Eind demper vervangen

casejunky

Forumguru
Hallo forumleden,

Ik zag laatst een s2 met een dubbele einddemper. Dus links en rechts, is dit een "standaard" aanpassing of echt al maatwerk?

Heb nu al een aardig lijstje verbouwd en gedaan aan de auto maar dit was puur esthetisch gezien wel een mooie toevoeging.

Hebben jullie dit zelf wel eens gedaan of ervaring hoe dit moet/kan? Ben bang dat er teveel moet worden aangepast....

Thanks alvast

skodasuperb94

Forumguru
Ben dit ook aan het uitdokteren voor mijn SII combi 2.0TDI 2013. Ik heb dan deze nodig met spoiler 3T5 807 521 E met dubbele uitsparing. Je kan er hier het eea over terug vinden voor je eigen auto mbt de spoiler.

Succes

casejunky

Forumguru
Ben dit ook aan het uitdokteren voor mijn SII combi 2.0TDI 2013. Ik heb dan deze nodig met spoiler 3T5 807 521 E met dubbele uitsparing. Je kan er hier het eea over terug vinden voor je eigen auto mbt de spoiler.

Succes

Ah ok, ja heb dus een 1.8tsi 2009 hatchback.

Maar die spoiler die jij bedoeld is volgens mij universeel toch?

Lijkt me alleen kwestie of het dan kan in combi met mijn trekhaak.

Want de S2 die ik zag was ook een hatchback met dual exhaust.

Deze onderdelen nummers kan ik gewoon gebruiken bij de dealer trouwens?

skodasuperb94

Forumguru
Die "spoiler" is een origineel onderdeel met bijbehorend nummer, kost €56,- bij de dealer.
deze past onder een variatie aan bumpers (SII), daarom even bij jou eigen auto checken.

Gezien de bevestiging van de (extra) uitlaat zou een trekhaak naar mijn mening geen probleem moeten zijn, maar kan het mis hebben, heb zelf geen trekhaak onder de auto

FlavioX

Forumguru
Voor mijn auto met parkeersensoren en afneembare trekhaak kan ik kiezen uit 3 onderdeelnummers: 3T5807521J, 3T5807521K en 3T5807521L.
Dus welke moet ik dan kiezen?

skodasuperb94

Forumguru
Er zijn 12 verschillende inzetstukken voor de achterbumper.

http://www.oemepc.com/skoda/part_si...bcategory/807050/part_id/2689520/lang/h#sec_8

Hoe kom je erachter welke je nodig hebt?

Het nummer is het zelfde, slechts de laatste letter veranderd. Overal staat een omschrijving achter, kwestie van elimineren welke je NIET moet hebben. Vervolgens het overgebleven nummer even googelen. Het nummer wat voor mij overbleef klopte met alle afbeeldingen/verwijzingen op google.

Highway

Forumguru
Dubbele uitlaat:

- 2 pijpen uit 1 demper aan de (ik dacht) linker kant van de auto
- 2 pijpen uit 2 dempers, beide links en rechts van de auto?

Ik weet dat de 2 liter tsi een uitlaat links en rechts heeft. Volgens mij de V6 3.6 ook.
De 1.8 tsi alleen links.

Bovenaan Onderaan