Eigenzinnige regensensor

octofreak

Actief lid
Wie heeft al ervaringen met de regensensor? Geen probleem lijkt me met de afgelopen dagen.
Bij mij maken de wissers er een klein potje van. /forum/images/graemlins/mad.gif

1) wanneer het slechts druppelt, blijven de ruitenwissers maar gaan (continu zonder interval). In feite vegen ze een droog raam

2) de wissers willen wel per seconde wisselen qua snelheid. Als er net twee druppels meer vallen gaat ie ineens van de rappe. Om drie seconden later weer langzamer te gaan. In een VW bora die ik had ooit, ging dat veeeeel beter.

3) ik vind de wissers zowieso heel snel gaan gezien de hoeveelheid regen

4) als het begint de regenen, zie ik bijna niets meer en dan gaan ze pas wissen (als de bliksem dat wel)....

Afijn een hele verhandeling,.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Arjen

Actief lid
Mischien overbodig, maar heb je de gevoeligheid van de regensensor al wat minder gezet met het schakelaartje boven op de ruitenwisser handle ?

Dat er eerst een druppel over de sensor moet lopen voordat ze gaan bewegen is bij mij ook zo. En het inderdaad even voordat ze gaan wissen. Als het te lang duurt, dan schakel ik even aan de gevoeligheid. Dan gaan ze gelijk al een slag maken.

Maar als mijn regensensor werkt gaat het echt perfect. Alsof het gedachten kan lezen.

VEEJAY

Forumguru
Bij mij gaan ze ook weleens spontaan een wis maken. Ik zet de mijn regensensor dan ook uit als het niet regent...

sunnyboy

Senior Member
Wil nog weleens gebeuren als je weer wat dode vliegen en andere insecten op het oog van je regensensor hebt zitten.
Met een bepaalde lichtinval maken de wissers ineens een (valse) slag. Ik zet de sensor voortaan ook maar uit als het niet regent...

octofreak

Actief lid
Ik zou het liefst de interval schakelaar nog verder naar links willen duwen, voorbij de nulstand, maar ja..... dat gaat niet...

Gewoon je ruitenwissers helemaal uit doen als het niet regend. 1x een vlieg er op en ze zijn niet meer te stoppen. Niet vergeten om bij elke tankbeurt even de regensensor schoon te vegen, helpt ook wel veel.

Bovenaan Onderaan