Eigenaardig geluid

yves1966

Forumguru
Beste forumleden,
Ik heb een vrij eigenaardige vraag maar zal eerst de volledige situatie schetsen:
Gisteren na het werk was de batterij blijkbaar plots compleet leeg.
De depannagedienst dacht dat er een relais bleef aantrekken en zo de batterij leeg haalde omdat alles (lichten, verwarming, enz) alles op auto stond.
Deze morgen langs de garage geweest en die zeiden dat het door de koude en korte afstanden was en dat het 9 minuten duurt voor alle systemen stil liggen. Dan een druppellader aangeschaft om deze week volledig op te laden.
Daarpas ga ik in de garage kijken om de stroomvoorziening alvast te regelen en hoor een geluid zoals van een krekel, op en af, ter hoogte van de linkerachterdeur onder de dakdragers.
Denk dat er daar iets scheelt wat het batterijverlies verklaart maar zou niet weten wat.
Iemand enig idee voordat ik terug naar de garage ga?

yves1966

Forumguru
Nee niets van alarm gekregen. Intussen met de druppellader de batterij volledig opgeladen en zien wat het volgende week zal geven.

yves1966

Forumguru
nee, dat is hetgeen eigenaardig is, vandaag nog niks gehoord. Al gedacht dat het de combinatie van wat vocht en lucht is omdat het juist aan de steun van de dakdrager is. Maar dan kan ik wel het aan-uit van het geluid niet verklaren.

yves1966

Forumguru
Van geluid zou men dat zeggen maar volgens de garage niet. Wel zijn de deuren al een tijdje statisch geladen bij het uitstappen, weet niet of dat er ook iets mee te maken heeft?

Joske

Forumguru
is de batterij eigenlijk gecontroleerd geweest in de garage? mbhv batterijtester? :)

of heeft de man van de VAB die gecontroleerd bij depannage? :)

yves1966

Forumguru
Man van de VAB zag op de meter dat de batterij volledig leeg was 2 weken geleden. De dag erop in de garage met de batterijtester konden ze zien dat de batterij nog slechts 40% had en het 9 minuten duurde voordat er niets meer van verbruik was. Dan op aanraden de druppellader gekocht en de batterij volgeladen. 2 weken later de lader aangekoppeld en lader stond slechts op 2. Uitgebreide testen konden ze blijkbaar enkel doen met een volle batterij. Kan mij niet voorstellen dat een batterij na 20 maanden kan versleten zijn.

Joske

Forumguru
Ik heb al batterijen gezien die na 3 maanden kapot waren.. Productiefout. Waarom zou het niet kunnen? Meten = weten

SuperBeeb

Forumguru
Ik houd het toch op kortsluiting. Wellicht lekkage bij dakdrager, of panodak als je dat hebt. Kan bij een van de binnenlampjes zijn gekomen. Knetteren door sluiting, daardoor accu leeg.

SuperBeeb

Forumguru
Nou, als er sprake is van lekkage, zou ik maar eens in de reservewielbak kijken. Ik had daar een zwembad na een afvoerprobleempje met het Panodak. Uitneembaar kofferbaklampje heeft dat met de dood moeten bekopen :cry:

Bovenaan Onderaan