te laten maken! Ik weet niet of je daar al een adresje voor hebt??? Is niet makkelijk om in zo'n kleine productie iets te vinden dat echt mooi is.

TDifan

Lid

Ziet er goed uit in het filmpje. Nu nog iemand die dit kan namaken of wachten op de Yeti

De auto zelf is niet echt mijn ding, maar dat logo is wel een hele vooruitgang t.o.v het groen, dat zou op de huidige modellen zeker mooi staan.

MMM

Lid

Inderdaad al veel beter, het metalen logo van de Yeti, maar ik vindt de vormgeving van de gevleugelde pijl met oog niet van deze tijd.

Ik zou liever een eenvoudiger metalen, maar vooral ook "symetrisch" logo zien. En daar zou je best de pijl, vleugel en oog in kunnen verwerken.

(Misschien een leuk idee voor een ontwerp-wedstrijd op het forum?)

ougie

Forumguru

Dat wordt wachten tot de Yeti er is. Zo'n embleem is zelf niet te maken. Er zit een bolling in, als hij vlak was had je al meer mogelijkheden gehad. Ik moet zeggen dat ik dat Yeti embleem ook wel wat vind hebben, Skoda pijl met vleugel, maar dan in chroom,,,,,chroom, daar ben ik gek op. /forum/images/graemlins/24.gif

LenK

Forumguru

Wat is er nou toch mis met dat Skoda logo? Zijn jullie nou liefhebbers van het merk.

Het logo is gewoon een stukje historie van het merk.
Er zijn merken die van een "modern" logo weer terug zijn gegaan naar een historisch logo zoals Fiat en Chrysler.
Het Skoda logo heeft een art-deco (begin vorige eeuw) vormgeving is dus al een tijd terug naar de roots (de roots van de auto-industrie).
En het groen dat hoort ook bij Skoda, dus dat klopt ook al.

En als je dan zo graag symetrisch wilt Audi, VW, Mazda, Toyota, Honda, Renault, Mercedes.... Heel veel, teveel merken zijn inderdaad symetrisch met hun logo.
Skoda is dus ook origineel met zijn logo!
Je hoort een Peugeot rijder toch ook niet klagen over zijn leeuw. Hoort gewoon bij het merk.

Enige opmerking die ik wil maken is dat het logo wel iets kleiner mag (zoals de O1, dat was groot genoeg)!
Maar dat is weer een concern beslissing. Het VW logo is ook veranderd van de grootte van een munt naar de grootte van een thee-schoteltje...

Er is naar mijn mening qua vorm helemaal niks mis met het logo, het enige wat mij tegen staat is het groen in het logo. En als je dan toch de vergelijking met Renault wil maken, die plakken toch ook geen geel logo op hun voitures? /forum/images/graemlins/smile.gif

Bono

Lid

Bring legt de vinger op de wond. Vervang dat groene door chroom of minstens een neutralere invulling en je krijgt een wereld van verschil !

Mau

Lid

klinkt wel leuk. Ben benieuwd naar een foto als er een ontwerp is. Want laten we eerlijk zijn; de auto-ontwerpen zijn natuurlijk super, maar het logo verdient geen schoonheidsprijs.

ougie

Forumguru

Wat denk je hier van?

Bijlagen

• 26197-skoda  logo art.JPG
    26197-skoda logo art.JPG
    7,3 KB · Weergaven: 15

MMM

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Bono</font><hr />

@MMM
Hoe ver sta je met het ontwerp van het nieuwe logo ?

[/ QUOTE ]

Nou, dat hoeft misschien niet meer. Ik heb (per toeval) al een leuke optie gezien bij http://www.skodamueller.de/shop/index.html onder de tab diversen. Ik denk dat ik die maar eens ga bestellen.

Bovenaan Onderaan