Eigenzinnige TDI

TDI_DSG

Senior Member
Heb sinds mei 2006 een 2.0 TDI DSG. Nu doet het volgende probleem zich voor met name als het vochtig weer is. Als ik ongeveer 50 km/u rij in 4e versnelling en ik laat het gas heel langzaam los gaat de auto eerst eventjes harder rijden (Je ziet de toerenteller ook even +- 200-300 toeren stijgen) en pas dan gaat hij langzamer. Dit rijdt zeer onrustig met name in de file. Heeft er iemand soortgelijke problemen of misschien een oplossing?

___JC___

Forumguru
Geen idee wat dit moet veroorzaken maar de oplossing lijkt mij uitlezen bij de dealer. Van die plotselinge versnelling zal iets geregistreerd moeten worden lijkt me.
Alleen in zn vier en bij die snelheid gebeurd het? Lijkt me een erg vaag probleem.
Succes in ieder geval!

TDI_DSG

Senior Member
Het gebeurt ook bij lagere versnellingen / snelheden.. Als ik bijvoorbeeld 20 km/u rij doet hij het ook. Maar zal eens een bezoekje brengen aan de dealer.

volgens mij is het een complot met de overheid.

Staat een flitser jij gaat eventjes van het gas, en je auto gaat nog lekker wat sneller beginnen rijden
laugh.gif
.

Klinkt als een probleempje ergens, want dat mag natuurlijk niet! Dus naar de dealer, dat lijkt me de enige oplossing.

SkodaMan

Actief lid
Een aantal leden van het Skodaforum heeft in mei 2005 een presentatie bijgewoond in Leusden bij PON Mobiel. Daar vertelde presentator Pieter dan de DSG de versnelling al vast inschakelt (een DSG heeft twee versnellingbakken) die het verwacht. Als jij in 4 je gas loslaat legt de bak vast de 3e versnelling klaar voordat ie werkelijk terugschakelt.

Jou verhaal lijkt erop dat de motor alvast de toeren aanneemt van die lagere ingelegde versnelling. Lijkt me een leuk klusje voor de dealer om uit te zoeken.

Bovenaan Onderaan